Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

Aniiee skrev 2014-12-12 01:54:18 följande:
    Jodå, det kan man. Men att de skulle bry sig finner jag osannolikt.  De har ju fäst tråden av en anledning.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Idag var det dotterns första Lucia ever på dagis. Hon var självklart bäst på luciasången. Hon tror nämligen att den går "sankta tokfia" så hon sjöng det
    Precis när vi gick från dagis så började det snöa, visserligen höll det i sig i typ en och en halv minut, men ändå stämningsfullt!
    Resten av dagen har jag ägnat mig åt julförberedelser och köpt sambons och dotterns strumppaket.

• fluu
    Aniiee skrev 2014-12-12 14:50:06 följande:
    Naw. Mys.

När jag var liten så sjöngs "nu tändas". Jag vet en liten unge som sjöng "nu tändas tusen juleljus och jorden snurrar runt".

Gee, skäms fortfarande.... fast jag var bara 2, så jag kanske är ursäktad.
    Du är ursäktad ;)

När jag var liten trodde jag att massa låtar gick annorlunda. "Dansa ner i ån, "Jag ska ta en kratta och försvara mitt land" och "Prins Ali, sexig och fri" är bara ett axplock
  • fluu

YAAAAAAAAY!  Tittade ut i mörkret och det snöar ordentligt, det har till och med lagt sig!

• fluu

Skruttungen har julstämning(jag har lärt upp henne väl :P) :

• fluu
    Aniiee skrev 2014-12-12 18:10:41 följande:
    Grattis. Enligt min app ska det snöa här i natt, mellan midnatt och 6 på morgonen, men enligt yr blir det bara regn. Vi får väl se vem som har rätt
    Tack :) Håller tummarna för att du får snö med!
  • fluu

Nästa vecka kommer svärfar med vår gran så nu håller jag på att inventera lite bland pyntet och har upptäckt att jag måste köpa en ny ljusslinga (någon som har tips på vad man ska tänka på där?).
    Tänkte ägna nästa vecka åt att pynta och städa klart allt så kan jag lägga hela sista veckan på mat, godis och annat som inte kan förberedas för mycket.

För tillfället sitter jag och tittar på "Chip & Dale Merry Christmas"(för femtioelfte gången i rad kan tilläggas), dottern laddar för fullt inför jul och jullov och ber mig varje dag att på youtube söka på grejer som "tomten", "julmat", "julafton", "julgran" osv. Och varje kväll innan läggdags så står hon i fönstret ut mot gatan och ser om farfar inte kommer med granen snart (jag var ju dum nog att berätta i förväg att farfar kommer med granen snart).

• fluu
    nozpa skrev 2014-12-13 17:06:26 följande:
    Ja! Sladden får inte vara för kort! Har gjort den missen TVÅ ggr. Hopplöst. :) Alltså sladden från sista lampa till kontakten. Se till att det finns marginal där. Har dock bara råkat ut för det på slingorna med små lampor.

Söt liten tomte du har också. :)

Här är jag och lillplutt ensamma hemma idag. Pappan + barn 1 och 2 begav sig iväg i förmiddags för div. Så jag har passat på att fixa lite julgodis, kolla över listan med julmat och planerat in vilka dagar det ska lagas mat.
    Fick veta att vi blir 2 till här på julafton, vilket betyder att jag måste planera om dukningen. Inte för att det gör något. Tycker dukningen är ett av de roligaste projekten. :)
    Tack! Och tack för tipsen!

Gud, dukningen har jag inte ens tänkt på. Jag är ett sådant där kontrollfreak som bryr sig om minsta lilla skitdetalj som ingen annan ser, men just dukning är något jag aldrig tänker vidare på. Det brukar lösa sig, men en fin julduk kanske man skulle skaffa sig ändå (vet vad sambon skulle säga på det här: "ingen mer julshopping!" )
  • fluu
    molly50 skrev 2014-12-13 20:45:37 följande:
    Så söt! smile1.gif

Här har vi varit och hämtat ett par granar idag. Så mysigt ute i skogen med snö på tråden och marken och is på bäckarna och vattenpölarna plus att det började snöa mer. smile1.gif
    Sen har vi bakat pepparkakor här hemma och myst framför tv:n och tittat på lucia och druckit glögg. smile1.gif
    Jättefin luciakonsert var det! smile1.gif
    Tack!
  • fluu
    miqkaela skrev 2014-12-13 21:23:42 följande:
    När klär ni julgranen? smile1.gif
    Under barndomen så kläddes alltid granen dagen före, men nu klär jag tidigare, typ 16-20 någon gång. Jag tröttnar på granen fort och vill ha bort den redan på nyårsdagen så jag vill kunna njuta längre av den genom att klä tidigare. Och så föredrar jag att kunna lägga allt krut på matlagning sista veckan. Brukar lägga upp ett lite löst veckoschema:
    1: a veckan i december slår jag in alla julklappar, kollar att allt pynt funkar och bakar allt som kan frysas in.
    2:a veckan lagar jag all mat som kan frysas in,handlar all mat som håller sig och fixar med julgardiner.
    3:e veckan pyntar och städar jag.
    Sista dagarna innan lagar jag mat, godis och inhandlar det sista.

Så minimeras stressen Glad
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!