Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

BossHoss skrev 2017-12-19 15:35:00 följande:
    Blir en grön jul på V-kusten verkar det som
    En fördel med att bo mitt i stan är att jag mest ser taken på husen omkring och där ligger snön kvar längre. Så man kan låtsas att det är massa snö :)
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Gjorde den godaste fudgen ever igår. Så god att jag får förvara den hos min mamma för att den ska överleva till julafton. Ikväll ska jag fixa ny knäck(sista gången jag använder termometer, tacka vet jag kulprovet) eftersom den vi gjorde igår säckade ihop.

• fluu

God jul i efterskott! Vi hade en fin och stilla jul. Nu ägnar jag mig åt det bästa med julen - att svulla rester och shoppa upp presentkorten på mellandagsrean. 

• fluu
    Isola747 skrev 2017-12-23 07:27:17 följande:

Kan man få recept på godaste fudgen? :)

• fluu
    UllaKestin skrev 2017-12-23 07:37:33 följande:
    Tycker om julen, men det var bättre förr. Idag. S j u k t överdrivet. Uttjatat i reklamen, för mycket av allt. Ogillar verkligen dessa människor som köper galet mycket julklappar och för galna summor. Tomten. Förr kom tomten på julafton - punkt. DÅ var det spännande. Idag börjar man prata om tomten i oktober, han/hen finns på varuhus, julmarknade mm mm!
    Ett enormt vraseri med mat.
    LAGOM är bäst och ge barnen av er TID istället för att stressa runt och hitta julklappar. Har sett barn som fått tiotals julkappar eller mer. Vad är det MED folk?
    Gud vad tråkigt att bara få njuta av bland det bästa man vet under en eller ett fåtal dagar. 
  • fluu

Yes! Äntligen någon som skrivit! Jag dör i värmen och längtar efter snöstorm. Eftersom att vädret är för jäkligt längtar jag också extra mycket till jul och har råkat göra färdigt pqketkalendern och jag har också råkat köpa 13 julklappar.... Idag är det dock regnigt så nu känns det som riktig sommar och jag trivs igen

• fluu

Har köpt färdigt alla julklappar till familjen(men det kaaaaan högst eventuellt kanske råka bli några till) för att simulera "nu är det snart jul". Jag orkar inte den här värmen. Jag har fel på hjärtat och mår fruktansvärt.... Drömmer om snöstormar... Funderade idag på att baka en mjuk pepparkaka  och gråta en skvätt av längtan, men jag vill inte starta ugnen och är för uttorkad för att gråta..

• fluu
    MissFrost skrev 2018-07-26 17:56:51 följande:

Oj, det låter inte så kul att du mår fruktansvärt i värmen.

Har du redan köpta alla julklapparna? Hehe en annan har inte börjat fundera på julklappar än. Jag håller däremot på med paketkalendern i alla fall

Åh, mjuk pepparkaka 

Till mannen och dottern, ja. Allt för att tänka på annat ;) paketkalendern är också färdig, men jag får hålla i mig med att slå in...
  • fluu
    MissFrost skrev 2018-07-26 17:56:51 följande:

Oj, det låter inte så kul att du mår fruktansvärt i värmen.

Har du redan köpta alla julklapparna? Hehe en annan har inte börjat fundera på julklappar än. Jag håller däremot på med paketkalendern i alla fall

Åh, mjuk pepparkaka 

Till mannen och dottern, ja. Allt för att tänka på annat ;) paketkalendern är också färdig, men jag får hålla i mig med att slå in...
  • fluu
    molly50 skrev 2018-07-27 11:55:33 följande:
    Fy så jobbigt för dig! Hoppas du snart får må bättre.
    Jag har också lite problem med hjärtat,men klarar mig ändå någorlunda bra så länge jag inte håller mig mitt i värmen,så att säga.

Oj,redan färdig med alla julklappar?
    Jag har inte ens köpt den första än. *S

Mjuk pepparkaka lät gott.  smile1.gif
    Nandez skrev 2018-07-26 19:01:46 följande:
    Jobbigt för dig i denna värmen.
    Ja, det börjar bli lite sisådär med livsviljan. Men framförallt har jag dåligt samvete för dottern,som inte kommer ut på roligheter så mycket som jag skulle önska, då maken jobbar nästan hela sommaren och jag är mycket ensam med henne.

Blev ingen pepparkaka, men idag tog jag mig samman och bakade en saffranskaka att bjuda kusinerna på imorgon när vi ska ha strandpicknick. De kommer att himla med ögonen åt mig
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!