Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

Koppkaka skrev 2014-11-16 16:47:03 följande:
    Är det ingen julfanatiker här som delar min förkärlek till julkort? smile2.gif
    Jag gör. Egentligen då. Men jag ger inte utlopp för det. Jag kan inte samla på allt ;)
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Aniiee skrev 2014-11-17 14:25:24 följande:
    Helskum fråga, kanske men ... vad känns mer juligt, glass med pepparkaka eller glass med polkagris?  Eller ska man vara lite fräck och köpa en av varje?
    Pepparkaka! Polkagrissmak har jag ätit året runt och det är(eller var åtminstone när jag var liten) en vanlig smak på strössel så jag förknippar glass och polkagris mest med varma sommardagar på stranden faktiskt.
  • fluu
    Sous skrev 2014-11-19 12:04:28 följande:
    Nu är den egengjorda adventskalendern till sonen med julbilderböcker och julfilmer klar. Hittade de flesta böckerna begagnat och filmerna på olika erbjudanden på typ stormarknader så inte blev den dyr heller. Om någon är intresserad kan jag lista vad det blev till slut. :) Maken får en Te-adventskalender, jag smygkikade i den och den verkar riktigt bra, faktiskt. Jag tycker att det är så himla kul att det kommit massa bra kalendrar till vuxna, roligt att göra själv också, men ändå!
    Så mysigt!
  • fluu
    5by5 skrev 2014-11-19 12:24:04 följande:
    Julstämningen börjar smyga sig på. Har så mycket att göra dock - hur ska man hinna? Ska sälja mina smycken på julmarknad om 1,5 vecka och det tar all min tid just nu! Jag som skulle börja julen lite tidigare i år för att hinna med!
    Börja tidigt, skriva listor och scheman och prioritera. Man måste faktiskt inte göra precis allt och allt måste inte vara perfekt. Kanske kan man välja om fönsterputsning eller damning är viktigast. Måste man göra all mat själv osv. Och skit i traditioner du/ni inte gillar.
  • fluu

Fuck... det fanns alldeles för många underbara julpapper på sidan där jag handlar julpapper så det blev sju rullar istället för två.... Får se när jag berättar för sambon ;)

• fluu

Henrik Dorsin blev det alltså som julvärd. Oväntat val, men jag tror det kan bli riktigt bra. Jag gillar honom mycket så länge han inte är för mycket Grotesco. Ser fram emot det!

• fluu

Så länge Henrik D är solo brukar han vara jäkligt bra, mer finurlig och kvick i stil med Povel R och inte trams och överspel som med grotesco.

• fluu
    lollsanT skrev 2014-11-20 20:24:56 följande:
    Har någon förslag på vad man kan ge en syster som inte vet vad hon önskar sig, inte är så förtjust i parfym, har väldigt speciell klädsmak, inte vill ha något till hemmet? Lika svårt varje år. I typ 14 års tid har hon önskat sig presentkort på Lindex och H&M men nu står inte ens det med på listan....
    Böcker! Eller musik. Kanske någon antologi med något hon gillar. Gottekorg. Korg med produkter från typ bodyshop. Biobiljetter.
    Eller varför inte det som många i min släkt kör med, "B&B"(bära och betala). Speciellt mamma och mormor brukar ge det till varandra och då träffas de på stan och den som bjuder betalar lite klädshopping, bär kassarna och bjuder på mat. Alltid uppskattat.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!