• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Odetta

Happiness!

En fråga till dig: HAr ni fått några restriktioner vad som anbelangar sex?

Vi hade det igår och då kom det blod (men jag intalar mig benhårt att det bara är sköra slemhinnor i kombination med Trombyl och att vi inte haft det på ett tag) men man blir ju nojjig! Får man ha sex eller avråds det från det när man har upprepade mf i bagaget? Vad har dem sagt till dig?

*kramelikram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-06-04 08:59:13 följande:
    ODD: Känner du något? har du börjat må illa? Ett säkert tecken för mig är att jag som annars älskar kaffe kan bara inte få ner det. så känner jag inte alls nu. Tycker om det som vanligt...Hmmmm fast det är klart det var ju inte så tidigt egentligen. Nä illamående och piss kommer nog om 2-3 veckor.

Tuttarna är uppsvällda men det kan dom också bli av progesteronet. Vad känner du?

Tänk om det går vägen för oss bägge nu ODD. Då ligger vi nästan på dagen lika. Detta är ju alldeles LJUUUUUUUUUUUUUUUUVLIGT!!!!!!!

Som ni märker börjar jag hoppas på rikigt nu. Farligt! Ack man blir ju så besviken...
    Ja, vad coolt! Vi bara måste fortsätta att följas åt...du vet, vi testomaner måste hålla ihop

Jag känner inte heller så värst mycket. Lite ilningar i brösten till och från och senaste 2 dagarna kanske aaaaaaningens illamående ibland (om jag verkligen känner efter och letar symptom) men annars...nej, inte så värst mycket. *kommer äta upp dem här orden sen, men jag vill vara illamående, kissnödig till tusen och..nej...jag vill att det är februari nu och att jag ligger på bb med en nyfödd i famnen*

Angående din testdag och så...jag tycker att med tanke på vart du är efter "ÄL" så ser ditt test alldeles jättefint ut och tills motsatesn är bevisad så ÄR DU FAKTISKT GRAVID, PÅ TJOCKEN och DU HAR EN BULLE I UGNEN! Så jag tänker vara så fräck och faktiskt säga STORTFETTMEGAGRATTIS gumman!!!!

*kram*
  • Happiness

Vad 17 är det med FL idag? Det går ju knappt att skriva.

Underbart ODD! Vilka fina bilder! Jag kan sitta och titta på blåa pluss hela dagen. Det är livet!

Du har så rätt så...mitt streck är lite starkare än ditt ÄL +12. Skönt att se att jag ligger ungefär rätt i färgmängd. Min läkare sa att det var helt OK att ha sex. Embryoåterföringen skulle inte påverkas av det. jag och min man resonerar så här att vi håller oss fram till söndagen nu. Jag vågar inte riska något. Men vi hade sex för en vecka sen typ.

jag har "bara" haft ett MA så jag vet inte rikigt vad som gäller för flera, men jag har för mig att jag läst någonstans att om man haft flera så kan man ta det lite lugnt.

Du har ju ett sånt öerhört fint pluss idag så ditt embryo växer så fint där i din magen. Är det inte så att Trombylen kan ge lite sköra slemhinnor? Jag tycker du ska vänta några dagar med sex för att vara på säkra sidan och den lite skadade slemhinnan får läka sig. Om jag hade varit du skulle jag ringt till den fertilitetsläkare som du var hos och verkligen fråga. Självklart vill man ha svart på vitt.

KRAM!

• Happiness

TACK ÄLSKADE VÄNNEN!!!! Ja både du och jag har kämpat för detta längelänge. Det har varit roligt att fäöjas åt på denna resa men stundtals har vi ju brutit ihop. Det känns väldigt underligt att vara (nästan) framme vid målet efter alla dessa ÄL-stickor och GRAV-stickor. Ojoj!!!!! Men det har varit värt varenda krona. Skulle göra om det igen ...LÄTT!!!!!!

Förhoppningsvis börjar något nytt nu och vi kommer inte att finns i denna tråden längre. Jaha så blir jag redan nostalgisk och sentimental. Haha det är jag i ett nötskal. Separationsångest från en tråd...Man måste ju le.

Men som sagt jag kommer häcka här ett tag till INGEN överflyttning för min del innan jag vet att någon har växt in i mig.

KRAM!

• Odetta
    Happiness skrev 2010-06-04 09:12:10 följande:

Vad 17 är det med FL idag? Det går ju knappt att skriva.

Underbart ODD! Vilka fina bilder! Jag kan sitta och titta på blåa pluss hela dagen. Det är livet!

Du har så rätt så...mitt streck är lite starkare än ditt ÄL +12. Skönt att se att jag ligger ungefär rätt i färgmängd. Min läkare sa att det var helt OK att ha sex. Embryoåterföringen skulle inte påverkas av det. jag och min man resonerar så här att vi håller oss fram till söndagen nu. Jag vågar inte riska något. Men vi hade sex för en vecka sen typ.

jag har "bara" haft ett MA så jag vet inte rikigt vad som gäller för flera, men jag har för mig att jag läst någonstans att om man haft flera så kan man ta det lite lugnt.

Du har ju ett sånt öerhört fint pluss idag så ditt embryo växer så fint där i din magen. Är det inte så att Trombylen kan ge lite sköra slemhinnor? Jag tycker du ska vänta några dagar med sex för att vara på säkra sidan och den lite skadade slemhinnan får läka sig. Om jag hade varit du skulle jag ringt till den fertilitetsläkare som du var hos och verkligen fråga. Självklart vill man ha svart på vitt.

KRAM!

