• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Längtan efter liten
    FruW skrev 2010-06-12 09:48:35 följande:
    Go morgon sötaste!

Polaris - grattis till plusset! Jag har också haft lite strul med plussen, men mina blev ju inte speciellt starka alls, o slutade i mf.. Jag tror att du får ge det ngn dag, så ska du se att det blir starkare - men jättejobbigt jag vet!! Man vill ju veta nu nu! Men du blöder inget? Läste i en annan tråd om ngn som alltid fick starkare tester vid lunchtid, för urinet var mer koncenterart då, kanske värt att testa....?`

Happiness, vännen, hur mår du? Tänker på dig!!!

Började med mina ÄL-tester i går, hade egentligen tänkt att börja testa idag, räknar med äl runt onsdag i nästa vecka.. Men fick i stort sett fullt utslag på testerna igår!! Fattar ingenting!! Tänkte att det kanske var rester från mf, fick ju svagt positivt i måndags med gravtestet, så gjorde ett nytt gravtest i morse som visade helt blankt (förutom kontrollstrecket då!) Så gravhormonerna borde ju vara ute ur kroppen nu, men väldigt konfunderad över om det är äl på g eller inte... Har haft lite äl-känningar i magen, men tänkte att det kan ju bero på akupunkturen, rosenroten mm... inga äl-flytningar dock...

Tejj, vilken härlig semester!! Spännande med symptomen, du kanske får en liten grek Jag har hört att cb digital kan vara mindre känsliga än de vanliga, men jag vet inte.. jag hade nog satsat på de lite billigare så länge.. LYCKA TILL!!!

Skönt att se det helt blanka gravtestet med, då VET jag ju att det var ngt annat som gjorde att jag fick strecken, även om de bara var svaga...
    verkar som att det är många som fått äl tidigare denna månad, jag är en av dom.. jag fick min 4 dagar för tidigt.. jag tror att kanske din akupunktur kan vara en faktor i att den är tidigare även rr kanske...
    för min del är det nog pravidelen som gjorde det.
    man får räkna med att när man tar något äl stimulerande så kan cykeln bli lite rubbad. men det var ju tur att du testade lite tidigare ;D då hinner ni få till det ju. Kram
    Längtan efter liten är stor
  • Tejj
    Längtan efter liten skrev 2010-06-12 09:46:23 följande:
    okej, men när ska du ha din mens? eller rättare sagt hur många dagar är det sen du hade äl?
    cb digital ska du inte ta innan beräknad mens... de ska tydligen inte vara speciellt känsliga.. jag hoppas självklart att du kommer plussa.
    kreta gjorde nog susen för fertiliteten i så fall ;) mycket mys och gos...
    håller tummarna stenhårt
    Grejjen är den att jag inte fått tillbaka  min mens sen mitt MF i mitten av mars... därför fick jag dessa hormonpiller utskrivna som ska hjälpa min kropp att få igång o stabilisera ÄL/mensen... så kan inte räkna ut när jag ska ha min "riktiga" mens, om man inte räknar med den mensen som BÖR komma efter pillerknapprandet på sön/mån, dvs 2-3 dgr efter jag slutat äta dessa hormonpiller... ÄL ser ut att ha varit den 4-5/6, alltså ca 8dgr sen.... lägger ut bild på mina ÄL tester i mitt galleri efter detta inlägg... vill ni vara så snälla o hjälpa mig o tolka dem? =)
  • MCT79

Hej tejj! Vad skönt det lät med kreta! Grekland är fantastiskt!
    Jag var precis in i ditt galleri men såg inga tester alls, du kanske inte hunnit bara.

OM du hade äl för 8 dagar sen eller var det då då fick utslag på stickorna?`Så borde det vara ca 4 dagar kvar till mens... om du fick utslag på stickorna för 8 dagar sen så kan det tom vara 6 dagar kvar till mens... oavsett vilket så är det ju tidigt att ta något gravtest ännu.
    Man brukar ju säga att det "alltid" är 14 dagar från äl till mens.

Ska hålla mina tummar för er!

Här händer inte mkt alls... vi sexar varannan dag... vilket är för att vara helt ärlig asjobbigt...  min sambo har väldigt svårt att komma.. har alltid haft... det tar lång tid, även om vi stimulerar massor innan, eller vi inte gör det alls... så det blir lite kamp... men han har inget emot det.... sen har vi ju ett dygn på oss att läka skavsåren. ;)

• Tejj

Strular med o lägga upp bilder nu här på FL.... försöker om några minuter igen...

