• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

God morgon!!

LillaMy grattis till äl!! Hoppas det har bringar extra tur för er nu

En snabb fråga innan jag måste åka, ska till Liseberg i dag.. Ni som har testat med tempmetoden, hur gör ni då.. Alltså, vilken typ av termometer använder ni och var tar ni tempen ? Vi köpte en dyr termometer på apoteket, en digital för att ta i öronen, men jag tycker att det är så stor skillnad.. man ska tempa 3 ggr o ta snittet, men jag får så olika, speciellt skiljer det sig mellan öronen, så svårt att veta vad man ska gå på..

• LillaMy3
    FruW skrev 2010-09-04 09:03:41 följande:
    God morgon!!

En snabb fråga innan jag måste åka, ska till Liseberg i dag.. Ni som har testat med tempmetoden, hur gör ni då.. Alltså, vilken typ av termometer använder ni och var tar ni tempen ? Vi köpte en dyr termometer på apoteket, en digital för att ta i öronen, men jag tycker att det är så stor skillnad.. man ska tempa 3 ggr o ta snittet, men jag får så olika, speciellt skiljer det sig mellan öronen, så svårt att veta vad man ska gå på..
    Örontermometrar tycker jag är svåra. Bara man råkar ändra liiiite på vinkeln så får man en helt annan temp. Men har man "riktig" vinkel så skall man få ett väldigt exact svar.... Använder själv inte tempmetoden, men om jag skulle göra det skulle jag nog föredra en men många decimaler som mäter i munnen.

Ja jag hoppas denna första äl bringar fler med sig Konstaterade ju att jag nog haft äl eftersom jag pl¨¨otsligt fick spontan mens. Så denna rundan blev det ju inget. Men har jag fått en spontan äl så kanske det kan bli fler
  • Längtan efter liten

Nu åker vi snart till flygplatsen... så vi ses om 2 veckor.
    Håll tummarna att det inte blir någe mer flytningar för min del i grekland...
    vill bara kunna njuta...
    Hoppas allt går bra för er med...

stor kram till er alla.

Längtan efter liten är stor
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-09-04 10:35:44 följande:
    Nu åker vi snart till flygplatsen... så vi ses om 2 veckor.
    Håll tummarna att det inte blir någe mer flytningar för min del i grekland...
    vill bara kunna njuta...
    Hoppas allt går bra för er med...

stor kram till er alla.
    Ha det underbart skönt!!  Kram!
  • Odetta
    God morgon!!

Du ska inte använda en örontermometer för att kära med tempmetoden

Det du ska ha är en termometer att ta tempen i munnen med och den ska kunna ta med 2 decimaler efter kommatecknet. sedan tar du tempen samma tid (+-30 minuter är ok) varje mårgon direkt när du vaknar och skriver upp tempen. använder du dig av www.fertilityfriend.com så har du massor med bra verktyg där (som är gratis) så som tabeller, grafer och hur mycket information som hellst!

Tempmetoden är så himla bra tycker jag! Den kostar inget (förutom termometern och om man vill bli betalmedlem på fertilityfriend) och man vet exakt när man har ÄL (inte bara "innom si och så många timmar" som det är med ÄL-testen). Sedan kan du även tack vare tempen se när det eventuellt är lönt att ta ett test eller om det inte tog sig och du kan innan mensen kommer se om den kommer komma den dagen eller inte (skitbra om man som jag har haft oregelbundna cykler) eller om det verkar ha tagit sig

(jag har använt mig av tempmetoden i omgångar under flera år....den är bara bäst)

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • sugarrush
    God morgon!!

Mimmi nu tror jag bestämt att du kommer bli gravid snart! Jag var på Liseberg för några veckor sedan och en vecka senare plussade jag. Ett solklart symptom!
  • LillaMy3

Oj. Jag har inte varit på Lisberg på flera år. Då fattar jag varför det går så trögt nu!! Får ta en tur dit nu innan de stänger för säsongen!!

*kram* och trevligt helg till er alla!

• sugarrush

MCT och Lillamy: ja, åk dit bums! Empirisk
    forskning visar att snurrande karuseller och bergodal-banor gör att äggstackaren blir så yr att den liksom vill hålla i sig i väggen för att inte tappa balansen. Och vips så har det fastnat!

• Muffe80

Haha lustigt.. jag var också på Liseberg och en vecka senare plussade jag också....

Sugar, vi är verkligen tvillingar.... synd bara att jag troligen överger dig snart...

Klistrar in från annan tråd...
    Suck!!

Mensvärk nu på em, och jag känner hur det rinner flytningar.. .än så länge bruna, men det kommer väl snart rött..

Man säger ju att brunt är gammalt blod, men hur länge kan man ha gammalt blod egentligen? Någonstans måste det ju sippra färskt blod inuti mig?

Är rädd!! Men förberedd!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3