• FrökenX

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.

• Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
  • HelenaOlivia
    LillaStollan skrev 2010-10-05 22:02:42 följande:
    Men varför fick ni nej då?
    de vill att man i 1:a hand söker de lägenheter som blir lediga plus att grannen med sin kötid kan få en liknande lägehet i det området om en skulle bli ledig, men det är godtyckligt då det gör att det blir mer el mindre omöjligt då att byta överhuvudaget.
  • Alfalfafrö

Åhh toppen Helena!!

Blir inget öppna för oss idag, Helga fortsätter snora så vi håller oss hemma så vi är helt friska tills på fredag

KomsiKomsi Helena! Aba är toppen! Trist att de satt sig på tvären angående erat byte. Hoppas ni hittar något annat som faller er i smaken!

• LillaStollan

Fast Helena ni har ju skäl att flytta och frågan är om de kan neka er när ni är överens. Håller tummarna i alla fall. Annars är Abrahamsberg toppen. Löv it!

• HelenaOlivia
    LillaStollan skrev 2010-10-06 08:47:49 följande:
    Fast Helena ni har ju skäl att flytta och frågan är om de kan neka er när ni är överens. Håller tummarna i alla fall. Annars är Abrahamsberg toppen. Löv it!

vi hoppas på hyresnämnden! Annars vill jag gärna bli granne med Ida+familj :)

Läkaren sa bara att han va ett vanligt snorigt barn och inget mera med det, det var dock en läkare jag inte tyckte va förtroende ingivande men men, hoppas han snart snorat klart och kan sova bättre.

• Vintervacker

Idag ska jag gå förbi Stadsmissionen i Gröndal och kolla lite på en present till Loas kusiner som fyller år på söndag. Man får bara ge dem begagnat (dem = tvillingar) vilket jag tycker är ett bra inititativ. Så det blir kanske någon leksak eller t-shirt. Jag ska dit kring 13 om någon vill hänga på.

Sedan tänkte jag ta en promenad om vädret blir bättre, luften är i alla fall härlig. Har haft noll träningslust den här veckan (jag håller ju igång rätt bra annars) och då låter jag helt sonika bli det, skönt hehe : ) Något jag har lärt mig med åren... träna själen istället.

• Alfalfafrö

Vi använder våran vagn rätt lite, Sigrid vill oftast gå från dagis o så, det är mest när vi drar iväg på längre turer hela familjen som den används. Fick ett erbjudande om att köpa en Emmaljunga singelvagn för 700kr om jag hämtar den ikväll. Är superglad för jag har längtat efter att ha en vagn där helga är vänd mot mig under promenader. Kommer bli toppen att ha på dagarna då vi är själva

• Mollywood

Helena - Håller tummarna för er!

Vinter - Låter som ett smart initiativ :)

Ida - Kul! Har den också svänghjul fram?

• Mollywood
    Alfalfafrö skrev 2010-10-07 20:28:06 följande:
    Tyvärr inga svänghjul fram! En klassisk 4hjulare! Men som sagt det ska bli våran extravagn
    Hehe, skönt att veta att du har en svänghjulare också kanske ;) Jag är lite avis ju... Men S skruvade i en sned skruv, och nu går vår vagn i alla fall rakt (!) så jag måste inte skjuta den åt höger för att kompensera - yey :)
    Vad kan du ge er syskonvagn för omdömme? Här i Åkersberga är det vanligt med breda syskonvagnar, vi har ju mer space ;) men jag tycker er ser så himla cool ut - plus att jag såg att den fanns i lime eller vad det nu var, haha. Inte för att vi behöver en än.
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!