Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

tyckte att ikea hade ett trist julutbud i år.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Har handlat nytt julpynt fast jag inte skulle, fy på mig! Årets julkalender verkar lovande. Och i nästa bamsetidning kommer deras julkalender, hela familjen längtar

• fluu

Det är så roligt att jag närt en julgalning vid min barm! Dottern längtar minst lika mycket som jag och är lika entusiastisk. Och nu när hon snart är fem år är det så kul att hon kan hjälpa till med allt. Eller tja, det är nästan alltid kul..... är man en kass mamma om man inte vill dela med sig av glädjen att klä granen?

Också kul att sambon börjat förvandlas till julgalning. Förr om åren suckade han mest åt mig, men nu står han själv och lyssnar på julmusik och har köpt sig en jultidning. Jag tar på mg hela äran för hans förvandling. Julen var inget speciellt när han växte upp, men nu med mig är den ju speciale med extra allt ;p

• fluu
    molly50 skrev 2016-10-13 18:01:54 följande:
    Min 5-åriga dotter är likadan som mig. Sonen nästan likadan.
    Och maken kan han med,även om han inte visar det så ofta.   smile5.gif
    Kul!
    Mama Mia skrev 2016-10-13 20:40:42 följande:
    Granproblemet löser man genom att låta barnen ha en egen liten gran på deras rum där de får pynta dom de vill med allt dagispyssel o liknande. Så kan mamman få sin gran precis så perfekt som hon själv vill smile5.gif
    Haha! Det är faktiskt en av anledningarna till att vi letar hus. Så att dottern ska få större rum. I hennes lilla skrubb går tyvärr inte en ens en minigran in :(
    Klickerträna skrev 2016-10-13 21:41:47 följande:
    Hoppas min sambo också kan göra en sån resa, haha. Han skiter fullkomligt i allt vad julpynt heter, och innan jag flyttade in var det hans mamma som kom hem till honom och ställde fram de obligatoriska gamla röda ljusstakarna i fönstren och en halvtrist isbjörn på byrån i hallen. Nu, däremot, gäller välplanerad julpyntning med omsorgsfullt utvalda grejer föregånget av många timmars fönstershopping, haha. Kanske hjälper han till utan uppgivna blickar och djupa suckar om några år smile2.gif Hoppet lever!
    Kör överdos med glädje och magi så kanske det kommer. För min sambo gick julglädjen genom magen. Fick han äta upp allt jag provbakade innan jul så var han helnöjd

• fluu

Sitter här med amelia jul, clementiner och julte!

• fluu

Idag har det snöat! Visserligen jättejättelite, men det kändes ändå fint.

• fluu

Och jag har äntligen handlat en krubba! När vi packade upp den var dotterns första kommentar "vilken liten skit Jesus var" Oskyldig

Har också bestämt att jag tänker gå all in med julblommor i år, trots en allergisk mamma, men jag tänker att det borde funka att flytta in blommorna i ett annat rum när hon är här.

• fluu
    Aniiee skrev 2016-11-02 17:06:19 följande:
    Haha, underbar unge =P

Gå all in, du, men var beredd att flytta ut hyacinterna utomhus. Det är oftast hyacinterna som är värst, och ett annat rum hjälper inte alltid. Brorsan var tvungen att slänga ut hyacinterna förra året för att jag inte kunde existera, trots att jag var i källaren och hyacinterna i allrummet på andra våningen...... Och det var absolut inte något psykiskt, eftersom jag inte ens visste att de existerade.

Resterande julblommor funkar dock hyfsat för mig, så kanske samma med din mamma. Bara så du har det i bakhuvudet.
    Tänkte att man tar ut blommorna ett tag innan hon kommer och vädrar? Är hyacinter tåliga mot kyla kan de ju bo på balkongen över julafton.
  • fluu
    Aniiee skrev 2016-11-02 17:15:07 följande:
    Det kan funka. Ska du ställa ut blommor utomhus så bör du nog slå in dem i tidningspapper om det är kallt ute.
    Tack för tipset!
  • fluu

Äntligen snö! Blev överlycklig när jag vaknade idag och världen var vit.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!