Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

legomum skrev 2019-11-12 12:08:33 följande:

Så var det klart. Marianne Mörck ska bli årets julvärd.

Jag tror det var hon som var "Kapten Doris" i sommarlov i somras.

Känner inte igen henne från något annat, tänk vad lite vanlig tv som vi tittar på hemma här egentligen.

Bra val ändå. Trevlig kruttant.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Färdig med paketkalendern och igår hittade jag gulligt papper att slå in i så nu kliar det riktigt i fingrarna! Men jag måste dra ut på nöjet lite till i alla fall. Nu när dottern snart är åtta år är det svårare med paketkalendern. Förr bestod typ en tredjedel av paketen av saker vi redan hade hemma eller småprylar som kom med olika tidningar. Då hann hon glömma bort grejerna till december, men det hade aldrig gått nu och i vår familj så är det tomten som lämnar paketkalendern så jag kan inte sabba magin för dottern!

• fluu
    UndrandeSökare skrev 2019-11-13 07:57:32 följande:

Marianne Mörck är sångerska och skådespelerska, hon spelade mot bland annat Lillbabs i tvserien "Bonusfamiljen". Jag tror att hon blir bra, jag läste att hon kommer göra precis som Kattis gjorde på julafton 2018, och ha några gäster med sig i studion.

Jag hoppas inte att det blir en trend att ha med.gäster. Nåt år är väl okej, men jag tycker att det bryter kontakten mellan julvärden och publiken om det finns gäster med.
  • fluu
    UndrandeSökare skrev 2019-11-14 13:48:20 följande:

Jag håller med dig att det kan vara bättre med endast en julvärd, och inte gäster också, kan bli lite rörigt om det blir många gäster.

Egentligen tycker jag svt borde återinföra att ha samma julvärd år efter år, som på Arne Weises tid Förutsatt att de hittar nån bra och trevlig person som kan och vill ställa upp på julafton flera år i rad. Men det kanske blir svårt att hitta någon sådan?

Eller varför inte använda tidigare inspelningar av Arne? Det borde ju finnas massor av såna så många år som han var julvärd? Kan man titta på samma Kalle Anka, Karl-Bertil Jonsson och Per Oscarsson i Kan du vissla Johanna varje julafton, så borde man kunna visa Arne som julvärd också ? Vad tycker ni?

Jag är så pass ung att jag faktiskt aldrig hann skapa ett så starkt band till Arne så jag uppskattar nog ändå att få gissa och hoppas (och recensera ) olika julvärdar varje år. Fast å andra sidan, väljer de Henrik Dorsin varje år så klagar jag inte!
  • fluu
    AniieeHär skrev 2019-11-14 19:32:19 följande:

Jag funderar på att starta några trådar för att kora den sämsta julkalendern genom åren. Alltid annars handlar det ju om den bästa och det är alltid Teskedsgumman som vinner. Vad säger ni? Do or don't?

Gör't!
  • fluu
    UndrandeSökare skrev 2019-11-15 12:16:59 följande:

Finns det någon adventskalender som ni minns mycket av? (Oavsett bra eller mindre bra)? Jag minns att jag såg och gillade Trolltider. Sen tyckte jag Stjärnhuset (med Siv Ruud) var intressant för man fick lära sig om stjärnorna/stjärnbilder.

Jag minns att den första jag verkligen minns ordentligt var Pelle Svanslös. Då var jag fyra år. Jag minns att jag blev helt förtrollad av allt julmagiskt och jag får fortfarande samma känsla när jag ser den. Av jul i kapernaum så satte trollet så pass traumatiska spår att jg minns just det fast att jag var ännu yngre när den kom. Jag har nu som vuxen sett detta troll på Youtube och jag fattar varför jag blev vettskrämd av det som barn Mina absoluta favoritkalender är dick Tomtemaskinen. Den kom samma år jag föddes, men jag fick den i julklapp när jag var sex år och har sett den minst tre gånger om året sedan dess!
  • fluu

Bakade det godaste och juligaste jag någonsin ätit idag:

• fluu

Och varför blev det det bilden? Försöker igen:

• fluu
    UndrandeSökare skrev 2019-11-15 20:03:01 följande:

Intressant, vilken tidning och nr är receptet från?

Det är matmagasinet julspecial 2018.
  • fluu
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-11-15 20:29:41 följande:

Vill önska alla trevliga människor som skriver i tråden en trevlig helg!!

Själv har jag tänt eld i kaminen, hällt upp varm choklad, har tre nya jultidningar att läsa och njuter av lugnet då sonen sover och gubben min jobbar till halv elva.

Detsamma!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!