Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

Maxi nyss. Årets smak på skumtomtar är tydligen blåbär. Men jag är en gammal reaktionär så jag kommer inte att smaka
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Aniiee skrev 2020-09-13 21:52:16 följande:

Och som den kulinariska äventrare jag är så kommer jag absolut smaka =) De verkar inte ha hittat hit än, dock.Jag tycker det är verkar vara en helt logisk smak och är lite förvånad över att de inte har gjort den tidigare (vad jag vet).

Du får rapportera =)
  • fluu
    legomum skrev 2020-09-14 10:59:14 följande:

Är det någon som vet årets glöggsmak. Någon som vågar gissa sig till den genom ledtrådarna?

folkofolk.se/Blossa

Själv gissar jag på hibiskus och orientaliska frukter. Sjukt nyfiken och "ingen är vaken" i tråden på fb.

Jag som hade hoppats på något enkelt i år. Typ som året då de hade vinteräpplen som smak. De senaste åren har det varit mycket ojuliga krusiduller.
  • fluu
    MissFrost skrev 2020-09-15 19:30:43 följande:

Årets smak på Blossa är grön thé och mynta från Marrakech

Mer krusiduller alltså
  • fluu
    Aniiee skrev 2020-09-28 13:54:51 följande:
    Japp, och i Oktober är det kanelbullens dag och jag funderar på om man kan göra kanel-pepparkaks-bullar....
    Åh, det gjorde jag nåt år. Jag ska prova kanelbullar med lingonsylt till årets kanelbullens dag. 

Tipsar om att nästa nummer av Matmagasinet är julspecial. Finns i affär 20 oktober eller något sådant. 
  • fluu

Kunde inte hålla mig(tiden går så sakta), så nu har jag planerat julens menyer. Bara sillmenyn kvar att bestämma med mamma, det är hon som sköter sillen.

• fluu

Nu har första frosten varit på besök! Men allt går sååååå långsamt!

• fluu
    Nandez skrev 2020-10-13 18:18:55 följande:
    Vi får vår första frost kommande natt.
    molly50 skrev 2020-10-13 18:30:16 följande:
    Det kan nog komma här inatt. Det känns kallt ute nu.
    Kallt har det varit här med nu i ett par dagar, nollgradigt under tidig morgon. I en vecka har vi också haft tät dimma under nätterna och morgnarna. Jag låtsas att det är en tät snöstorm istället

• fluu

Nämen, titta vad vi har här:

• fluu

Här stormar det för andra natten i rad så jag kan inte sova. Tyvärr inte snöstorm. Enligt min ömma moder ska det finnas glögg på lidl, funderar på att köpa lite imorgon.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!