• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Happiness

Lillamy du få lägga in dig igen i listan!

{#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}

20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    28 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_flower}JULI{#lang_emotions_flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011
    Happiness 21/2-2011
    **************VARJE PLUSS RÄKNAS!!!!!*******************
  • Happiness

Bev: Ja det kanske du har rätt i tänkte inte att vi kunde vara lite hopp så att säga. Om du fortfarande vill ha mg i tråden...ja självklart går jag ingenstans då. Trodde bara det var opassande att tjata om graviditet hot och dit. Men du har rätt självklart är jag här med

För övrigt känner jag inte mig det minsta gravid. Jo kankse lite har bråkat med dom flesta i min omgivning. Haha! Sur som ättika! Grinkärring. Haha! Sen har jag varit rikigt otrevlig med några på FL...HAHA ja du ser...Stora tuttar har jag som attan. Gottesugen konstant. Inget illamående...aningens mer trött.

Gött att se dig i tråden. Hoppas allt är bra där hemma och at din mage växer och frodas....

******************************************PUSS**************************************************

• FruW

ODD - hur har det gått för dig idag? Fortfarande inget mer blod om jag läst rätt - det är ett jättebra tecken! Du ska se att allt kommer gå super, wips så har du din lill* i famnen. Men jag vet hur det är att blöda, man kan inte sluta oroa sig.. =(

För ett tag sen berättade jag för min mamma att vi försökte skaffa barn, o att vi hade fått 2 mf. Jag vet att hon har fått några mf hon med, så jag tänkt att hon skulle förstå.. Iaf så sa hon att alla 6 gånger hon varit gravid, hon har tre barn, fick 3 mf, så har hon blött alla gånger - dvs även alla de gånger det gått BRA!! Försöker fokusera på det - att det lika gärna KAN GÅ JÄTTEBRA även om man blöder en del..!! Men jag vet hur det känns, det känns ju som om det inte ska blöda när man är gravid. Men du äter ju trombyl, o blir väl mer lättblödande, så jag tror faktiskt inte att det är ngt som är fel!

Är det färskt blod eller mer "gammalt"? Jag håller tummar o tår för att allt ska gå vägen för dig!

För mig har det drällt in graviditeter hela helgen! Jag är superglad för mina vänner som efter långa försök äntligen fått det där plusset, men märker att jag nog oroat dom med mina mf.. =( Så försöker att inte prata om det - så skönt att det finns denna härliga tråd då!

Och så får man höra att folk beklagar sig för att dom blivit gravida fastän det inte varit planerat, de hade ju egentligen velat vänta någon månad... Jag kan bli lite trött då...! Att PLANERA sina barn är inte för alla, jag tycker att man borde vara lite mer tacksam för den fantastiska gåva man får.. Men det är ju mitt perspektiv, och jag kanske hade tyckt likadant om jag inte hade de erfarenheter jag har, man blir ju lite förändrad då.. Flört

Happiness - hur går det för dig då? Några gravsymptom ännu?

Tjejen80 - välkommen hit!! Beklagar ditt mf, usch vad jobbigt att få ett så sent! Ska du bara gå "o vänta ut det" ingen skrapning eller så? Jag har haft 3 mf, alla tidiga, som längst i vecka 6, måste vara jättejobbigt att få så sent! =( För mig kom mensen o äl igång som den skulle, vet att jag var jätterädd över att få gå o vänta, såå tråkigt! Håller tummarna för att det snart kommer igång för dig med!

Kram till er alla i tråden - både ni som är ledsna o oroliga o ni som är fantastiskt lyckliga!!
    //mimmi

Kan det kanske vara vår tur nästa månad - snälla!?
  • Tjejen80
    FruW skrev 2010-06-07 19:08:54 följande:
    ODD - hur har det gått för dig idag? Fortfarande inget mer blod om jag läst rätt - det är ett jättebra tecken! Du ska se att allt kommer gå super, wips så har du din lill* i famnen. Men jag vet hur det är att blöda, man kan inte sluta oroa sig.. =(

För ett tag sen berättade jag för min mamma att vi försökte skaffa barn, o att vi hade fått 2 mf. Jag vet att hon har fått några mf hon med, så jag tänkt att hon skulle förstå.. Iaf så sa hon att alla 6 gånger hon varit gravid, hon har tre barn, fick 3 mf, så har hon blött alla gånger - dvs även alla de gånger det gått BRA!! Försöker fokusera på det - att det lika gärna KAN GÅ JÄTTEBRA även om man blöder en del..!! Men jag vet hur det känns, det känns ju som om det inte ska blöda när man är gravid. Men du äter ju trombyl, o blir väl mer lättblödande, så jag tror faktiskt inte att det är ngt som är fel!

