• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • kajsalisa

Älskade Happiness. Är så fantastiskt glad för din skull. Tårar i ögonen här också. Stooort grattis till dig och din sambo. 100 miljoner grattiskramar!!!

• LillaMy3

Har läst lite här och det verkar vara en trevlig tråd Väntar på äl nu åp fjärde syskonförsöket med pergotime dubbelkur. Blev gravid på andra, men fick mf i vecka 6 i maj. Hoppas hoppas äl kommer nu snart....

{#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}

20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    6 juni - Happiness ( MA nov -09, försöker med IVF)
    28 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_flower}JULI{#lang_emotions_flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj
    Lillamy3 (4e försöket. Första efter mf i maj -10. Hoppas äl kommer nu snart (7. juni?!?))

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011
  • Odetta
    LillaMy3 skrev 2010-06-06 13:21:00 följande:
    Har läst lite här och det verkar vara en trevlig tråd Väntar på äl nu åp fjärde syskonförsöket med pergotime dubbelkur. Blev gravid på andra, men fick mf i vecka 6 i maj. Hoppas hoppas äl kommer nu snart....

{#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}
    20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    6 juni - Happiness ( MA nov -09, försöker med IVF)
    28 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_flower}JULI{#lang_emotions_flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}
    Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj
    Lillamy3 (4e försöket. Första efter mf i maj -10. Hoppas äl kommer nu snart (7. juni?!?))

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011
    Beklagar att du behöver denna tråd, men av alla trådar du kunde hitta så är den här den bästa! Lycka till med ÄL!!!

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • LillaMy3
    Odetta skrev 2010-06-06 13:28:08 följande:

Beklagar att du behöver denna tråd, men av alla trådar du kunde hitta så är den här den bästa! Lycka till med ÄL!!!

*kramisar*
    Tack. Ja den verkar veldigt trevlig denna

Vet att ett halvår för att bli gravid samt att ett mf inte räknas som konstigt eller ovanligt alls, men jag (som säker de flesta andra) har NADA tålamod. Sonen som blev till på första dubbla pergokuren hösten -08 måste varit rena turen... 

Testar med älstickor för glatta livet och hoppas det blir äl. De sista gångerna så har jag fått fina positiva test, men inte denna gång ännu. Har känt av området kring äggstockarna nu sen runt i torsdags. Hoppas kroppen fattar att den skall ägglossa snart!!!
  • Odetta
    LillaMy3 skrev 2010-06-06 13:59:39 följande:
    Tack. Ja den verkar veldigt trevlig denna

Vet att ett halvår för att bli gravid samt att ett mf inte räknas som konstigt eller ovanligt alls, men jag (som säker de flesta andra) har NADA tålamod. Sonen som blev till på första dubbla pergokuren hösten -08 måste varit rena turen... 

Testar med älstickor för glatta livet och hoppas det blir äl. De sista gångerna så har jag fått fina positiva test, men inte denna gång ännu. Har känt av området kring äggstockarna nu sen runt i torsdags. Hoppas kroppen fattar att den skall ägglossa snart!!!
    Nej tålamod är något för andra

Har du provat med tempmetoden?

det är så himlans bra med att tempa för dels kostar det inget och sedan ser du exakta dagen för ÄL (inte som med testen som ger dig ett fönster på 48 timmar). www.fertilityfriend.com

*kram*
  • LillaMy3
    Odetta skrev 2010-06-06 14:22:52 följande:
    Nej tålamod är något för andra

Har du provat med tempmetoden?

det är så himlans bra med att tempa för dels kostar det inget och sedan ser du exakta dagen för ÄL (inte som med testen som ger dig ett fönster på 48 timmar). www.fertilityfriend.com

*kram*
    Har inte tempat. Fattar det som att tempen hoppar upp efter äl!?!? Jag vet ju liksom inte när den börjar. Så vi arbetar i bebisverkstaden var annan dag (helst) från ca dag 14 (eller när äl-flytningarna börjar) och fram till ett par dagar efter att stickorna visar pos. Skulle nog glömma tempa eftersom jag alltid försöker sova fram till lilleman vaknar (vilket varierar mellan halv 6 och halv åtta...)

Men tack för tipset!! Får nog pröva det om det inte funkar alls med dessa testen. Sonen blev till lite halvt utan äl-test. Eller jag använde dem, men fick aldrig positivt. Men vi körde på varannan dag en period och då funkade det!
  • FruW

Stort GRATTIS Happiness - lycka till i andra tråden!! Vill inte behöva se dig här igen - men gästinlägg är ju självklart alltid välkomna Flört

Jag gjorde ett studiebesök i andra tråden härom dagen, behövde lite hopp om att det nog ska gå vägen för oss också så småningom.. Trevlig tråd den med, jag hoppas att fler från denna kan hänga där istället snart!

LillaMy3 - välkommen hit!! Jättetråkigt men trevligt att få sällskap av fler i samma situation!

• Odetta

Jag tror jag kommer komma in hit igen....blod på pappret

Jag orkar itne med ett mf till...5 mf på raken?

Och mannen min jobbar inatt så jag är själv hemma tills i morgon bitti och fan jag pallar inte detta. Ska ringa till kvinnokliniken i morgon bitti och be om att få komma in och titta...ska ringa till privata kvinnoläkaren också. Jag vet inte vad jag ska ta mig till om det går åt helvete nu igen....plussen är ju så fina och jag som börjat tillåta mig själv att tro på det här. hur kunde jag vara så dum...

snälla snälla snälla snälla stanna hos oss....vi är jättebra föräldrar *gråter* 

• kajsalisa

Söta Odd. Ge inte upp. Det kanske är falskt alarm?! Håller mina tummar så hårt jag kan för dig. Många, stora kramar.

• Happiness
    Odetta skrev 2010-06-06 19:38:58 följande:
    Jag tror jag kommer komma in hit igen....blod på pappret

Jag orkar itne med ett mf till...5 mf på raken?

Och mannen min jobbar inatt så jag är själv hemma tills i morgon bitti och fan jag pallar inte detta. Ska ringa till kvinnokliniken i morgon bitti och be om att få komma in och titta...ska ringa till privata kvinnoläkaren också. Jag vet inte vad jag ska ta mig till om det går åt helvete nu igen....plussen är ju så fina och jag som börjat tillåta mig själv att tro på det här. hur kunde jag vara så dum...

snälla snälla snälla snälla stanna hos oss....vi är jättebra föräldrar *gråter* 
    Gud i himlen! Vad är det frågan om????? Jag tvärvägrar du ska INTE in hyär igen. Nejnejnej!
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ODD. Nu förstår jag att du är rädd.....Ber till gud att du ska få behålla den lille. Den skulle inte kunna få bättre föräldrar....Stannastannastanna...hoppqashoppashoppas

Nä det måste gå att göra något nu även om mannen är borta. Hur blöder du? Hur mycket? Vad känner du? Är det bekant alltså blödningsmönstret. Känner du ingen i närheten som kan komma och sitta med lilleman när han sover hemma hos er...en granne eller vad som helst. Detta är akut....Det måste gå att se något på VUL nu. Har du bil? Har du ont?

Shishitshit....kan du inte ta bilen och åka till gynakuten? Snälla...Fan också att jag inte bodde nära dig då skulle jag kunna sitta med lilleman när han sover.

Snälla ODD kan du inte åka till gynakuten ikväll? Så fruktansvärt att veta att du sitter där själv...

-"Försök att inte vara rädd detta kommer gå bra".....

********KRAMAR DIG ODD********************************************
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3