Jag längtar till jul!!!
Vi har blivit med hus och under husvisningen var inte typ planlösning och andra normala grejer det jag först kollade efter utan var vi skulle ha julgranen Större bostad är också lika med mer julpynt!
Vi har blivit med hus och under husvisningen var inte typ planlösning och andra normala grejer det jag först kollade efter utan var vi skulle ha julgranen Större bostad är också lika med mer julpynt!
Hej alla julälskare! Här har det varit tyst ett tag..
Är det någon mer än jag som börjar smyglängta efter jul?
Jag köpte lite saker igår som jag ska använda till att göra egna julklappar senare i höst. Panduro har rea samt fraktfritt just nu, så jag tänkte att det är lika bra att passa på!!
Jag ska snart börja med sonens julkalender.
I år tänkte jag göra tomteluvor i papper som jag kan fylla med små saker/godisar o hänga i granen.
Men får se hur det blir med gran då vi funderar på att fira på hotell eller liknande för vi har tröttnat på att sitta ensamma.
Vet någon något mysigt ställe i södra/mellersta delen av landet så tipsa mig gärna.
Min pappa tittade in en sväng tidigare idag och blev förvånad när han hörde att vi lyssnade på julmusik på hög volym, "lyssnar ni på julmusik redan, då hinner man ju tröttna till jul!" Pfft! Här tröttnas det inte och jag lyssnar på julmusik året om när jag har lust och samma gäller för maken.
Hehe, vi är många som tänker lika här. Idag (eller igår blir det ju) bakade jag och dottern mjuk pepparkaka
Vet någon hur bra trolldeg håller? Dottern kan snart inte hålla sig längre och vill göra ljusstakar i trolldeg som julklapp till mormor och mormor och morfar, men man vill ju inte att de ska hinna gå sönder innan jul.
om trolldegen är bränd så håller det i evigheter. Jag vet, jag har en ljusstake som jag har gjort. När jag gick på dagis för 25+ år sen =P
Precis som A skriver håller de ju av att vara i ugnen. Man kan också lacka dem för att få färgen att hålla bättre.
Ett annat tips att göra med trolldeg för att ge bort är kylskåpsmagneter. En praktisk klapp som brukar uppskattas.