Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

Apropå julfilmer så  beställde jag hem lite från ginza idag och hittade till min stora glädje min favorit från när jag var liten, men som jag då aldrig fick på vhs/dvd: www.ginza.se/product/musse-pigg-och-hans-vanner-firar-jul/317602/
    Köpte den nu till mig själv... till dottern, menar jag Oskyldig

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Jeska skrev 2017-12-06 17:45:39 följande:
    Det finns bara en riktig julvärd och han heter Arne Weise. Han kommer alltid vara nr ett. Men ja det blir nog bra i år med.
    Jag tror att jag aldrig hann forma ett starkt band till honom för jag har aldrig känt att "vad är det där för ett jävla stolpskott, var är Arne Weise?!" Bästa julvärden för mig har varit Henrik Dorsin.
  • fluu

Nä, nu ger jag nog upp julkalendern. Kass så det förslår.

• fluu
    Nandez skrev 2017-12-07 21:03:43 följande:

Håller med, det är mest oväsen och slammer.

Exakt. Och så såsig. Det känns som om de står och stampar på samma ställe som i första-andra avsnittet fortfarande.
  • fluu
    MammaBella skrev 2017-12-07 19:26:54 följande:

Den kanske inte är super ur vuxenperspektiv men det är den första kalender som mina barn inte kan missa ett enda avsnitt av och längtar jämt efter näsa.

Min dotter är(tyvärr) också så. Men hon tycker ändå bäst om äldre kalendrar - that's my girl!
  • fluu
    Rödtjärnens Anna skrev 2017-12-08 05:55:24 följande:

Jag tycker att julkalendern verkar väldigt läskig, speciellt för de yngre. Såg gårdagens avsnitt och fick associationer till filmer som Rovdjuret då jag såg monstret.

Men det kanske fungerar på dagens kids? Min son är för liten för julkalendrar och jag nog för gammaldags.

Dottern är snart sex år och tycker att julkalendern är skitläskig. Men spännande och hon vill ändå se, men vill inte sitta själv och se den.
  • fluu
    Fiiee skrev 2017-12-08 09:19:02 följande:

Sunes Jul ÄR den BÄSTA EVER! Så det så!

Men det är säkert vad man är uppväxt med.

Vi har inte ens hunnit kolla på Ett päron till farsa firar jul, ännu.

Jisses! Får väl försöka klämma in den nästa helg eller nått?

Har man inte kollat på den? Ja då är det inte jul

Lite som med mig och polarexpressen då. Jag måste se den ett par gånger per år och jag blir alltid tårögd flera gånger till den
  • fluu

Idag har vi bakat kanelhjärtan till julafton och i eftermiddag ska vi klä granen och göra julköttbullarna. Är det ett dåligt granår i år? Vi fick hem vår från svärisarna igår(de har skog) och vi får alltid superfina granar, men den igår såg ut som om den var döende eller nåt så maken ska köpa en ny idag och hoppas att han hittar en fin.

• fluu

Blev bra till slut i alla fall!
  • fluu
    Jeska skrev 2017-12-11 06:41:39 följande:

Jätte fin. Kul att se hur andra klär sina granar. Fler bilder vore kul att se.

MissFrost skrev 2017-12-11 06:53:15 följande:

Väldigt fin 

Tack!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!