Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

Har sådan längtan att jag beställt hem ett helt gäng gamla jultidningar från 90-talet. En del av dem minns jag från när jag var liten och mina föräldrar läste dem.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Längtar, längtar, längtar! Går just nu runt och sjunger " A veeeeeryyyy merryyyyy christmaaaaas, and a happyyyy new yeeeear" för full hals.

Har nu shoppat färdigt alla julklapparna till dottern(som vanligt skulle vi inte skämma bort henne och som vanligt misslyckades vi(jag) ) och har bara några grejer kvar på paketkalendern.
    Har dock inte börjat se över menyn ännu. I vanliga fall brukar jag börja att spåna meny och ta julklappar senare.
    Julen blir i alla fall här även i år. Vi fick blodad tand efter förra årets oförskämt lugna jul. Vi blir nog bara ett litet gäng i år - jag, sambon, dottern, min mamma och min mormor. Ser så fram emot det!

dejan9209 skrev 2015-08-17 15:11:40 följande:
    Heeeej fick sådana otroliga julkänslor igår kväll så i msnart drar bloggen igång, tur att jag har er så jag inte blir galen fram tills dess. nå vad är nytt för i år era julgalna vänner!
    Hej, kul att fler längtar Glad
  • fluu

Det är skitbra att passa på att handla nu när det fortfarande är sommarrea lite varstans.

• fluu

Inköpen till dotterns kalender är nu nästan helt klar, en del grejer finns inte att köpa än. Hon får:

*Lila nagellack(högsta önskan, hon har skrivit två brev till tomten om det redan )
    *Plånbok
    *Randiga trosor
    *Pepparkaksform
    *Prickiga trosor
    *Snöre(hon får pärlor i julstrumpan så snöret kommer på samma dag så kan hon sysselsätta sig med det under julaftons matlagning).
    * Tärnljus
    * Liten Barbie
    * Hårspänne med rosett.
    * Skojsig tandborste
    * Pixi-bok
    * Klistermärken som lyser i mörkret
    * Limstift
    * Magnet
    * Ballong med "Blixten" på.
    * Strumpor
    * Plåster med Hello Kitty.
    * Nyckelring
    * Suddgummi
    * Liten tomte(köpes senare)
    * Polkagrisstång (köpes senare)
    * Badskum
    * Liten lucia(köpes senare)
    * Änglabokmärken

• fluu
    Eena skrev 2015-08-25 13:17:50 följande:
    Jag har börjat lite smått med kalendern. Har faktiskt något litet kvar från förra året då jag råkade förköpa mig lite på smågrejer Tungan ute

Har en son på 7 och en dotter på 4,5. Tankar såhär långt är
    nån rolig ny pärlplatta
    någon liten påse lego (typ sån Simson-figur)
    Badskum
    Ny fin tandborste
    Pysselgrejer, typ piprensare, glitterlim etc
    Nån ny julfilm (vanligtvis på fredagar)
    Något litet godis (lördagar)
    Till dottern - hårspännen och liknande
    pennor, suddigum, tejp
    bok/serietidning
    nån ny fin pepparkaksform

Brukar använda små barnstrumpor i rött och grönt som hänger med små miniklädnypor på ett snöre. Små paket får plats direkt i strumpan. När det är något större brukar jag ha skattjakt. Dvs, i strumpan ligger en liten karta som leder dem till paketet.
    Så kul! Jag hade något liknande ibland som barn.
  • fluu
    MissFrost skrev 2015-09-05 20:10:14 följande:
    På torsdag den 10 september avslöjas årets smak på Blossa. I år blickar vi västerut stod det att läsa på Facebook idag. 
    Så vad gissar vi? Kanske lönnsirap, pumpa eller pekan?
  • fluu
    Aniiee skrev 2015-09-06 16:28:12 följande:
    Jag gissar på chili och choklad. Men jag har en känsla av att de haft det redan.....
    Det låter bekant ja... Jag begriper inte hur de lyckas komma på nya smaker var år. Själv gillar jag inte glögg så för mig kvittar det egentligen, men jag tycker att det är kul att gissa ändå.
  • fluu
    Aniiee skrev 2015-09-06 16:40:29 följande:
    Jag tyckte också det =/ 

Jag vet inte heller hur de hittar på så mycket, men.... jag tycker inte heller om glögg =P Smakar varje år, men nä..... går inte.
    Jag vill så gärna tycka om det. Det är ju juligt. Och mysigt. Och varmt så mitt i vintern. Men, nä... det smakar bara sött och jolmigt. Jag kör på julte istället.
  • fluu
    Elsis skrev 2015-09-06 20:40:06 följande:
    Fluu, har du provat varm cider? Jag brukar använda engelsk cider och krydda med tex kanel, kardemumma, ingefära. Juligt men inte så sött. Går bra att göra på äppeljuice också.
    Jag gillar inte cider kall heller så tyvärr tror jag inte att det skulle vara i min smak. Däremot så har jag ibland kört på varm äppeldricka, en apelsindricka jag gör ibland eller hallonsaft med frysta apelsinbitar i. Gott!
    Koppkaka skrev 2015-09-06 21:03:17 följande:
    Får fira min första jul som gift i år, då jag och min numera man, gifte oss igår smile1.gif
    Stort grattis!

• fluu
    Elsis skrev 2015-09-06 22:11:49 följande:
    Fluu, jag gillar inte svensk cider, bara engelsk etc, det är ganska stor skillnad i smak, men alla kan ju inte gilla allt:) Julte är verkligen inte dumt.
    Kanske får testa det då. Jag älskar julte. Köper alltid flera sorter varje år och det bästa är att gå och lukta lite i teburkarna med julte då mitt i sommaren när jullängtan river i mig som värst.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!