• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-09-06 20:43:33 följande:
    Perfekt med en mitt emellan! Då håller vi spänningen uppe i tråden, så det alltid är en BIM på gång! :)
    Jag tror det betyder tur... om inte annat är det mer än din tur nu va?
    Ja det har jag tyckt länge Men nu ser vi till att plussa på löpande band i September!!

Vi bestämmer det!!! Nu måste alla pluss och få små junipluttar!
  • marytose

Tog cytotec mot MA för två veckor sedan och gjorde efterkoll idag. Fortf. blödningar och allt var inte ute, så jag fick methergin. Ingen ÄL i sikte, sa hon efter vul:et...

• sofy
    FruW skrev 2010-09-06 20:58:32 följande:
    Hej flickor!

Skönt att höra att du slutat blöda MCT79, det brukar kännas sååå mkt bättre då! Är impad av din inställning - smitta gärna mig är du söt! Är SÅ under isen idag Gråter Det här med att försöka få barn känns hopplöst! Skulle ju ringa till den där läkaren idag, men fick bara prata med en sur sköterska.. hon kunde som bäst erbjuda mig en telefontid med läkaren om 1,5 vecka - jag har ju BIM på måndag, o testerna ska ju tas i början av mensen, så det är bara att vänta ytterligare en månad då.. Kromosomtesterna tar tydligen flera veckor att få svar på (8 har jag hört) så det lär ju dröja innan vi får veta om det är något som är fel... Blev så besviken, o sköterskan som jag pratade med var allt annat än trevlig! Blä... så anti idag! Efter samtalet med sur-sköterskan bröt jag ihop totalt på jobbet och började gråta, satt på mitt rum en halvtimma innan jag kunde visa mig för folk...
    Men dumma jävla sköterskor o läkare de finns! Till oss sa dom 4-6 veckor på kromosomproverna, o när vi va där 4v senare hade dom inte kommit, så nu på fre hoppas vi på de :) Sen ska ju dom andra proverna tas CD 4-7, så de kanske inte alls e kört om du bara får en snabb tid o remisserna!

De kommer snart kännas bättre vännen!

På oss va de ju inga fel och dom sa att de oftast inte är några fel heller. Jag hade ju MF 07, två st 09 o sen 3 st nu i år, och nu den 4e gången så går de ju bra hittils! Vecka 8 på onsdag!

Ge inte upp, snart e ni där också ska du se!!

Hjärta
  • Med två små

Vad har ni för erfarenheter av äl efter ett tidigt missfall - när kom den?

Jag är lite förvirrad över min kropp. Har kört med äl-tester innan mitt senaste missfall, och nu har jag slutat blöda så jag tycker att det borde vara dags snart. Men det är så svårt att veta när man ska börja testa.

Egentligen skulle jag fått mens 24/8, men fick plus istället. Sedan började jag blöda liiiite den 26/8 och den 28/8 började jag blöda riktigt mycket. Eftersom det var ett så tidigt missfall (ca v 4+4) borde väl kroppen inte ha blivit så värst hormonpåverkad.

Har normalt en 28-dagarscykel, och gissar på äl till helgen då det är 14 dgr sen missfallet kom igång på allvar.

Äl-tester är ju så dyra så man vill ju inte börja testa helt i onödan nästan en vecka för tidigt, men det kanske är enda sättet?

• Annica P
    MCT79 skrev 2010-09-06 13:44:33 följande:
    Oj... där ligger man i lä.. jag hoppas verkligen det tar sig för er snart! Det har inte varit på tapeten med ivf eller så?
    Som jag förstått det hjälper inte ivf eftersom vi får till en befruktning, men sedan avstannar utvecklingen trots all möjlig medicinering (immunförsvaret som slår till?). Vet att vi frågade läkaren om ivf vid tillfälle. Någon som är av annan uppfattning?

Mimmi: det är inte svårt att bryta ihop när man blir bemött så, förstår dig så väl.

