• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • mallanis

näe det är nog bara att vänta och se... Att mensen diffar några dagar eller en vecka efter mf är helt ok men intressant om det kan vara så att cykeln ändrar sig helt  att jag tidigare får mens på dag 10 i stället för dag 28. Och att min mens fortsätter att komma på dag tio även i fortsättningen. Om ni förstår vad jag menar? =0

Jobbigt bara när man som jag har ett jobb med mycket resande och jag vill ju kunna lägga upp mitt arbete så att jag verkligen är hemma i höst när jag har äl.... så man minimerar missade chanser, jag får nog räkna på min gamla cykel och hoppas att den kommer i hyfsad tid.  

Odd- inga mer blödningar? håller tummarna för att det fortsätter så! Du har väll passerat din dag "3" som har varit riskabel tidigare enligt beskrivning innan.

• Odetta
    mallanis skrev 2010-06-09 12:05:36 följande:
    näe det är nog bara att vänta och se... Att mensen diffar några dagar eller en vecka efter mf är helt ok men intressant om det kan vara så att cykeln ändrar sig helt  att jag tidigare får mens på dag 10 i stället för dag 28. Och att min mens fortsätter att komma på dag tio även i fortsättningen. Om ni förstår vad jag menar? =0

Jobbigt bara när man som jag har ett jobb med mycket resande och jag vill ju kunna lägga upp mitt arbete så att jag verkligen är hemma i höst när jag har äl.... så man minimerar missade chanser, jag får nog räkna på min gamla cykel och hoppas att den kommer i hyfsad tid.  

Odd- inga mer blödningar? håller tummarna för att det fortsätter så! Du har väll passerat din dag "3" som har varit riskabel tidigare enligt beskrivning innan.
    Tror inte att cykeln brukar ändra sig så radikalt, så utgå ifrån din vanliga, det tycker jag

Och du...du har ju fasiken rätt! Har inte ens tänkt på det! Ja, "dag 3" var ju faktiskt igår! Jag tänker inte ropa hej ännu, inte förrens jag sett nått levande nästa vecka....men inget mer blod och jag är allt lite underliggande illamående...och det måste ju bara vara ett bra tecken! Jag får lyssna på mina egna ord jag sagt i den andra tråden: tills motsatsen är bevisad är jag faktiskt gravid!

vad glad jag blev med "dag 3"...tänk, det tänkte jag faktiskt inte på...TACK! *kram på dig*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Pancakes

Odd, underbart att du inte blöder mer! Det kan ju inte vara ett missfall om det slutat blöda nu ju! Skönt med dag 3 också!

Mallanis, vad bra att du börjar hämta dig! Min mens kom nästan exakt fyra veckor efter jag tog Cytotec och drev ut det sista. Efter det avtog blödningen och sen två veckor senare på VUL var allt borta och en ny ÄL var på g. Två veckor senare kom första mensen. Den andra mensen hade jag förra veckan och den var precis fyra veckor efter den innan. Cykeln har bara blivit en dag kortare sen hur den var innan missfallet.

• Melitta69
    Odetta skrev 2010-06-09 11:55:47 följande:
    Hej och välkommen! FAN att du behöver den här tråden, men jag lovar, en bättre tråd finns inte!

*kram*
    Tack , ja det e synd att man sitter på denna tråden . Dock hade jag bara gått till vecka 6 men det hade blivit en början . Ett hopp om något ... Men men det e bara att ta nya tag .. Testar nu men rosenrot har hört att det ska vara bra och stabilisera ägglossningen.
    *kram*
  • mallanis
    Odetta skrev 2010-06-09 12:32:38 följande:
    Tror inte att cykeln brukar ändra sig så radikalt, så utgå ifrån din vanliga, det tycker jag

Och du...du har ju fasiken rätt! Har inte ens tänkt på det! Ja, "dag 3" var ju faktiskt igår! Jag tänker inte ropa hej ännu, inte förrens jag sett nått levande nästa vecka....men inget mer blod och jag är allt lite underliggande illamående...och det måste ju bara vara ett bra tecken! Jag får lyssna på mina egna ord jag sagt i den andra tråden: tills motsatsen är bevisad är jag faktiskt gravid!

vad glad jag blev med "dag 3"...tänk, det tänkte jag faktiskt inte på...TACK! *kram på dig*
    Så lite så =)   och JA du är GRAVID!
    Pancakes skrev 2010-06-09 13:00:13 följande:
    Odd, underbart att du inte blöder mer! Det kan ju inte vara ett missfall om det slutat blöda nu ju! Skönt med dag 3 också!

