Jag längtar till jul!!!
Varför funkade det inte med bilden nu då.....? Testar igen
Varför funkade det inte med bilden nu då.....? Testar igen
Angående Julvärden... Trevligt och safe val. Gillar Sanna som person även om hon presterar lite ojämt. Men jag ser fram emot det och tror att det blit bra.
Allt jag vill göra just nu är att slå in julklappar, det är lilla julafton för mig. Jag får dock hålla mig ett tag till, men snart är det dags att slå in paketkalendern:)
Har också gått och råkat köpa på mig fem julskivor även om jag bara ska köpa en ny per år..... Funnit en ny riktig favorit som spelas dagligen av hela familjen, " Jultoner från förr". Lyssnar jag på den så känner jag mig som något ur Tomtemaskinen eller en småkass pilsnerfiöm och det känns fint !
Jag har också lärt mig att jag nog ändå är en riktig reaktionär när det gäller skumtomtar. Smakade årets varianr och fy faaen.... gillar bara de "riktiga".
Appråpå pynt så är det bara två veckor kvar till julgardinerna ska upp, say yay! Och en och en halv vecka kvar till julpysselkvällen. Här ska granen pyntas den 12/12 och jag kör aldrig på speciella teman, jag måste ha med alt varje år
När jul städar ni? Och vad gör ni då som ni inte brukar göra annars i en vardaglig städning?. Sen är jag jätte nyfiken på vad ni använder för rengöring medel, sprayer, toa rengöring, jag har fått dille på att köpa köks rengöring. Tipsa mig om bästa grejerna för att få bort smuts fläckar och annat. Tack på förhand.
Och sedan ytstädar jag(typ sopar och torkar av något om det behövs) dagen innan.
Precis blivit helt klart att vi firar hos oss i år, både min och makens familj och närmaste släkt kommer - vi blir 18 pers varav 4 barn. Puh! Vi kör knytis. Någon som har bra tips på hur detta spektakel ska hanteras utan 100 procentigt adrenalinpåslag hos värdinnan (jag)?
Idag har jag gjort julköttbullarna. Jag äter inte kött, men jag bklev ändå sugen bara av lukten! Även om jag ändrat min mammas recept så är julköttbullar ändå ett starkt doftminne för mihg.
Herregud, bara en vecka kvar! Skönt att det blir en liten jul i år. Idag har vi gjort pepparkakschokladknäckkola( egen uppfinning ) så det luktar jul i hela huset och jag har riktig feeling.
Min dotter är fem år och i år får hon: UNO-spel, silverhalsband, gosedjurspingvin, barbie+kläder, mcstuffinsdocka, mcstuffins-aktivitetsbok, bamsebok, 2 böcker om Halvan, Alfonsbok, 2 filmer, akrylfärger+ canvas, grod-spel, Majas alfabetssånger på cd, pärlplattor och hockeyhjälm.
Vestra: Jag ger bort böcker till höger och vänster, gärna en hel trave i taget. Bästa presenten som ofta används länge. Jag menar, jag har böcker som min mamma fick som liten som både jag och min dotter läser.
Yay, snart dags! Har sådan feeling trots att det är vårvärder. Allt är nu klart,men jag har inte ro att bara njuta och försöker hitta på mer som behöver göras. Och så har jag ätit upp hälften av kolan redan... heh..