• maria204

Jag fick tyvärr göra ännu en skrapning igår, då det visade sig att inte heller det här fostret orkade leva. Jag hittar inte listan i tråden, orkar inte leta. Nu tar vi paus över sommaren och försöker kanske igen till hösten. Det känns inget kul att försöka nu, efer två MA så tätt inpå varandra.Gråter

Om någon orkar/vill, så får ni gärna ta bort mig som gravid och sätta upp mig på paus.

Lycka till ni anda! Jag hoppas att jag kommer tillbaka till en tom tråd efter sommaren, så att alla har fått sitt plus!

• MCT79
    maria204 skrev 2010-06-12 12:17:31 följande:

Jag fick tyvärr göra ännu en skrapning igår, då det visade sig att inte heller det här fostret orkade leva. Jag hittar inte listan i tråden, orkar inte leta. Nu tar vi paus över sommaren och försöker kanske igen till hösten. Det känns inget kul att försöka nu, efer två MA så tätt inpå varandra.Gråter

Om någon orkar/vill, så får ni gärna ta bort mig som gravid och sätta upp mig på paus.

Lycka till ni anda! Jag hoppas att jag kommer tillbaka till en tom tråd efter sommaren, så att alla har fått sitt plus!

Usch vad tråkigt att höra, jag trodde det gick vägen för dig när du slutade blöda... :((
    Det låter klokt med ett paus,  låt sinne och själ få läka ordentligt nu Maria!

*kraaaam!*
  • MCT79
    {#lang_emotions_flower}MAJ{#lang_emotions_flower}
    20 maj - Kolbodatjej (4:e försöket efter MF nyårsafton-09)

{#lang_emotions_flower}JUNI{#lang_emotions_flower}
    21 juni - LittleJunia (3:e försöket efter MA mars-10 och MF nov-09)
    28 juni - Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    30 juni MCT79 (3:e försöket efter X jan-10)

{#lang_emotions_flower}JULI{#lang_emotions_flower}
    1 juli Pancakes (andra försöket, MA början på april-2010)
    1 juli Mimmi80 (2 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)

{#lang_emotions_heart}Vi som väntar på mens eller ny ägglossning:{#lang_emotions_heart}

LillaMy3. Äl på g 6-12 juni!?! (1a försöket efter mf i vecka 6 i maj-10. Fjärde försöket tot med dubbelkur pergotime)
    Tejj
    Pixan (efter 2 mf på 2 mån, suck! )
    Smålands jänta i storstaden (MF dec-09, MA maj-10)
    Polarbjörnen  (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Puttekulan (6:e försöket efter MF dec-09) förväntad mens 25 maj
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni.

HjärtaVi som tar en pausHjärta
    Maria204

Hur går det för er tjejer som vi inte hört något ifrån???
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH

{#lang_emotions_gravid}Gravida {#lang_emotions_gravid}
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 6/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 7/2-2011
  • Tejj
    maria204 skrev 2010-06-12 12:17:31 följande:

Men neeeeeeeeeeeeeej..... inte du oxå!!!!!!!!!!!!! Vill inte ha mer bakslag i denna tråd!!!!!!! Stackare.... men låter klokt o ta en paus... inte satsa så mkt vid ÄL utan bara sexa o mysa på när man känner för det, o vem vet, kanske då det riktigt fastnar o stannar... annars bara ta nya tag i höst, då ni läkt färdigt!!!
    Tycker iaf synd om er, ingen ska behöva gå igenom detta.... o absolut inte flera ggr på raken!!!!!!!!! *styrkekramas*
  • FruW

Maria - nej vad säger du!! Gråter Livet är f´n inte rättvist!! Hur mår du?? Skickar en hel hög kramar till dig!!! Låter bra att ta en paus, jag hoppas vi får se dig i plusstrådar snart! Kika gärna in här emellanåt om du orkar...

KRAM vännen Hjärta

• FruW

Tejj, hur gick det med bilderna? Kikade in hos dig, men det var bara gamla tester..

Testade med ÄL-test i morse, fortfarande starka utslag, o nu tycker jag mig ha fått äl-flytningarna med, så jag antar att äl är här... Glad och förvånad! Ska minsan se till att hoppa på sambon i kväll Flört

Myste i torsdagskväll, så det borde ju va bra om äl är nu... Kanske har supermixen av akupunktur, homeopatmedicin och RR gjort susen, bara att hoppas på att det ta sig och STANNAR kvar nu med...

Att ngt så "enkelt" ska vara så svårt...

Happiness - hur går det för dig? Har blödningarna kommit igång ännu, hur mår du?? Tänker på dig vännen!

Kram till alla kämpare! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3