Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

molly50 skrev 2017-12-11 09:22:01 följande:

Fint! 

BossHoss skrev 2017-12-11 09:28:31 följande:

Fin gran, längtar till jul så vi kan ha gran med..

Nandez skrev 2017-12-11 11:42:57 följande:

Jättefin.

Tack!

Till och med här i småland är världen vit! Jag var tvungen att gå ut i snöfallet fast att jag inte alls hade tid.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    BossHoss skrev 2017-12-13 10:05:00 följande:

Föräldrarna hade vist klätt en gran åt oss i vårt nya boende

Fint! Fast jag hade blivit besviken över att inte få klä granen själv;p

Här har snön börjat regna bort, men bara det att den alls kom innan jul gör att jag håller hoppets låga brinnande.
  • fluu
    BossHoss skrev 2017-12-14 08:31:55 följande:

Ja men då vi är mitt i flytt så tänkte vi inte ens ha gran i år.

Så de tyckte vi skulle ha det ändå,

Heh, vi har också letat nytt boende ett tag(precis hittat och flyttar nästa år), men jag vägrade att ens titta på boenden där det var inflyttning mellan mitten på november och mitten på januari. Ingen petar i min jul. Så kanske att man.är lite fanatisk
  • fluu

Gaaah, EN ynka vecka kvar! December har verkligen flugit fram och ändå sitter jag och börjar bli otålig. Vi har varit så effektiva i år så allt som kan frysas är redan färdigt och det som ska vara färskt kan inte göras riktigt än, julstädningen får vänta lite, pysslet är färdigt etc. Jag vet inte vad jag ska ta mig för. Mina händer vill göra något. Jag känner mig som när jag var liten och otåligt bara gick och väntade

Men idag ska det adventsfikas och gås till kyrkan, det blir fint i alla fall.

• fluu

Jag var tvungen att krysta fram ett julpyssel till för att inte bli tokig ;)
  • fluu
    Jeska skrev 2017-12-17 15:53:07 följande:

Ja en ynka vecka kvar. Jag längtar lika mycket jag. Julgranen är framme. Blev riktigt nöjd. Julgodis har jag inte hunnit med ännu. Vad gör ni för Julgodis? Trevlig advent

I år blir det standardgodiset saffranskola och knäck med lite olika toppings(kokos, mandel och sesam). Sedan två nya sorter: Chokladfudge och amerikansk fudge. Dadlar, nötter och skumtomtar också.
  • fluu
    molly50 skrev 2017-12-17 17:50:08 följande:

Brukat göra knäck och rischoklad. Ibland ischoklad och chokladtryffel.

Men i år blir det nog bara knäck och rischoklad.

Brukar vara det som går åt mest.Fint! 

Tack!

Rischoklad borde jag göra något år! Det älskade jag som barn och har inte ätit det sedan dess.
  • fluu
    Aniiee skrev 2017-12-18 20:05:48 följande:
    Min lillasyrra med familj kom ut till "julstället" idag, hon, hennes kille och deras baby =) 

Syrran sa "Vet du var julkänslan sitter? I tårna. Särskilt när det snöar." (och elak som jag är tänkte jag "vi har reumatism i familjen, förmodligen det du känner" Demon). Nä, men mitt svar var; "min julkänsla sitter nog mer i håret." Och jag vet att min lilltjej (brorsans yngsta) har julkänslan i magen.

Så jag måste fråga: Var sitter er julkänsla?
    Min julkänsla sitter definitivt i öronen. När jag blir överväldigad av glädje och julkänsla känns det lite som i tecknade filmer när det sprutar ånga ur öronen.
  • fluu

Idag har jag tjuvstartat lite i mitt förberedelseschema och dammat de tråkiga och jobbiga ställena så slipper jag det under storstädningen på fredag. Annars sitter jag mest och jobbar och tittar ut över de snöiga takåsarna och väntar och väntar

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!