• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-06-06 20:04:15 följande:
    Gud i himlen! Vad är det frågan om????? Jag tvärvägrar du ska INTE in hyär igen. Nejnejnej!
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ODD. Nu förstår jag att du är rädd.....Ber till gud att du ska få behålla den lille. Den skulle inte kunna få bättre föräldrar....Stannastannastanna...hoppqashoppashop pas

Nä det måste gå att göra något nu även om mannen är borta. Hur blöder du? Hur mycket? Vad känner du? Är det bekant alltså blödningsmönstret. Känner du ingen i närheten som kan komma och sitta med lilleman när han sover hemma hos er...en granne eller vad som helst. Detta är akut....Det måste gå att se något på VUL nu. Har du bil? Har du ont?

Shishitshit....kan du inte ta bilen och åka till gynakuten? Snälla...Fan också att jag inte bodde nära dig då skulle jag kunna sitta med lilleman när han sover.

Snälla ODD kan du inte åka till gynakuten ikväll? Så fruktansvärt att veta att du sitter där själv...

-"Försök att inte vara rädd detta kommer gå bra".....

********KRAMAR DIG ODD********************************************
    blöder bara lite, men ALLA mina mf har börjat med en liten blödning...oavsett när dem skedde. Liten blödning första dagen, lugnt andra och på tredje sätter det igång.

brukar inte ha ont vid mina mf och känner inget nu heller...

har haft molvärk och tyngdkänsla senaste 2 dagarna...men det ska ju vara normalt vid graviditet.

brukar få huvudvärk 1-2 dagar innan mina mf...hade huvudvärk i förrgår men tänkte att jag bara är trött

Har ingen som kan passa lilleman och gynakuten skulle nog bara skratta åt mig om jag dyker upp, blöder ju så lite bara och så är det så tidigt...v4+6 idag...då säger dem bara "åk hem och vänta ut det, finns ändå inget att göra"

Känner mig så fruktansvärt uppgiven just nu...vill inte ha ett mf till...vill inte

Visst...då vet vi att Trombylen ensam inte funkar och då sätter vi in en massa annan skit....men jag vill inte...går det åt skogen nu så blir det här mitt 7de mf....5te bara i år! JAG ORKAR INTE!

Fanfanfan. Jag vill att den här stannar *gråter*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • LillaMy3

Nei! Stackars....

Hoppas hoppas det går bra Odd!

*Kram*

• Happiness

Min älskade ODD.....den lille måste bara stanna för vi ska ju göra detta tillsammans....Detta är inte sant???
    Nä det behöver inte vara det mest fruktansvärda..nu tar vi det lugnt (pratar mest med mig själv just nu) Dom säger ju att alla graviditeter är olika...eller hur ODD??

Så då kan vi INTE säga att bara för du blött lite vid tidigare graviditeter att det skulle gälla samma för denna ellerhur? Denna blödning kan ju faktiskt bara vara en liten små blödning. Hypofysen vet inte om att den är gravid än och att du faktiskt skulle haft din riktiga mens nu....eller hur?

Jag hade ju en ganska kraftig blödning vid min förra graviditet. Trodde faktiskt att mensen skulle komma där men det var som en ganska kraftig mörkbrun blödning. Det var nog i vecka fem tror jag. Undra om det inte kom lite under ca 12 timmar sen försvann den ch kom inte tillbaka.

Detta kan helt klart vara något liknande eftersom ALLA graviditeter är olika. Du har ett embryo som sitter stenhårt i dig. Annars skulle du aldrig fått så fina pluss.

Ska lägga sonen...ser om du är inne sen vännen...Alla mina tankar är hos dig nu.

********************************DIN VÄN********************************************************

• MCT79

Vad är det jag läser... värsta berg och dal banan.. sitter och blir superglad för Happiness och alldeles pirrig när jag inser hur få vi är på bim listan numera, snart är det vår tur!

Sen kommer ditt inlägg Odd... jag saknar ord.. jag håller alla tummar och tår för att dt bara är falsklarm och att allting är super! Hur kan det vara annat med så fina plus?! Jag menar de är ju superstarka!!

KRAAAAAM till er båda!!

• Odetta

Sitter och pendlar mellan att vilja ringa och att faktiskt bara avvakta....ska vara typ v5+0 idag och vad kan dem göra liksom? Tror ju inte ens att dem kan se nått även om det skulle vara bra. Och även om dem ser nått och det är bra så är det ändå ingen garanti.

Så: ringa och bli avvisad...tjata till mig och ändå inte bli klokare? eller: skita i allt, räkna kallt med att det går åt skogen även denna gången och vänta och se?

Nej, idag är jag pessimist...inte en hatt jag bär ofta

• Odetta

Bestämde mig att inte ringa till KK i alla fall utan väntar på att klockan ska bli 8 så ringer jag min privata kvinnoläkare istället...få se om jag får prata med den griniga receptionisten igen bara eller om jag får prata med läkaren.

Jag skulle vilja komma in och titta den här veckan för även om det inte syns mycket så har jag ju en tid nästa vecka och om vi tittar den här veckan och så nästa så vet man ju då om det växer som det ska.

