• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Jag ska tydligen få nålar i öronen  - långtidsverkande som ska sitta i ett par dagar.. ajaj tycker jag att det låter!!

Lovar att rapportera resultatet!

Ja, konstigt att bli irriterad över ett positivt test, det är ju det jag vill ha, men bara om de indikerar bebis, annars kan det va!

Happiness- tack för tråden, jag ska kolla där om mina värden!

• Längtan efter liten
    FruW skrev 2010-06-08 17:37:48 följande:
    Jag ska tydligen få nålar i öronen  - långtidsverkande som ska sitta i ett par dagar.. ajaj tycker jag att det låter!!

Lovar att rapportera resultatet!

Ja, konstigt att bli irriterad över ett positivt test, det är ju det jag vill ha, men bara om de indikerar bebis, annars kan det va!

Happiness- tack för tråden, jag ska kolla där om mina värden!
    ha ha ha ska du gå runt med nålar i öronen i flera dagar? hur blir det då när du sover? aj aj aj
    Längtan efter liten är stor
  • rontgensyrran
    FruW skrev 2010-06-08 17:22:57 följande:
    Vilken bra info du fick från BM Happiness!! Tack för att du delade med dig!

Odd - inget mer blod ser jag, härligt!!

Tog ett gravtest nu när jag kom från jobbet, för att se så alla gravhormoner har gått ur kroppen, men fick svagt positivt, så jag antar att det finns rester kvar som spökar.. =( Har börjat med rosenrot igen, och hade jag trott att jag fortfarande var gravid så hade jag bedömt känslan i magen som molvärk, men nu vet jag inte vad det är, är nog RR som sätter fart i källarvåningen hoppas jag!

Men lite jobbigt att se det där gravtestet visa positivt, dumma tankar börjar härja i huvudet om att det kanske inte ändå var mensen som kom..

Ska iväg på akupunktur i kväll, som ska främja fertiliteten. Har aldrig testat tidigare, ska bli spännande! Är lite nervös för att det ska göra ont. Någon som har testat?
    Happiness har ju provat akupunktur. Jag har dock provat rosenrot en månad, den månaden jag plussade. Om det beror på rosenroten det vet man inte :) Men jag tyckte det var värt att prova iaf. Alltid spännande med alternativa metoder :)
  • LillaMy3

Tänkte förra veckan att jag kanske skulle prova rosenrot. Men så kändes det som äl var runt hörnet och då tänkte jag jag hoppar det.... MEN nu har äl fortfarande inte kommit Har haft nästan positiva test nu i ett par dagar, men idag var det svagare igen. Om jag inte mins helt fel så var det så sist också. Så äl är ju inte toksen, bara som vanligt sen. Dag 18 idag. Tror min äl brukar komma på 20+ . Men man får ju lite förhoppningar om tidigare när man ¨har gott om äl-flytningar. Men det har jag fortfarande så det var nog bara en lite tilfällig LH stegring. Så hoppas att morgonen bjudet på starkare test! Har sex varje dag för säkerhets skull. Fast det känns lite tvunget. Dumt.

Tar det sig inte denna gång så kanske det blir rosenrot nästa...

• rontgensyrran
    LillaMy3 skrev 2010-06-08 20:06:20 följande:
    Tänkte förra veckan att jag kanske skulle prova rosenrot. Men så kändes det som äl var runt hörnet och då tänkte jag jag hoppar det.... MEN nu har äl fortfarande inte kommit Har haft nästan positiva test nu i ett par dagar, men idag var det svagare igen. Om jag inte mins helt fel så var det så sist också. Så äl är ju inte toksen, bara som vanligt sen. Dag 18 idag. Tror min äl brukar komma på 20+ . Men man får ju lite förhoppningar om tidigare när man ¨har gott om äl-flytningar. Men det har jag fortfarande så det var nog bara en lite tilfällig LH stegring. Så hoppas att morgonen bjudet på starkare test! Har sex varje dag för säkerhets skull. Fast det känns lite tvunget. Dumt.

Tar det sig inte denna gång så kanske det blir rosenrot nästa...
    Rosenrot ska man inte äta hela månaden. Men det kanske du vet? Enbart från mens till ÄL. Finns ju inga studier gjorda på gravida. Men det sägs att det kan göra att man får lättare missfall om man äter det som gravid, men det låter jag vara osagt.

Jag var tidigare med i en tråd om just rosenrot och där var det många som plussat med hjälp av rosenrot. Speciellt är det att rekommendera till dem där mensen är oregelbunden samt vid utebliven ÄL. Det sägs att det gör ÄL starkare.
  • LillaMy3
    rontgensyrran skrev 2010-06-08 20:29:59 följande:
    Rosenrot ska man inte äta hela månaden. Men det kanske du vet? Enbart från mens till ÄL. Finns ju inga studier gjorda på gravida. Men det sägs att det kan göra att man får lättare missfall om man äter det som gravid, men det låter jag vara osagt.

Jag var tidigare med i en tråd om just rosenrot och där var det många som plussat med hjälp av rosenrot. Speciellt är det att rekommendera till dem där mensen är oregelbunden samt vid utebliven ÄL. Det sägs att det gör ÄL starkare.
    Ja det var just den biten med från mens till äl som gjorde att jag inte kom igång denna gång. Kom på det en stund efter mens, men då trodde jag äl var runt hörnet. men tydligen är det ett väldigt långt hörn för snart är det en vecka sen jag trodde det var dags...

