Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

Idag har jag fått hem Weeping Willows nya julskiva. Signerad och allt. Min mamma ska få den i julklapp.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Någon som vet var man kan få tag på detta btw? Jag måste ha på julbordet!

• fluu
    nozpa skrev 2014-11-12 15:21:35 följande:
    Tryck ut egna etiketter. smile1.gif
    Du vet inte vad du begär av mig;) Min 72-åriga mormor är mer teknisk än vad jag är...
  • fluu
    nozpa skrev 2014-11-12 15:33:00 följande:
    Hehe. Ta henne till hjälp då. :)
    Får bli på själva julafton då ;)
  • fluu
    LCG skrev 2014-11-13 01:28:56 följande:
    Hej på er allihopa!
    Jag har haft så mycket att pyssla med hela hösten så jag nästan hade glömt bort att det är jul snart... Men nu har jag äntligen hunnit ikapp tiden! =D
    Och nu är det ju inte alls så länge som jag behöver gå och längta. ;)

Nu ska jag läsa ikapp allting ni har skrivit! Lär ta en liten stund då jag inte har vart inne och kikat i tråden sen strax efter nyår ;)
    Kul! Jag har undrat var du tagit vägen :)
  • fluu
    MissFrost skrev 2014-11-13 11:47:16 följande:
    Jaha ,då var årets julvärd avslöjat. Sportjournalisten Anna Brolin, vad tror ni om det? Själv gillade jag henne i Let's Dance så det kan kanske bli bra Glad
    Första tanken var "who? Ska det inte vara någon folkkär person?". Men jag vet inget om henne och kan inte döma ut i förväg.
  • fluu
    nellys skrev 2014-11-13 11:48:22 följande:
    Kul att läsa om allas förberedelser! Jag börjar också förbereda för julbak, köpte hem en jäkla massa saffran för någon dag sedan, nu ska jag bara komma på vad jag ska göra med dom! Förutom lussebullar blir det även ett försök till saffranskolor. Någon annan som har bra recept med saffran? 

Har även gjort ett försök att spraymåla en gammal adventsljusstake vit. Gick väl sådär, har inte torkat helt än så får hoppas det ser bra ut när det torkat i alla fall! Har en kompis som redan börjat julpynta hemma. Jag tänkte vänta till första advents-veckan i alla fall! När börjar ni julpynta hemma? 
    Adventspyntar dagen innan första advent. Julgardiner upp runt Lucia, granen tas in och kläs runt den 18:e och sedan tomtar och annat krafs några dagar innan julafton.
  • fluu
    MissFrost skrev 2014-11-14 06:58:44 följande:
    Jag läste ju för snabbt på expressens hemsida, on blir julvärd för Tv4 och inte för Svt smile2.gif . Svt har ännu inte avslöjat vem årets julvärd blir än 
    Lite skönt det ändå ;) Även om jag inte har något emot Brolin... eller vad det var hon hette
  • fluu

Min bästa grej att slå in är saker man kan slå in som en smällkaramell!

• fluu
    molly50 skrev 2014-11-14 16:54:44 följande:
    Haha! Ja,det är faktiskt samma här. Maken är bättre på att slå in julklappar än vad jag är. *S*
    I det här huset(och när jag bodde hemma hos päronen) är det ingen annan som får komma i närheten av inslagningslådan( yes, jag har en sådan... en banankartong). Jag slår in alla paket utom mina egna. Alltid, jag har älskat att göra det sedan jag var i dagisåldern :P Men sambon och mamma är/var alltid nöjda med det då de avskyr att slå in paket.
    Igår slog jag in och gjorde klar paketkalendern. Tog över en timme, men det var rena nöjet
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!