Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

MissFrost skrev 2015-09-17 15:56:06 följande:
    Haha jag är likadan, sitter och gnäller eller pratar om filmen under tiden filmen visas smile2.gif
    Om du har sett Big Bang Theory så är Sheldon när han kollar på film en ganska bra beskrivning av mig. Jag har gått filmutbildningar och stör mig jämt på småsaker och kommer med onödig fakta om saker som inte alls hör till och tja.... Jag börjar tro att min sambo utvecklat någon slags dövhet för mina kommentarer sedan jag överanalyserade Lilla sjöjungfrun... ;P
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Koppkaka skrev 2015-09-18 00:12:57 följande:
    Kul att vi båda hade samma tankar om nya svenska julfilmen smile1.gif Men dig vill jag nog aldrig se film med smile2.gif
    Jag är så pass förtappad att jag tar det som en komplimang ;)
  • fluu
    Koppkaka skrev 2015-09-18 14:36:56 följande:
    Haha, bra det ;) Mitt inlägg till dig såg så jäkla elakt ut när smileygubbarna ramlade bort :D haha
    Gjorde de? Jag ser två smileys i ditt inlägg.
  • fluu

Så var alla julklappar inköpta och nu vill jag börja slå in dem i fint julpapper.... men jag måste nog hålla mig och dra ut mer på nöjet

• fluu
    Koppkaka skrev 2015-09-23 14:45:02 följande:
    Jag drömde inatt att alla hade missat att det var julafton. Ingen julmat, inget pynt, jag hade inte lyssnat på julmusik öht och inga klappar var inköpta. Kalle anka hade bytts ut till Scooby doo. Jag tänkte att "herregud, det är ju julafton idag! Vi måste fira den igen i januari för det här håller ju inte, men Kalle anka kan vi inte se för det går inte ens spela in pga Scooby doo" smile2.gif
    Jag drömmer(skrämmande ofta) att det plötsligt är typ dagen innan julafton och jag har inte fixat något än, missat decembermyset, julkalendern, allt! Och så är det dessutom precis innan affärerna stänger så jag springer där i affärerna och försöker minnas allt som ska handlas. Det slutar alltid med att jag sätter mig i affären och storgråter över att det inte kommer bli någon riktigt jul i år
  • fluu
    Blackout skrev 2015-09-25 10:56:04 följande:
    Tack för välkomnandet! smile1.gif Jag har försökt att läsa ikapp lite men tråden är lite för lång för den tiden jag har. smile5.gif Men av det jag har läst har min jullängtan bara vuxit sig starkare. Måste nog försöka baka något juligt i helgen bara för det. Och börja planera julgodis och fika, det är ju det roligaste att förbereda. Har ni något julgodis/julfika ni inte kan vara utan? Vill ju ha något nytt varje år. smile5.gif
    Pepparkakorna och lussebullarna. Och minst en advent gör vi saffranspudding.
  • fluu
    Koppkaka skrev 2015-09-25 17:42:23 följande:
    Underbar! Och modern eftersom den inte är röd ;)
  • fluu
    Abbe83 skrev 2015-09-26 12:34:54 följande:
    Nu har jag köpt de första julklapparna. Har köpt Bert böcker på tradera till min sambo. Köpte de 7 böcker han inte har, några får han när han fyller år och några på julafton. Kommer inte ha råd att köpa så mycket julklappar för jag är arbetslös. Så det blir bara några julklappar jag kommer köpa och så kommer jag ge bort hemgjort godis, saffransskorpor och knäckebröd.

Till jul ska jag göra praliner, tryffel, marsipankonfekt, fudge, knäck och mintkyssar.  Har bestämt mig för att göra minipajer till julbordet, pepparkakspajer med ädelostkräm, fikon och morotspajer.

Är glad nu när jag fått reda på att min sambo kommer vara ledig på julafton. 
    Skönt!
  • fluu

Förresten så är jag så hemskt sugen på nya jultidningar. Jag minns aldrig när de brukar komma, men det brukar väl vara i slutet av oktober som de börjar komma? Utom allers, som kommer tidigare, men den tidningen gillar jag inte.

• fluu
    MissFrost skrev 2015-09-28 09:19:11 följande:
    Det är TOLV fredagar kvar till jul!! Skrattande
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!