Myra: det var hemskt med pillren, har också varit med om att både det ena och andra inte funnits och åkt mil till nästa apotek eller vackert fått vänta. Tråkigt att känna att man behöver bunkra upp egna lager hemma (om man vet var de är, hm).
  • sofy
    Annica P skrev 2010-09-06 22:39:30 följande:
    Som jag förstått det hjälper inte ivf eftersom vi får till en befruktning, men sedan avstannar utvecklingen trots all möjlig medicinering (immunförsvaret som slår till?). Vet att vi frågade läkaren om ivf vid tillfälle. Någon som är av annan uppfattning?

Mimmi: det är inte svårt att bryta ihop när man blir bemött så, förstår dig så väl.

Myra: det var hemskt med pillren, har också varit med om att både det ena och andra inte funnits och åkt mil till nästa apotek eller vackert fått vänta. Tråkigt att känna att man behöver bunkra upp egna lager hemma (om man vet var de är, hm).
    Hej!

Jag vet inte om du varit inne på denna tråden innan, men kolla där annars. Dom har haft upprepade MF/MA och har inom svensk sjukvård inte fått några vettiga svar eller så, och därför sökt sig till London osv. Kan vara värt o kika iallafall!

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m49826574.html

Lycka till! :)
  • sugarrush
    Hej flickor!

Skönt att höra att du slutat blöda MCT79, det brukar kännas sååå mkt bättre då! Är impad av din inställning - smitta gärna mig är du söt! Är SÅ under isen idag Gråter Det här med att försöka få barn känns hopplöst! Skulle ju ringa till den där läkaren idag, men fick bara prata med en sur sköterska.. hon kunde som bäst erbjuda mig en telefontid med läkaren om 1,5 vecka - jag har ju BIM på måndag, o testerna ska ju tas i början av mensen, så det är bara att vänta ytterligare en månad då.. Kromosomtesterna tar tydligen flera veckor att få svar på (8 har jag hört) så det lär ju dröja innan vi får veta om det är något som är fel... Blev så besviken, o sköterskan som jag pratade med var allt annat än trevlig! Blä... så anti idag! Efter samtalet med sur-sköterskan bröt jag ihop totalt på jobbet och började gråta, satt på mitt rum en halvtimma innan jag kunde visa mig för folk...
    Fy vilken idiot-sköterska! Ring imorrn igen och se till att få prata med någon annan.
    Fattar inte att vissa jobbar med sådana yrken, de borde sortera papper i ngt mögligt arkiv eller nåt...
    *kram*
  • Pilgrimmen

God morgon allesammans!
    Har både idag och igår fått jätte jätte svaga streck på gravtesterna :) Så jag kan bara tolka det som att jag plussat..MEEEEN precis så har mina mf börjat. Svaga plus som inte ökar i styrka sådär jätte mycket. För visst ska det öka ganska så fort såhär i början? Fan att man aldrig kan sluta oroa sig.

• Pancakes
    Hej flickor!

Åh fy sjutton, vad trist! Styrkekram till dig! Försök att ringa igen så får du förhoppningsvis prata med någon annan. Annars, bryt ihop i telefonen och spä på lite extra så kanske du får lite förståelse från surpuppan!
  • Pancakes

[quote][quote-nick]MCT79 skrev 2010-09-06 17:32:04 följande:[/quote-nick]Blödningen verkar ha slutat så nu hoppas jag att  min stabila cykel håller i sig och äl och bim kommer som planerat! Räknar utifrån det! Sååå Pancakes, vi har nästan BIM samtidigt igen!

Härligt! I alla fall för mig....men jättesorgligt att du ska behöva komma tillbaka på den här listan! Jag tycker du är jättestark i alla fall.

Jag tog ÄL-test i alla fall idag. Svagt utslag men det står att man ska bortse från det. Borde ha ÄL typ på torsdag-fredag. Funderar på att ta ett till imorn och sen sluta och så ta det lite som det kommer. ÄL borde infalla om ett par dagar så sex varannan dag nu blir väl lagom kanske? Eller borde man "kämpa" mer? Orkar inte riktigt...det blir så tråkigt sex när det bara blir bebisverkstad.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3