Än så länge inget mer blod, men jag är så trött på det här för jag vet ju att det inte betyder ett smack 

• Happiness
    Odetta skrev 2010-06-07 07:56:28 följande:
    Bestämde mig att inte ringa till KK i alla fall utan väntar på att klockan ska bli 8 så ringer jag min privata kvinnoläkare istället...få se om jag får prata med den griniga receptionisten igen bara eller om jag får prata med läkaren.

Jag skulle vilja komma in och titta den här veckan för även om det inte syns mycket så har jag ju en tid nästa vecka och om vi tittar den här veckan och så nästa så vet man ju då om det växer som det ska.

Än så länge inget mer blod, men jag är så trött på det här för jag vet ju att det inte betyder ett smack 
    Vilka strålande nyheter...inget blod. Jätte bra. Vad härligt ODD! Har tänkt på di så mycket......Har du fått tag på surkärringen?

Det är klart du ska visa upp dig denna veckan. Allra helst idag. Jag vet att jag var inne super tidigt i min förra grav. v 5 och dom kunde se. Så jag tror abslout dom kan se något speciellt på den privata kliniken där dom säkert har tillgång till lite tyngre saker.

Där jag går kan dom förstora uppbilden något så fruktansvärt...så det är klart att det går. På dom ODD!!!!! Så glad över att du inte blöder mer. Detta kommer gå vägen. Nu blev jag jätte optimistisk i detta.

**********************************KRAM VÄNNEN***********************************************
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-06-07 08:21:23 följande:
    Vilka strålande nyheter...inget blod. Jätte bra. Vad härligt ODD! Har tänkt på di så mycket......Har du fått tag på surkärringen?

Det är klart du ska visa upp dig denna veckan. Allra helst idag. Jag vet att jag var inne super tidigt i min förra grav. v 5 och dom kunde se. Så jag tror abslout dom kan se något speciellt på den privata kliniken där dom säkert har tillgång till lite tyngre saker.

Där jag går kan dom förstora uppbilden något så fruktansvärt...så det är klart att det går. På dom ODD!!!!! Så glad över att du inte blöder mer. Detta kommer gå vägen. Nu blev jag jätte optimistisk i detta.

**********************************KRAM VÄNNEN******************************************** ***
    fick sitta i telefonkön i en halvtimme och fick sedan prata med henne...ja, hon som brukar bara så grinig. Men hon sa att hon skulle prata med läkaren och ringa tillbaks under dagen för hon kunde inte se någon ledig tid men skulle kolla om det går att fixa. Så nu följer min mobil med mig vart jag än gå...även in på toan!

Få se...älskade mannen min kom hem och så fort den där vattenmätargubben har gått igen (han byter visst vår vattenmätare) så ska vi kramas och bara vara. Jag loggar in lite senare igen!

*bamsekram*
  • Längtan efter liten
    Happiness skrev 2010-06-06 12:43:07 följande:
    Jag kapituler tjejer...för jag är nämligen GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *skriker* Tog GULD/PLATINA/BRILLIANT testet:

Gravtest100606Ett stort tack till er på denna tråd som har haft tålamod med mig, men som sagt nu är det över till andra tråden som gäller med allt GRAVID snack det hör inte hemma här. Ett stort tack till trådstartaren: BEV+ rontgensyrran och alla andra. Självklart kommer jag att doppa in näsan här. Jag önskar er ALLA ETT FETT PLUSS FORTARE ÄN ÖGAT!!!!!!

Från er HAPPY!!!!!!!
    blir helt tårögd :) grattid tjejen, suuuuper orligt :D
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-06-06 20:16:29 följande:
    blöder bara lite, men ALLA mina mf har börjat med en liten blödning...oavsett när dem skedde. Liten blödning första dagen, lugnt andra och på tredje sätter det igång.

brukar inte ha ont vid mina mf och känner inget nu heller...

har haft molvärk och tyngdkänsla senaste 2 dagarna...men det ska ju vara normalt vid graviditet.

brukar få huvudvärk 1-2 dagar innan mina mf...hade huvudvärk i förrgår men tänkte att jag bara är trött

Har ingen som kan passa lilleman och gynakuten skulle nog bara skratta åt mig om jag dyker upp, blöder ju så lite bara och så är det så tidigt...v4+6 idag...då säger dem bara "åk hem och vänta ut det, finns ändå inget att göra"

Känner mig så fruktansvärt uppgiven just nu...vill inte ha ett mf till...vill inte

Visst...då vet vi att Trombylen ensam inte funkar och då sätter vi in en massa annan skit....men jag vill inte...går det åt skogen nu så blir det här mitt 7de mf....5te bara i år! JAG ORKAR INTE!

Fanfanfan. Jag vill att den här stannar *gråter*
    fy fan... hur i hela fridens namn kan det här få hända en och samma människa, eller någon människa över huvudtaget?!!
    det är så in i hel'ete orättvist!!! blir så ledsen på alla mf som sker.
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3