• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-01 15:31:23 följande:
    Prova bidrottninggele, jag blev gravid båda gångerna
    Vad är det  för nåt och var köper man det?
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2010-09-01 16:38:05 följande:
    Vad är det  för nåt och var köper man det?
    En variant heter Apiforce och finns på hälsokost och endel nätbutiker. Finns ett antal här på FL som blivit gravida när de använt det, sök på det vetja! (Fast för mig funkade det inte, för mig blev bara cykeln förskjuten)
  • Myra
    sugarrush skrev 2010-09-01 16:46:30 följande:
    En variant heter Apiforce och finns på hälsokost och endel nätbutiker. Finns ett antal här på FL som blivit gravida när de använt det, sök på det vetja! (Fast för mig funkade det inte, för mig blev bara cykeln förskjuten)
    peking royal jelly innehåller myyyycket mera bidrottninggele. åt det för längesen och fick bättre cykel tyckte jag. Kan vara svårt att få tag på men går att beställa på nätet. finns för 1000 och 2000mg. Apiforce innehåller 100 bara. Jag fick äta ett par månader innan kroppen hade byggt upp ett lager och jag kunde börja se ngn skillnad.
    Apiforce är i tablette medans peing royal jelly dricker man... bläää men bara att hålla för näsan..;)
  • marytose

Hittade denna info på en annan tråd, det var utklippp från hemsida barnmorska.net:
    För gravida kvinnor ger epidemiologiska studier vid handen att anemi, förmodat främst pga. järnbrist är förknippad med ökad risk för låg födselvikt, missfall och perinatal barndödlighet.
    Så kolla era järnvärden tjejer!

• Med två små
    MCT79 skrev 2010-09-01 15:30:18 följande:
    Tack alla... hoppas kroppen är tillbaka på banan igen snart! Gärna FORT!

Har börjat knapra rosenrot idag igen... här spills ingen tid. Har haft rejäla kramper på förmiddagen och blödit ut mycket... nu är det mer som vanlig mens och har klart mindre ont. Det tackar vi för!
    Jag funderar på att köra barn-albyl från äl sen.... vad tror ni om det? Kan det skada?
    Fy vad tråkigt att det blev så igen för dig, orättvist att du drabbas igen. Det som du har berättat om låter precis som mitt pågående missfall, och för min del hoppas jag också på att det ska gå snabbare att komma tillbaka till det normala (förra gången var MA och då tog det tre månader). 

Jag funderar också på barnalbyl. Har hört att det inte ska kunna göra någon skada. Men jag har aldrig sett sådana på apoteket - finns de där tror du?

Hoppas verkligen att det ska gå vägen nästa gång för dig!
  • FruW

MCT - har tänkt på dig hela dagen!! Är äntligen hemma, o så får jag se detta... Är så ledsen för er skull!!! Gråter MF suger verkligen!!!

Det du KAN försöka trösta dig med är precis som de andra tidigare har skrivit, nu när ditt mf är så tidigt så kommer kroppen säkert igång snabbare! Jag har ju gått som längst till v 6, men fått äl varje gång månden efter och mensen precis som vanligt.. Vilket är jätteskönt!!

Och som sagt - enligt statistiken är det endast 1 % av fertila par som får 3 mf eller fler - och jag är ju en av dem så vad är oddsen för dig Flört Ta vad du behöver mot smärtan, ta vad du behöver mot sorgen... När du är redo finns vi här för dig!!

Massa massa kramar Hjärta

Ps, låt bli tampongen, kör med binda istället! Har hört att man har ökad risk för infektioner vid mf, och tamponger innebär ju just detta.. Bättre att låta det blöda ut i en binda

PS - lite ego - äntligen fullt utslag på äl-testerna. Starkt streck på testlagrets sticka och glada gubben på cb digital Glad

• MCT79

Hej tjejer!

Det här har varit en mycket icke produktiv dag måste jag säga.. har mest legat på soffan... haft ont och vara nere. Tänkte att jag tillåter mig själv det idag faktiskt...

Jag hoppas veeerkligen att det är över snart.. och att vi kommer på banan fort igen. Jag tror min sambo blev mer rädd än han först erkände för han har pratat om att lägga ner och sagt att det finns alternativ... typ adoption.. sen har vi pratat och gråtit en del och visst... ingen av oss vill ju ge upp nu... man kan inte låta rädsla styra ens liv...

Med två små. jag tror man måste fråga efter barnalbyl.. tror den heter albyl minor och att dom har den "bakom kassan"..

mimmi, ha det så skönt ikväll nu då! Cool

• Myra
    FruW skrev 2010-09-01 21:05:05 följande:
    MCT - har tänkt på dig hela dagen!! Är äntligen hemma, o så får jag se detta... Är så ledsen för er skull!!! Gråter MF suger verkligen!!!

Det du KAN försöka trösta dig med är precis som de andra tidigare har skrivit, nu när ditt mf är så tidigt så kommer kroppen säkert igång snabbare! Jag har ju gått som längst till v 6, men fått äl varje gång månden efter och mensen precis som vanligt.. Vilket är jätteskönt!!

Och som sagt - enligt statistiken är det endast 1 % av fertila par som får 3 mf eller fler - och jag är ju en av dem så vad är oddsen för dig Flört Ta vad du behöver mot smärtan, ta vad du behöver mot sorgen... När du är redo finns vi här för dig!!

Massa massa kramar Hjärta

Ps, låt bli tampongen, kör med binda istället! Har hört att man har ökad risk för infektioner vid mf, och tamponger innebär ju just detta.. Bättre att låta det blöda ut i en binda

PS - lite ego - äntligen fullt utslag på äl-testerna. Starkt streck på testlagrets sticka och glada gubben på cb digital Glad
    Bara  kör så det ryker med mannan där hemma nu ett par dagar..;) Se nu till att grannarna klagar av allt gungande..:) här hejjas det på för full.
  • Pancakes

Godmorgon alla!

MCT79, har tänkt på dig en massa och det är är så sorgligt. det här. Lider så med er! Men inte är det kört alls! Kolla bara på gravid-listan så är det ju flera här som haft två missfall och den tredje graviditeten går jättebra. Ta hand om varandra nu och unna er att ta det lugnt på tu man hand; prata, gråta och hålla om varandra.

Mimmi, grattis till ÄL! Skönt att den kom till slut.

Ego - jag börjar faktiskt komma ur min "mens-depp" som jag fick förra veckan och känner mig mer positiv. Den här mensen var det första "normala" sen missfallet. Jag har blödit så jättemycket varje månad och haft jätteont sen missfallet, hade aldrig så innan. Men den här månaden var mensen mer som den var innan. Det är skönt. Kanske har inte kroppen varit riktigt redo..jag vet inte..

• Myra

hej tjejer!

Pancake: känner också lite depp, har haft min riktiga mens sen mf. Tyckte jag fick tillräckligt start utslag på äl testet. BIM till slutet av helgen.
    Tiden går så sakta, skit rädd för att testa. Känner lite då och då små spänningar i magen, ingen halsbränna på flera dagar. Inga ömma tuttisar. Tror inte det blir ngt den här gången..:(
    var nog ingen riktig äl, streckan var nog inte tillräckligt starka.
    Vill ju så att det blir något.
    Tiden får utvisa

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3