• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Muffe80

Sugar, helt ärligt så ryser jag när jag ser hur lika våra liv är

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-09-04 18:22:38 följande:
    Sugar, helt ärligt så ryser jag när jag ser hur lika våra liv är
    Men Muffe, isåfall ska du INTE ha missfall. Eller så kommer jag också att få det..
    Jag håller tummarna för dig ändå, fortfarande. My twin! Vi HÅLLER IHOP sådeså!!!!!
  • FruW

Haha - det var därför det var så otroligt mycket folk på Liseberg i dag!! Snacka om att det kommer att va kö på sahlgrensk och östra om 9 månader!! Tyst

ODD - tack för tipsen om tempmetoden, är lite nyfiken faktiskt!! Har du tips på var man kan köpa såna där bra termometrar, apoteket??

Muffe -  bra att det inte kommit ngt färskt blod!! Jag tror på dig o lilla bönan din, kram!!

• Mamaobabba
    Muffe80 skrev 2010-09-04 18:17:39 följande:
    Haha lustigt.. jag var också på Liseberg och en vecka senare plussade jag också....

Sugar, vi är verkligen tvillingar.... synd bara att jag troligen överger dig snart...

Klistrar in från annan tråd...
    Suck!!

Mensvärk nu på em, och jag känner hur det rinner flytningar.. .än så länge bruna, men det kommer väl snart rött..

Man säger ju att brunt är gammalt blod, men hur länge kan man ha gammalt blod egentligen? Någonstans måste det ju sippra färskt blod inuti mig?

Är rädd!! Men förberedd!
    Åh, Muffe! Håller tummarna för dig!! Hoppas det går bra!
  • Myra

Hej tjejer!

Har någon av er här inne erfarenhet av pergotime? Tänkte jag skulle ta det ingen och det är dag 5 i morgon.
    Mest nyfiken hur det gått för er med pergotime efter missfall.

• Muffe80

Inget blod än, men brunt när jag torkar mig varje gång... nu tredje eller fjärde dagen som det håller på så, varför?

har någon en bra förklaring? det måste ju blöda nånstans eftersom det kommer ut brunt?

Hatar ovissheten!! VUL om ca en vecka, då vet vi mer om jag inte börjat blöda tills  dess.... suck!

• FruW

Muffe - kan nog tyvärr inte hjälpa dig med ngt smart, tror du får göra som du skriver, invänta nästa veckas vul och hoppas på det bästa... mina mf har börjat med brunt men efter några dagar har det kommit rött blod, som en rejäl mens.. när jag var och gjorde vul sist så blödde jag precis så, som en rejäl mens med lite klumpar, och då var allt redan borta i livmodern.. samma dag fick jag ett starkt pluss på cb, men hade redan allt hcg i blodet på normala värden för icke gravid.. så mitt har gått snabbt! jag tror att bönan finns kvar och lever, du har ju haft bruna flytningar ngra dagar nu, så jag tror att det borde ha kommit i gång med med blödningar om det var mf.. Men det är ju vad jag tror, vännen.. Åh jag hoppas så att det går bra för dig nu!! Alla ni som har plussat efter mf är ju mitt hopp om att det ska gå bra även för mig ngn dag..

• LillaMy3
    Myra skrev 2010-09-05 11:50:56 följande:
    Hej tjejer!

Har någon av er här inne erfarenhet av pergotime? Tänkte jag skulle ta det ingen och det är dag 5 i morgon.
    Mest nyfiken hur det gått för er med pergotime efter missfall.
    Jag har tagit pergotime både innan och efter mitt mf. Har inte blivit gravid ännu... Men heller inte någon förändring i cykeln.
  • Annica P

Myra: jag har tagit pergotime vid mina två sista graviditeter och blivit gravid på ca tredje försöket. Första tre graviditeterna gick snabbt att få till, men fjärde tog nästan ett år och med hjälp av pergotime på slutet eftersom läkaren misstänkte att jag inte hade ägglossning pga långa cykler (var inte inne i världen med ÄL-tester och sådant då). Man vet ju aldrig hur det skulle gått annars, men jag kommer att fortsätta vid nya försök. "Bara" ett barn än så länge...

Vet någon om det finns nackdelar med pergotime?

Muffe: det kan ju blöda från t ex livmodertappen, men det är fruktansvärt att gå och vänta på utvecklingen. Som Mimmi skrev har jag också fått färskt blod snabbare än fyra dagar. Håller tummarna!

• Myra
    LillaMy och Annica P: tack för svaret. Tog ni enkedos eller dubbeldos?
    Jag blev inte gravid på första fösöket med enkeldos pergo men då tror jag att jag satt igång mensen med provera. Andra gången så kom mensen av sig själv och jag tog pergo och blev gravid som sen blev mf. Har fått igång mensen efter mf och är inne på andra mensen. Tänkte ta pergo i morgon när jag är på dag 5.
    Lilla My: blev du gravid första gången med pergotime?
    Annica P: hur många kurer har du ätit? Märkte du om det var lättare eller svårare med att få äl med pergo före eller efter mf? Kanske låter som en konstig fråga men man letar efter alla hopp man kan för att man ska lyckas. Det jag har i åtankarna är att det ofta är lättare att bli gravid när man fått mf för kroppen är förberätt på att vara gravid. Fick höra det från en som jobbade på en fertilitetsklinik.
    Så Ni som fått mf nyss här innen, ge inte upp ni har större chanser nu att bli gravid. Jag fick min första äl 1,5v efter att klumpen kom ut och ca 2v efter första blödningen. Sen fick jag en ny äl efter yttlerligare 2 v efter första äl. Väldigt ovanligt med man kan få så. Så Annica P ge inte upp du kommer att få dtt plus snart ska du se.:)

Angående nackdelar med pergotime. jag har ätit lite provera för jag har haft problem med mens som hållit på i upp till 9v och sen för att få igång den när den inte velat komma igång efter långt uppehåll. Sen så har jag ätit 2 enkelkurer pergotime med ett par månaders mellanrum. Provera är hormoner och även pergotime. Jag har inte hört om ngn nackdel men jag tycker jag fått lite mera längre tunna hårstrån på hakan. Jätte pinsamt men även om dom är tunna och knappt syns så är det inte så skoj och jag drar bort dom. Jag tror att det beror på extra hormonerna jag ätit.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3