• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Happiness
    Pancakes skrev 2010-06-08 11:37:03 följande:
    Åh, vad jag hoppas att allt ser bra ut när du går på ditt VUl, Happiness! Så där sa min BM också om alla strecken. Det behöver inte bli starkare osv. Du ÄR gravid, så är det bara! Känner på mig att det kommer gå bra för dig!
    Kram!
    Så känner jag för dig med vännen! Snart kommer jag få se dittnman på listan Kram
    **************VARJE PLUSS RÄKNAS!!!!!*******************
  • Happiness

ODD: Vi hörs sen.....BEBISGUDARNA!!!! Vilket bra uttryck. Nu ska jag gå ut och tillbe bäbisgudarna. Det är ju lysande!!!!!!!!

P.s: Tack för se/känna tipset. Har du fler sånna tar jag tacksamt emot D.S

• Odetta
    Happiness skrev 2010-06-08 11:51:17 följande:
    ODD: Vi hörs sen.....BEBISGUDARNA!!!! Vilket bra uttryck. Nu ska jag gå ut och tillbe bäbisgudarna. Det är ju lysande!!!!!!!!

P.s: Tack för se/känna tipset. Har du fler sånna tar jag tacksamt emot D.S
    Alltid, säg till bara!
    Efter att ha levt med panikångest dem senaste 14 åren av mitt liv så har jag lärt mig ett och annat knep att stanna upp och andas. Inte att jag alltid lyckas med det själv, men jag vet hur man kan göra

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Vet ni....utan att säga det högt....jag tänker bara viska, så ni vet...men min älskade man lagar lunch just nu och jag tycker inte att det luktar gått alls. Inget fel på hans matlagning, det är det absolut inte....men jag känner mig nog lite....och här kommer det....illamående Tyst

Så, nu har jag sagt det. Visst borde det vara ett bra tecken? *ja, den hopplösa optimisten är tillbaks*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Happiness
    FruW skrev 2010-06-07 20:13:11 följande:
    Happiness - jag gjorde som du sa o ringde min läkare angående testerna på sköldkörteln.. Kan du hjälpa mig att tolka vad dom innebär?

T4 var 9
    TSH var 1,8

Detta säger mig inte så mkt tyvärr - vore toppen om du kunde hjälpa mig! Du skrev tidigare att TSH skulle ligga under eller runt 1 om man ville bli gravid, är mitt lite högt då??

På läkaren (han är erkänt duktig på fertilitetsproblem) så var mina prover jättefina, men nu börjar jag bli lite orolig! Rynkar på näsan

Här är en bra tråd där det bra pratas om sköldkörtelproblem. Vad bra att du fick dina värden. Alltid bra att ha. Jag tycker dom ser fina ut. Man ska ligga under 2,5 och det gör du ju. Sen om jag förstod dig rätt så har du inte känt av några symtom. Du ligger bra för att bli gravid!!!!! Mitt T4 var något högre och jag är lite osäker på din T4 siffra. Kan du inte fråga på sköldtråden vad dom säger. Men jag tror den också är bra. Hade aldrig något problem med T4 så jag har svårt att uttala mig om den. Men TSH verkar toppen...när det gäller graviditet. Sen finns det dom som skulle må dåligt av att ligga på 1,8...det är nämligen lite lömskt det där. Vissa mår bättre av att trycka ner värdet mer andra kan ligga högre och må jätte bra. LYCKA TILL MIMMI!

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m52081292.html
  • Happiness

Såg att jag skrivit fel BF datum den 10 februari ska det ju vara

{#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}

20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    28 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_flower}JULI{#lang_emotions_flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

LillaMy3. Äl på g 6-12 juni!?! (1a försöket efter mf i vecka 6 i maj-10. Fjärde försöket tot med dubbelkur pergotime)
    Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011
    Happiness 10/2-2011
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-06-08 12:00:09 följande:
    Vet ni....utan att säga det högt....jag tänker bara viska, så ni vet...men min älskade man lagar lunch just nu och jag tycker inte att det luktar gått alls. Inget fel på hans matlagning, det är det absolut inte....men jag känner mig nog lite....och här kommer det....illamående Tyst

Så, nu har jag sagt det. Visst borde det vara ett bra tecken? *ja, den hopplösa optimisten är tillbaks*
    avundsjuk..
    Längtan efter liten är stor
  • MCT79
    Odetta skrev 2010-06-08 12:00:09 följande:

Låter som en bra tecken i mina öron! Flört
  • FruW

Vilken bra info du fick från BM Happiness!! Tack för att du delade med dig!

Odd - inget mer blod ser jag, härligt!!

Tog ett gravtest nu när jag kom från jobbet, för att se så alla gravhormoner har gått ur kroppen, men fick svagt positivt, så jag antar att det finns rester kvar som spökar.. =( Har börjat med rosenrot igen, och hade jag trott att jag fortfarande var gravid så hade jag bedömt känslan i magen som molvärk, men nu vet jag inte vad det är, är nog RR som sätter fart i källarvåningen hoppas jag!

Men lite jobbigt att se det där gravtestet visa positivt, dumma tankar börjar härja i huvudet om att det kanske inte ändå var mensen som kom..

Ska iväg på akupunktur i kväll, som ska främja fertiliteten. Har aldrig testat tidigare, ska bli spännande! Är lite nervös för att det ska göra ont. Någon som har testat?

• Längtan efter liten
    FruW skrev 2010-06-08 17:22:57 följande:
    Vilken bra info du fick från BM Happiness!! Tack för att du delade med dig!

Odd - inget mer blod ser jag, härligt!!

Tog ett gravtest nu när jag kom från jobbet, för att se så alla gravhormoner har gått ur kroppen, men fick svagt positivt, så jag antar att det finns rester kvar som spökar.. =( Har börjat med rosenrot igen, och hade jag trott att jag fortfarande var gravid så hade jag bedömt känslan i magen som molvärk, men nu vet jag inte vad det är, är nog RR som sätter fart i källarvåningen hoppas jag!

Men lite jobbigt att se det där gravtestet visa positivt, dumma tankar börjar härja i huvudet om att det kanske inte ändå var mensen som kom..

Ska iväg på akupunktur i kväll, som ska främja fertiliteten. Har aldrig testat tidigare, ska bli spännande! Är lite nervös för att det ska göra ont. Någon som har testat?
    tråkigt att testet visade pos nu när du vill ha det neg..
    det där med akupunktur är jag lite intresserad av, du får jätte gärna dela med dig av dina erfarenheter sedan. jag har precis fått numret till en som hållerp å med akupuntur, hoppas bara hon gör det för fertilitet också..
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3