Happiness skrev 2010-06-04 09:12:10 följande:
Vad 17 är det med FL idag? Det går ju knappt att skriva.
Underbart ODD! Vilka fina bilder! Jag kan sitta och titta på blåa pluss hela dagen. Det är livet!
Du har så rätt så...mitt streck är lite starkare än ditt ÄL +12. Skönt att se att jag ligger ungefär rätt i färgmängd. Min läkare sa att det var helt OK att ha sex. Embryoåterföringen skulle inte påverkas av det. jag och min man resonerar så här att vi håller oss fram till söndagen nu. Jag vågar inte riska något. Men vi hade sex för en vecka sen typ.
jag har "bara" haft ett MA så jag vet inte rikigt vad som gäller för flera, men jag har för mig att jag läst någonstans att om man haft flera så kan man ta det lite lugnt.
Du har ju ett sånt öerhört fint pluss idag så ditt embryo växer så fint där i din magen. Är det inte så att Trombylen kan ge lite sköra slemhinnor? Jag tycker du ska vänta några dagar med sex för att vara på säkra sidan och den lite skadade slemhinnan får läka sig. Om jag hade varit du skulle jag ringt till den fertilitetsläkare som du var hos och verkligen fråga. Självklart vill man ha svart på vitt.
KRAM!
Tack för ditt svar! Nej, här blir det nog inget sex på ett tag, i alla fall inte förrens vi sett ett pyre som lever på vul....jag vågar nog inte igen innan dess efter igår! Visserligen var det bara lite, men fan, känslan av att se blod är ju sååååå förknippad med att det går åt skogen för mig, då låter jag hellre bli och slipper bli oroad i onödan.
Trombylen gör vad jag vet inte slemhinnan skörare, men trombylen gör att jag är mer lättblött eftersom den är blodförtunnande....och en graviditet gör slemhinnan skörare och har man inte haft sex på ett tag (lite över en vecka) så påverkar det ju slemhinnan också...så att det är slemhinnan låter ju absolut mest troligt och det jag behårt kommer fokusera att tro på!
Jag tänkte att jag ska ringa till kvinnokliniken på måndag och se om jag får komma in på ett vul nästa vecka, sedan har jag tid med våran privat läkare den 18/6 och hon kanske gör ett vul hon med plus att jag tänker fråga henne om det här med sex.
Happiness:
Äter du några vitaminer eller så nu? Extra folsyra?
Jag köpte jätte bra vitaminer i USA, men jag vågar inte äta dem ännu. Det som tar emot är järnet i dem då jag brukar ligga på gränsen till för högt HB. Däremot ska jag nog börja äta extra folsyra nu, det kan ju inte skada...
*kram på dig igen*