• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • marytose

Muffe - håller tummarna! Jag har också haft missfall, 3 st, men också två välskapta barn! Ge dig inte

• FruW

Muffe - vännen, vad är det som händer!!!?? Hur mycket blöder du? Är det rött? Åh håller alla tummar och tår för dig - du får ursäkta men du är faktiskt inte välkommen tillbaka till den här tråden! När ni väl har lämnat oss för plusstråden så är det där ni ska stanna! Gråter (Självklart är du alltid välkommen hit, det vet du! Men det är sååå ledsamt att både du och MCT på så kort tid har kommit hit igen!!)

Mina tankar är hos dig! Hoppas du har ett fint stöd i sambon din, och kanske vänner och familj..

• FruW

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli ) ÄL 26e augusti
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    17 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF) ÄL 31 aug - 1 sept
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    23 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    Med två små - mf 28/8, hoppas på äl i mitten av september
    MCT79 - X jan-10, MF aug-10

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011

• FruW

Flyttar fram BIM-listan lite.. Pixan och Maria204 har bim i dagarna - hur känner ni er? Kanske ngt litet plus på väg??

Ego -har ju äl i går/idag, men både sambon o jag är jätteförkylda... inte lätt att hitta lust och ork då! Så tror knappast att vi har ngn chans den här månaden... Väntar och väntar dessutom på att läkaren ska höra av sig, seg väntan!! Ska ringa på måndag om vi inte hört något i morgon..

• MCT79

Jag håller alla mina tummar muffe att din blödning är från tappen och inget annat!! HOPPAS det går vägen för dig nu!!
    Det här med att sticka iväg och göra saker är ju tudelat.. om det är trevligt så får man tankarna på annat en stund, men har man ont så hade jag nog hellre velat vara hemma...
    Idag känner jag mig okej men igår och dan före hade jag inte velat åka någonstans alls... usch.

Kram igen Muffe!!

• mallanis

Nej Muffe inte blöda =/ uch fy och blää. *kramar*

Mimmi- skönt att äl kom men typiskt med förkylningen =(

• Pancakes

Men fy,  vad är det jag läser?? Muffe, hur mår du????
    Usch, vad mycket motgångar det varit här i tråden på sistone!  Nu är det dags för positiva nyheter! Hoppas sååå det går bra för dig Muffe!

MCT79, hur är det med dig idag?

Mimmi, trist med förkylningen! Det är verkligen inte kul att vara intim med näsorna rinnandes och hostanfall mitt i akten..

• Pancakes
    mariatösen skrev 2010-09-02 19:21:14 följande:
    Pancakes - jag tog cytotec förra måndagen, alltså 11 dagar sedan nu. Det kom klumpar fram till i förrgår och jag blöder mcyket än.... Läser om dig som hade alla klumpar samma dag, sedan var det klart. Förlåt att jag påminner dig om missfallet.... Men jag har ringt hUDDINGE  cóch dom säger att det är normalt med sammandragningar upp till två veckor efter...
    Tycker det är så jobbigt bara att gå med binda och blöda igenom så länge.
    Hoppas du plussar nästa månad. Ät järnmedicin och rosenrot nu fram till nästan ÄL!
    Äsch, det är klart att du får påminna mig om missfallet. Det är ju därför vi är här i tråden, för att älta och hjälpa varandra. Jag tycker det låter som en lång tid att blöda klumpar. När jag tog Cytotec och den där jätteklumpen kom så pratade jag med Oktaviakliniken där jag varit innan och de sa att jag skulle ringa om jag fortfarande blödde rikligt eller hade klumpar veckan efter så skulle jag höra av mig. Ring dit om du är osäker! Det ligger på Söder vid Rosenlunds sjukhus.
  • Muffe80

Det är sådär med mig. Har inte blött ngt sen i går och det var inte mer än en mens så inget missfall än, men tror det är på gång.
    Har nu bruna flytningar som kommer på pappret när jag torkar mig , samt mensvärk. Så startade mitt förra missfall.

Ska det inte räcka med max ett missfall per person, kan man tycka?? Hur mycket ska man orka med?

Är så himla nervös.

• Pancakes

Järnmedicin och rosenrot?! Rosenrot har jag hört talas om men järnmedicin?? Alltså, ska man se till att få i sig mycket järn? Jag har inte velat ta rosenrot för jag vill inte hålla på och mixtra med cykeln och vill helst inte hålla på med nånting som gör att pressen blir större eller att sexandet blir ett "projekt". Men fortsätter månaderna att gå så blir jag väl illa tvungen. Järn däremot kan jag ju försöka få i mig lite extra.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3