Tack för ditt svar! Nej, här blir det nog inget sex på ett tag, i alla fall inte förrens vi sett ett pyre som lever på vul....jag vågar nog inte igen innan dess efter igår! Visserligen var det bara lite, men fan, känslan av att se blod är ju sååååå förknippad med att det går åt skogen för mig, då låter jag hellre bli och slipper bli oroad i onödan. 

Trombylen gör vad jag vet inte slemhinnan skörare, men trombylen gör att jag är mer lättblött eftersom den är blodförtunnande....och en graviditet gör slemhinnan skörare och har man inte haft sex på ett tag (lite över en vecka) så påverkar det ju slemhinnan också...så att det är slemhinnan låter ju absolut mest troligt och det jag behårt kommer fokusera att tro på!

Jag tänkte att jag ska ringa till kvinnokliniken på måndag och se om jag får komma in på ett vul nästa vecka, sedan har jag tid med våran privat läkare den 18/6 och hon kanske gör ett vul hon med plus att jag tänker fråga henne om det här med sex.

Happiness:
    Äter du några vitaminer eller så nu? Extra folsyra?

Jag köpte jätte bra vitaminer i USA, men jag vågar inte äta dem ännu. Det som tar emot är järnet i dem då jag brukar ligga på gränsen till för högt HB. Däremot ska jag nog börja äta extra folsyra nu, det kan ju inte skada...

*kram på dig igen*
  • Odetta

en sida med en massa positiva gravtest att titta på

http://hem.bredband.net/b452637/2-streck/bilder.htm

sedan Happiness, om du är med i Fertilityfriend så finns det ett galleri med test där också och det finns HUNDRATALS test att beskåda, och ordnade i alla olika märken, dagar efter ÄL och så vidare 

Nostalgisk och sentimental är jag med förresten, har svårt för att slita mig  (om ni andra tycker att det blir för mycket positivt test snack så säg till, då respekterar jag det och spammar den andra tråden istället. Jag vet att det kan kännas jobbigt att läsa om det ibland när humöret sjunker)

*kraaaaam* 

• Happiness

ODD: Din plan låter bra, men om du är orolig nu kan du väl ringa till fertläk.snacka med sek. och beställa en telefon tid bara för att höra med henne. Men som sagt i detta prikära läge som vi befinner oss i tar man absolut det säkra före det.....

På söndag och tre veckor framåt ska jag in till Carlanderska för VUL så ja....dom kan se det lilla livet bra tidigt. Då kommer jag vara i vecka 5...Det är bra tidigt det för ett VUL, men det är alltid bra att veta att det går om det nu är någon knäpp BM som säger att det inte går.

Jag har ätit "ren" folsyra" nu varje dag i ett års tid nästan. En tablett om dagen. Dom här en om dagen tabletterna typ ACO kvinna och så innehåller ju alla järn och jag blir väldigt dålig i magen av dom så jag kommer nog skippa multivitamin tabletter. Om det skulle börja krisa med järnet får man väl ta någon järntablett vart det lider.

Men det jag funderar på är om jag ska ta dom MAG/KALCIUM tabl på kvällen. Vad tror du om det? jag har inte gjort det...men jag chansar ( osäker på om man kan bland med Levaxinet nämligen) För bebisens skull är det bara Folsyran som gör till eller ifrån.

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-06-03 16:54:21 följande:
    Pancakes! Yes min mens kom den också, men du är nästan inte ensam i Juli, jag är ju bara en dag före dig! Du å jag Alfred, kommer du ihåg? ;)
    Självklart! VI hänger ihop! Bättre lycka nästa gång! Vi får ändå glädjas åt att mensen kommer som den ska och att våra cykler är så regelbundna och fina. Det finns ju faktiskt de som inte har ÄL alls och väldigt oregelbunden mens! Nä, nu ska vi vara positiva!
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-06-04 09:33:01 följande:
    ODD: Din plan låter bra, men om du är orolig nu kan du väl ringa till fertläk.snacka med sek. och beställa en telefon tid bara för att höra med henne. Men som sagt i detta prikära läge som vi befinner oss i tar man absolut det säkra före det.....

På söndag och tre veckor framåt ska jag in till Carlanderska för VUL så ja....dom kan se det lilla livet bra tidigt. Då kommer jag vara i vecka 5...Det är bra tidigt det för ett VUL, men det är alltid bra att veta att det går om det nu är någon knäpp BM som säger att det inte går.

Jag har ätit "ren" folsyra" nu varje dag i ett års tid nästan. En tablett om dagen. Dom här en om dagen tabletterna typ ACO kvinna och så innehåller ju alla järn och jag blir väldigt dålig i magen av dom så jag kommer nog skippa multivitamin tabletter. Om det skulle börja krisa med järnet får man väl ta någon järntablett vart det lider.

Men det jag funderar på är om jag ska ta dom MAG/KALCIUM tabl på kvällen. Vad tror du om det? jag har inte gjort det...men jag chansar ( osäker på om man kan bland med Levaxinet nämligen) För bebisens skull är det bara Folsyran som gör till eller ifrån.
    Jag skulle nog kolla med läkaren hur magnesium och kalcium påverkar levaxinet innan jag började ta dem. Annars ser jag inte varför du skulle låta bli för det är bra grejjer att stötta kroppen med och en kropp som mår bra är ju bara bra för bebisen också

vet du...tack, jag ska ta och ringa kvinnokliniken nu och se vad dem säger....återkommer
  • Pancakes

Ååååh, underbara Happiness och Odd, ser era plus tydligt! Fantastiskt! Är så glada för er skull, ni förtjänar det verkligen båda två! Stor kram på er!

Bev, vad underbart att du fick se hjärtat slå!!! Jag kan inte ens föreställa mig den lyckokänslan det måste vara!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3