Mallanis, vad bra att du börjar hämta dig! Min mens kom nästan exakt fyra veckor efter jag tog Cytotec och drev ut det sista. Efter det avtog blödningen och sen två veckor senare på VUL var allt borta och en ny ÄL var på g. Två veckor senare kom första mensen. Den andra mensen hade jag förra veckan och den var precis fyra veckor efter den innan. Cykeln har bara blivit en dag kortare sen hur den var innan missfallet
    Det lät ju bra hoppas att det blir likadant för mig också... Vi ska vänta en månad innan vi "hoppar upp på hästen" igen men jag sitter ju redan och planerar jobb i höst!

Jazmin- Beklagar ditt missfall! Vet vet alla allt för väl hur det känns så det är bara att prata av sig och älta och sen.... Börja hoppas igen ;)
  • Odetta
    Jazmin skrev 2010-06-09 14:09:31 följande:
    Tack , ja det e synd att man sitter på denna tråden . Dock hade jag bara gått till vecka 6 men det hade blivit en början . Ett hopp om något ... Men men det e bara att ta nya tag .. Testar nu men rosenrot har hört att det ska vara bra och stabilisera ägglossningen.
    *kram*
    min cykel blev mycket bättre den månaden jag åt RR. månaden innan fick jag ÄL på dag 22 tror jag det var, och månaden med RR kom den redan på dag 14, som en normal cykel med andra ord

Sedan åt jag inte RR igen för i mitt fall har det blivit mf båda gångerna jag åt det, men med tanke på alla mf jag haft så hade det nog blivit mf ändå, även utan RR, men jag vågar inte chansa.

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Pancakes

Nu kommer trådens dummaste fråga tjejer, sorry! Men jag kan ingenting om sånt här eftersom jag till varje pris inte velat hålla på...men i alla fall, hur funkar ÄL-tester OM jag nu skulle prova det en gång? Funderar på att prova en månad bara för att se om ÄL infaller ungefär när jag tror att den gör det. Tar man ett test när man tror att det är på gång och säger i så fall testet bara om det är ÄL eller ej eller kan den säga att ÄL blir dagen efter eller nåt sånt?

• Polarbjörnen
    Pancakes skrev 2010-06-09 15:46:25 följande:

Nu kommer trådens dummaste fråga tjejer, sorry! Men jag kan ingenting om sånt här eftersom jag till varje pris inte velat hålla på...men i alla fall, hur funkar ÄL-tester OM jag nu skulle prova det en gång? Funderar på att prova en månad bara för att se om ÄL infaller ungefär när jag tror att den gör det. Tar man ett test när man tror att det är på gång och säger i så fall testet bara om det är ÄL eller ej eller kan den säga att ÄL blir dagen efter eller nåt sånt?

när man börjar testa beror på cykelns längd, det står på instruktionen. sen testar man ungefär samma tid varje dag mellan 10-20 (ej morognurin) tills man får ett positivt test (dvs teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket). många får utslag varje dag, men det är inte postivt förrän de är minst lika starka.

vid positivt test är det bara sätta igång verkstan! då infaller ÄL inom 12-48 h. får amn fler positiva test i rad brukar det infalla dagen det blir neg.

för att veta att det släppt och exakt vilken dag, då bör du tempa också. men om du vill kolla äl-känningar torde ÄL-test räcka gott!

lycka till!
  • Pancakes

Godmorgon! Hur mår ni idag?

Håller tummarna för dig Kajsalisa!!!

Tack Polarbjörnen för ditt svar! Får se om jag kanske testar nåt nästa vecka. Jag känner aldrig några symtom vid ÄL vad jag vet så det kan vara kul att prova. Hur mår du själv? Nu kan du skriva upp dig på BIM-listan va?

• Melitta69

God morgon !

Nu verkar mensen ge sej , hmm inte många dagar denna gången 3 ?? Konstigt .
    Nån mer som haft det så efter MF.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3