Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

Aniiee skrev 2014-12-16 16:41:29 följande:
    Idag har jag köpt julskinka. Solig Bara resten kvar nu. Tröstar mig med att sten kommer väl kosta ungefär vad julskinkan kostar ensam.....
    Ja,herregud vad dyrt det var! Sambon köpte en på strax under 4 kg och den gick på 600 spänn...
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Aniiee skrev 2014-12-16 18:19:20 följande:
    Det är nästan lite löjligt. Den jag köpte kostade 159 kr/kg..... 4 kg vardera, och det behövs minst två till, som det helt plötsligt blev, med hastig och lustig fördubbling av julaftons-gästerna. Jag skulle behöva två industriugnar.... Men den var ekologisk, de oekologiska var billigare.
    Det borde kunna vara billigare faktiskt.. även om det är eko och svenskt
  • fluu
    Aniiee skrev 2014-12-16 19:03:09 följande:
    Ja, jag tycker de borde ta bort några tior. Jaja, köpt är köpt.... Imorgon ska jag koka knäck.... Med Ekovispgrädde, som bara kostade mig en tia per paket. Extrapris Solig
  • fluu

Imorgon får vi hem vår julgran. När dottern äntligen bestämt sig för att ge upp för sömnen så ska jag lyssna på julmusik dricka min hemgjorda juldricka och klä granen. Längtar!

• fluu
    Cajza85 skrev 2014-12-16 21:05:01 följande:
    Här är vår julgran smile1.gif . En kungsgran smile1.gif . Den har luktat apa här i em haha så därför är den inte klädd ännu samt att den behövde stå o torka lite hehe. Så imorgon kläs den o lukten av kattpiss typ har äntligen börjat lägga sig haha. Tänkte katastrof först, kastat 450 kr i sjön om jag behövt slänga ut den men det artar sig smile5.gif
    Fin!
  • fluu
    Cajza85 skrev 2014-12-17 22:29:14 följande:
    Granen är klar smile5.gif . Paketen fick ligga under för bilden bara pga av hundarna ???? fick inte med toppen tyvärr hehe
  • fluu
    molly50 skrev 2014-12-18 14:16:50 följande:
    Så här ser våra granar ut i år. smile1.gif
    Den första står i uterummet och den andra granen är inne. smile1.gif
  • fluu
    Abbe83 skrev 2014-12-18 20:07:53 följande:
    Har blivit för mycket jobbiga besked nu i juletider men ska försöka inte grubbla så mycket och njuta av julen. Jag har genomgått neurospsykiatrisk utredning denna vecka och utredaren bedömning är att jag har autism. Har även fått reda på att vår hund är allergisk mot damm. Fick även reda på att jag inte får fortsatt anställning så nu är jag arbetslös. 

Imorgon ska jag göra vallmoknäckebröd med vanilj och i helgen tar vi fram vår nya plastgran och pynta den. 
    Jag förstår hur det känns, angående det första då. Jag är också autistisk. Det är lätt att man genomgår en slags "kris" vid beskedet. Jag gjorde det. Men försök tänka på att du är ju samma som alltid och lika awesome oavsett vad som står på ett papper.
  • fluu

Vår gran. Iofs inte riktigt färdrigklädd då dottern kommer få lite pynt i paketkalendern innan jul.

Idag är det stora julstädardagen. Yay... typ. Jag gillar städning i vanliga fall, men idag har jag verkligen noll energi. Plus att rörmokaren ska komma någon gång mellan sju och halv sex så det ska passas också....
  • fluu
    molly50 skrev 2014-12-19 12:01:54 följande:
    Ser fin ut även om den inte är färdigklädd. smile1.gif
    Tack!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!