Jag längtar till jul!!!
Nu är julen här!
Hue går det för er i julbestyren?
God jul alla! Vi har haft en fin och lugnare än lugnast jul pga manfall. Dock så pass att jag somnade i soffan under "Svensson Svensson" så jag är uppe i svinottan och ska se hur många kakor jag klarar av att äta utan att få hjärtklappning
Det börjar närma sig jul igen, igår var det 6 månader kvar till julafton
Till fredagsmys den här veckan ska vi ha juligt fika - knäckäpplen. Eftersom att vi nu är på rätt sida året ;)
Köpt några julklappar och börjat med paketkalendern har jag också gjort. Och börjat längta.
Em...köpte julkulor idag
Jag lever fortfarande i den tid då ungarna skapar julpyntet och det ska hänga så "vackert" överallt.
Bara några år till så är nog den perioden över...
Nu har skolan börjat och sommaren är officiellt över = min jullängtan når helt andra höjder! Just nu längtar jag så in i bomben att jag var tvungen att skriva in en massa julig mat på nästa veckas matsedel. Och till fredagsmys blir det saffranskladdkaka *dreglar *.
Dottern längtar också. Vid läggdags ville hon läsa jultidningar och receptböcker istället för godnattsaga.
Och jag har redan börjat fundera på årets jul. Nytt för i år är att vi kommer att ha två katter i hemmet. Ena uppfödaren sa att vattnet man vattnar granen med är riktigt farligt för katter och hon tyckte att man skulle ha plastgran (händer inte ) eller något skydd vid julgransfoten, men vad? Någon som har tips?
Jag har sett att en del ställer ner julgransfoten i en korg. Kanske går det att knyta någon slags säckväv runt den som man kan knyta ihop så att katterna inte kommer åt den?
Kunde inte hålla mig idag, har köpt julpyssel, inslagningspapper och lite annat smått. Jag får ju inte börja planera på allvar och inte göra anteckningar i min julbok fören det blivit september så något måste jag ju ha....