Jag får ju pergotime pga ingen egen äl alls. (eller nja, kanske om jag väntar ett år eller så...) så då får jag kombinera. Men det skall inte vara ngt problem.

Skall tänka på saken. Men det är ju lockande att testa. Dock säger farmaceuten i mig att jag är skeptisk Men bara man tror så funkar mkt!!
  • rontgensyrran
    LillaMy3 skrev 2010-06-08 20:33:24 följande:
    Ja det var just den biten med från mens till äl som gjorde att jag inte kom igång denna gång. Kom på det en stund efter mens, men då trodde jag äl var runt hörnet. men tydligen är det ett väldigt långt hörn för snart är det en vecka sen jag trodde det var dags...

Jag får ju pergotime pga ingen egen äl alls. (eller nja, kanske om jag väntar ett år eller så...) så då får jag kombinera. Men det skall inte vara ngt problem.

Skall tänka på saken. Men det är ju lockande att testa. Dock säger farmaceuten i mig att jag är skeptisk Men bara man tror så funkar mkt!!
    Såklart jag är skeptiskt också, men tänkte att man får väl chansa och se. Förra gången jag blev gravid så blev jag det på andra förösket och har superregelbunden ÄL och mens så visst hade jag säkert den månaden jag plussade säkert blivit gravid ändå. Men det vet man ju aldrig. Okej, så det går att kombinera med pergotime??? Vet inget om det, men det är väl inte så bra för de som har problem med sköldkörteln och så vad jag har hört iaf.

Har de ökat din dos av pergotime. Eller hur länge har ni försökt?
  • LillaMy3
    rontgensyrran skrev 2010-06-08 20:37:38 följande:
    Såklart jag är skeptiskt också, men tänkte att man får väl chansa och se. Förra gången jag blev gravid så blev jag det på andra förösket och har superregelbunden ÄL och mens så visst hade jag säkert den månaden jag plussade säkert blivit gravid ändå. Men det vet man ju aldrig. Okej, så det går att kombinera med pergotime??? Vet inget om det, men det är väl inte så bra för de som har problem med sköldkörteln och så vad jag har hört iaf.

Har de ökat din dos av pergotime. Eller hur länge har ni försökt?
    Har gått på dubbel sen januari. Men får lite långa cykler så dette blir bara fjärde älen. Gyn menar att det inte är någon poäng att öka dosen mer, eftersom jag ju i vart fall får äl.

Sonen blev till på första dubbelkuren. Han är 13 mnd nu

Sen så blev jag ju gravid på tredje kuren nu, men det tog slut i vecka 6 desvärre.

Man skall ju egentligen aldrig kombinera receptbelagd medicin med naturlm utan att noggrant kolla upp om de interagerar. Problemet är att det finns dåligt med studier. Det beror ju på varför man får en viss medicin också. Kan ju variera. Men personligen för mig så tror jag det går fint. Pergotime är ju bara en antiöstrogen så det borde inte krocka. Men man vet ju aldrig...
  • Happiness
    FruW skrev 2010-06-08 17:22:57 följande:
    Vilken bra info du fick från BM Happiness!! Tack för att du delade med dig!

Odd - inget mer blod ser jag, härligt!!

Tog ett gravtest nu när jag kom från jobbet, för att se så alla gravhormoner har gått ur kroppen, men fick svagt positivt, så jag antar att det finns rester kvar som spökar.. =( Har börjat med rosenrot igen, och hade jag trott att jag fortfarande var gravid så hade jag bedömt känslan i magen som molvärk, men nu vet jag inte vad det är, är nog RR som sätter fart i källarvåningen hoppas jag!

Men lite jobbigt att se det där gravtestet visa positivt, dumma tankar börjar härja i huvudet om att det kanske inte ändå var mensen som kom..

Ska iväg på akupunktur i kväll, som ska främja fertiliteten. Har aldrig testat tidigare, ska bli spännande! Är lite nervös för att det ska göra ont. Någon som har testat?
    Hur gick det på akupunkturen? Visst är det en konstig känsla? Vart fick du nålar? Vid fertilitet sätter man ju vid fotlederna öronen, tummen ( det gör dom alltid) och ibland magen. Ligger man på rygg sätter dom i ryggen typ 4 st. Alltså jag höll på att smälla av första gången. Trodde baske mig hon körde in ett järnspett i ryggen. Gången efter skämdes hon lite för jag hade ju blåmärken på hela ryggen. HAHA!

Hur gick det för dig? Kändes det bra? I vilken stad går du? Hur ofta ska du gå?
    Jag tror stenhårt på akupunktur. Jag gick under hela IVF perioden. KRAM
    **************VARJE PLUSS RÄKNAS!!!!!*******************
  • kajsalisa

Hallå tjejer!
    Hur är läget med alla? Har inte sett till bim-listan på ett tag, vem står på tur att hålla tummarna för?
    Odd darling, hur mår du? Inga mer blödningar hoppas jag...
    Kram till er alla!!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3