Jag längtar till jul!!!
Har sådan längtan att jag beställt hem ett helt gäng gamla jultidningar från 90-talet. En del av dem minns jag från när jag var liten och mina föräldrar läste dem.
Har sådan längtan att jag beställt hem ett helt gäng gamla jultidningar från 90-talet. En del av dem minns jag från när jag var liten och mina föräldrar läste dem.
Längtar, längtar, längtar! Går just nu runt och sjunger " A veeeeeryyyy merryyyyy christmaaaaas, and a happyyyy new yeeeear" för full hals.
Har nu shoppat färdigt alla julklapparna till dottern(som vanligt skulle vi inte skämma bort henne och som vanligt misslyckades vi(jag) ) och har bara några grejer kvar på paketkalendern.
Har dock inte börjat se över menyn ännu. I vanliga fall brukar jag börja att spåna meny och ta julklappar senare.
Julen blir i alla fall här även i år. Vi fick blodad tand efter förra årets oförskämt lugna jul. Vi blir nog bara ett litet gäng i år - jag, sambon, dottern, min mamma och min mormor. Ser så fram emot det!
Det är skitbra att passa på att handla nu när det fortfarande är sommarrea lite varstans.
Inköpen till dotterns kalender är nu nästan helt klar, en del grejer finns inte att köpa än. Hon får:
*Lila nagellack(högsta önskan, hon har skrivit två brev till tomten om det redan )
*Plånbok
*Randiga trosor
*Pepparkaksform
*Prickiga trosor
*Snöre(hon får pärlor i julstrumpan så snöret kommer på samma dag så kan hon sysselsätta sig med det under julaftons matlagning).
* Tärnljus
* Liten Barbie
* Hårspänne med rosett.
* Skojsig tandborste
* Pixi-bok
* Klistermärken som lyser i mörkret
* Limstift
* Magnet
* Ballong med "Blixten" på.
* Strumpor
* Plåster med Hello Kitty.
* Nyckelring