• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Men fan Muffe, det låter inget kul. Men jag hoppas fortfarande att allt är okej.
    Ja, stanna hemma och vila, och se vad som händer och hur du mår. Tänker på dig, kram!

• Längtan efter liten

v

Muffe80 skrev 2010-09-03 10:41:05 följande:
    Jag har ONT i magen. Blir nog att skippa aktivitet med företaget ikväll och ligga hemma å gråta istället.
    lilla älsklingen :( kan du inte åka in?
    För din egen skull...
    Längtan efter liten är stor
  • Muffe80

Ringde sjukvårdsrådvigningen nu eftersom det kom blod nu och mer flytningr samt ont...
    De hänvsiade till ett nummer som itne gick att komma fram på, ringde igen, fick då komma till akuten i staden 5 mil bort som säger att detiderna är fulla idag och att jag får åka in akut och vänta om jag vill..

de flesta tyckte nog jag skulle åka in för att veta, samt utesluta utomkveds. men troligen är det missfall sa alla jag pratade med..

är så skakig och rädd och ledsen framför allt.

vet inte hru jag ska göra. om jag ska säga att jag har ont i magen på jobbet eller vad???

• Längtan efter liten
    Längtan efter liten skrev 2010-09-03 10:45:34 följande:
    vlilla älsklingen :( kan du inte åka in?
    För din egen skull...
    hänvisar dig till mitt förra inlägg i den andra tråden vännnen :D
    Längtan efter liten är stor
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-09-03 11:10:34 följande:
    Ringde sjukvårdsrådvigningen nu eftersom det kom blod nu och mer flytningr samt ont...
    De hänvsiade till ett nummer som itne gick att komma fram på, ringde igen, fick då komma till akuten i staden 5 mil bort som säger att detiderna är fulla idag och att jag får åka in akut och vänta om jag vill..

de flesta tyckte nog jag skulle åka in för att veta, samt utesluta utomkveds. men troligen är det missfall sa alla jag pratade med..

är så skakig och rädd och ledsen framför allt.

vet inte hru jag ska göra. om jag ska säga att jag har ont i magen på jobbet eller vad???
    Säg att du har ont i magen.. om nån ställer földfrågor så svarar du att det är privat bara. KRAM!!
  • MCT79

Jag håller med de andra Muffe... det är asjobbigt att vara rädd och ledsen och inte veta... när man VET så kan man iaf skippa rädda biten och "bara" vara ledsen.. Har du tur ser de att blödningen kommer från annat ställe och så behöver du inte vara någotdera!  Åk dit tycker jag, kan din sambo följa med dig?

• MCT79

Jag fick precis ett samtal från gynakuten.. mitt hcg i tisdags var 6 (wooow att man ändå kan se det på gravtestet då!) och i morse var det 2. Allt under 2 räknas som ickegravid... först var han inne på att ta ytterligare ett HCG för att se att det inte stannar där men när han hörde att jag blödit/blöder ordentligt och inte har ont så tyckte han vi kunde låta bli det.
    Jag känner mig också trygg med det och han uppmanade mig att söka akut igen om jag skulle få ont eller inte slutar blöda inom en vecka.

Såå... då har jag fått det svart på vitt... jag visste redan men.. nu är det klart. Bara ta sig igenom detta och vidare igen.

Kram till er alla!

• Muffe80

Hemma från gyn, se såg hinnsäck på 10 mm ca... är i v 5+4 enligt mina beräkningar.
    Sofy, vad såg de nä du var på vul?

Mig såg de inget foster på vilket han sa att han kanske borde gjort, men han var inte säker... hm...

Läs gärna mitt längre inlägg i andra tråden, vi som fått plus efter mf/ma... kan inte kopiera in det här, knasig dator...

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-03 15:49:14 följande:
    Hemma från gyn, se såg hinnsäck på 10 mm ca... är i v 5+4 enligt mina beräkningar.
    Sofy, vad såg de nä du var på vul?

Mig såg de inget foster på vilket han sa att han kanske borde gjort, men han var inte säker... hm...

Läs gärna mitt längre inlägg i andra tråden, vi som fått plus efter mf/ma... kan inte kopiera in det här, knasig dator...
    Oj, vad snabbt du fick komma in ändå! Men det låter väl ändå positivt eller att de såg hinnsäcken. Vad konstigt att han inte var säker på om han borde kunnat se fostret eller inte. Antar att du inte blev klokare på det där eller hur känner du dig nu?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3