Är det färskt blod eller mer "gammalt"? Jag håller tummar o tår för att allt ska gå vägen för dig!

För mig har det drällt in graviditeter hela helgen! Jag är superglad för mina vänner som efter långa försök äntligen fått det där plusset, men märker att jag nog oroat dom med mina mf.. =( Så försöker att inte prata om det - så skönt att det finns denna härliga tråd då!

Och så får man höra att folk beklagar sig för att dom blivit gravida fastän det inte varit planerat, de hade ju egentligen velat vänta någon månad... Jag kan bli lite trött då...! Att PLANERA sina barn är inte för alla, jag tycker att man borde vara lite mer tacksam för den fantastiska gåva man får.. Men det är ju mitt perspektiv, och jag kanske hade tyckt likadant om jag inte hade de erfarenheter jag har, man blir ju lite förändrad då.. Flört

Happiness - hur går det för dig då? Några gravsymptom ännu?

Tjejen80 - välkommen hit!! Beklagar ditt mf, usch vad jobbigt att få ett så sent! Ska du bara gå "o vänta ut det" ingen skrapning eller så? Jag har haft 3 mf, alla tidiga, som längst i vecka 6, måste vara jättejobbigt att få så sent! =( För mig kom mensen o äl igång som den skulle, vet att jag var jätterädd över att få gå o vänta, såå tråkigt! Håller tummarna för att det snart kommer igång för dig med!

Kram till er alla i tråden - både ni som är ledsna o oroliga o ni som är fantastiskt lyckliga!!
    //mimmi
    Tack, det var väldigt jobbigt de första veckorna men nu börjar jag känna mig som mig själv igen. Jag hade en långdragen blödning efter tagit cytotec så jag fick skrapas ca 3 veckor senare. Blödde då bara 1 dag, har nu gått 3 veckor till med varken ägglossning eller mens...

Det är kul att läsa om andra som får positiva nyheter igen efter sina missfall. Grattis till er! :=)
  • LillaMy3

Lillamy du få lägga in dig igen i listan!

{#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}

20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    28 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_flower}JULI{#lang_emotions_flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

LillaMy3. Äl på g 6-12 juni!?! (1a försöket efter mf i vecka 6 i maj-10. Fjärde försöket tot med dubbelkur pergotime)
    Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    maria204 BF 31/12-2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011
    Happiness 21/2-2011
  • FruW

Happiness - jag gjorde som du sa o ringde min läkare angående testerna på sköldkörteln.. Kan du hjälpa mig att tolka vad dom innebär?

T4 var 9
    TSH var 1,8

Detta säger mig inte så mkt tyvärr - vore toppen om du kunde hjälpa mig! Du skrev tidigare att TSH skulle ligga under eller runt 1 om man ville bli gravid, är mitt lite högt då??

På läkaren (han är erkänt duktig på fertilitetsproblem) så var mina prover jättefina, men nu börjar jag bli lite orolig! Rynkar på näsan

• LillaMy3

Funderar på om detta med mf kan vara ärftligt från spermien... Har hör att prematur födsel kan vara ärftligt den vägen. Min mamma hade bara almänt svårt att få barn, men aldrig mf (tror hon). Sambon mamma däremot hade både mf och födde för tidigt. Själv födde jag för tidigt (det gjorde inte min mamma). Funderar och funderar... Svärmor var förvisso rökare på den tiden och det kan ju förklara en del. Själv har jag aldrig rökt. Säkert bra

Tråååååkigt att vänta på äl. Tror hela tiden att "i morgon kommer den". Haft älflytningar till och från i snart en vecka. Âltesten är inte positiva ännu, men hoppas SNART!

• kajsalisa

Tittar in och blåser gravidbaciller på er. Blås, blås!!

• Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-06-07 12:41:24 följande:
    dej, den här blödningen kom igår....den efter samlaget var i torsdags

Men knackaknackataiträ inget mer blod än så länge....men jag känner mig ändå så in i bängen skeptisk

*kram*
    MCT79 skrev 2010-06-07 12:10:18 följande:
    Hur går det för dig Odd, har hon ringt tillbaka ännu?  *kraam!*
    Ja, hon ringde tillbaks för en stund sedan. Läkaren tycker inte att det är någon ide att jag kommer in nu utan sa att vi ses på vår redan bokade tid nästa vecka på torsdag....det blir lååååång väntan

*kram*
    okej, men det kan ju faktiskt vara så att det är samlaget som orsakat även denna blödning så att säga... så ta ine ut något i förskott än.
    usch att behöva vänta 'nda tills nästa torsdag skulle göra mig knäpp, finns det ingen annan gyn du kan ringa till?
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    kajsalisa skrev 2010-06-07 21:10:53 följande:
    Tittar in och blåser gravidbaciller på er. Blås, blås!!
    suger åt mig som en torr trasa...
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3