• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • kajsalisa

Härligt att se dig så positiv MCT. Innan du vet ordet av så är du tillbaka i den andra tråden. Kram på dig!!

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-09-06 14:02:49 följande:
    Åh, du har en underbar inställning! Helt rätt! Nu kör du på som om inget hade hänt. Vi är snart på samma BIM-datum igen ska du se!

Jag har inte bestämt mig om jag ska köra med ÄL-stickorna den här månaden. Jag tycker det blir lite stressande på nåt sätt. Samtidigt är det skönt att veta om man prickade in eller inte. Fast besvikelsen blir ju ännu större om man inte lyckas bli gravid. Äsch, jag vet varken in eller ut... Jag hade (vad jag tror) en riktig ÄL-flytning idag. Ursäkta detaljerna men det var verkligen slemmigt och mycket, fick torka flera gånger för att få bort allt. Är det normalt eller kan det vara tecken på att nåt är fel?
    Ja det är vrkligen på två sätt det där... det jag märkte den månad vi skippade stickorna är att jag börjar leka med hjärnan kring bim... letade symtom och tänkte att äl kanske var senare än jag trodde eller tidigare... nu VET jag (nåja... inom 24-48 timmar iaf...) och jag slipper fundera över den saken...

Sambon är på hugget och han äter rosenrot han med.. hahahah!
  • MCT79

OJ klickade iväg lite för fort... vissa månader har jag fått rejäla äl-flytningar, superslemmigt och lägger sig liksom ovanpå pappret och man får torka en massa för att få "bort det"...
    Förra månaden hade jag knappt nån flytning alls så jag vet inte vad min kropp sysslar med på den fronten... :D

Jag tror absolut inte att nått är galet...=)

• MCT79

Blödningen verkar ha slutat så nu hoppas jag att  min stabila cykel håller i sig och äl och bim kommer som planerat! Räknar utifrån det! Sååå Pancakes, vi har nästan BIM samtidigt igen! ;)

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli ) ÄL 26e augusti
    13 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF) ÄL 1 sept
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    25-26 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)
    28 sept.-Lillamy3 (4e efter mf i maj. fortfarande utan pergo. Fick EN egen cykel Hoppas på en egen äl til! (ca 14 sept))
    30 sept - MCT79 - (1:a försöket efter Mf aug-10, X jan-10)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    Med två små - mf 28/8, hoppas på äl i mitten av september

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011

• MCT79
    kajsalisa skrev 2010-09-06 16:31:11 följande:
    Härligt att se dig så positiv MCT. Innan du vet ordet av så är du tillbaka i den andra tråden. Kram på dig!!
    Tack! Klart man blir ledsen när det aldrig går vägen.. men någonstans måste man välja inställning. Det kommer ju inte gå bättre om man gräver ner sig. Även om det är fasen så mycket enklare...
  • rontgensyrran
    MCT79 skrev 2010-09-06 17:33:00 följande:
    Tack! Klart man blir ledsen när det aldrig går vägen.. men någonstans måste man välja inställning. Det kommer ju inte gå bättre om man gräver ner sig. Även om det är fasen så mycket enklare...
    Jag håller med Kajsalisa. Det är härligt att se din positiva inställning. Tror att det gör en stor skillnad i tråden att ha nån som håller humöret uppe! Snart har du ditt pluss! *kram*
  • Myra

Hur kan man ha sådan jäkla otur..... det är kanske inte meningen att man ska bli gravid.
    Efter alla turer med missat blodprov och inte hittat pergotime som jag sen lycklades få ett nytt recept på idag.
    Trodde allt var räddat och jag var så glad och hoppfull.
    Trallar iväg glatt till apoteket efter jobbet. Blev snabbt fråntaget min glädje. Pergotime är restnoterat till 20:e september och har varit slut i flera månader.
    Hur i helvete kan det bli så här. Försökte gå till andra apoteket men det är slut i hela stockholm troligen i hela landet eftersom leverantören inte ens har det inne.
    Så det var bara hem och fösöka vända upp och ner på hemmet igen. Har grävt lite men inte hittat det än.
    Kan inte fatta att det bara försvinner i ett hem sådär.
    Nu skulle jag allt vilja vara lite synsk och veta var det ligger för jag håller på att tappa förståndet. Jag var så jäkla säker att det låg på ett ställe, minns varför jag la det just där också.

Så suuuuuuurt

• LillaMy3
    Myra skrev 2010-09-06 18:55:26 följande:
    Hur kan man ha sådan jäkla otur..... det är kanske inte meningen att man ska bli gravid.
    Efter alla turer med missat blodprov och inte hittat pergotime som jag sen lycklades få ett nytt recept på idag.
    Trodde allt var räddat och jag var så glad och hoppfull.
    Trallar iväg glatt till apoteket efter jobbet. Blev snabbt fråntaget min glädje. Pergotime är restnoterat till 20:e september och har varit slut i flera månader.
    Hur i helvete kan det bli så här. Försökte gå till andra apoteket men det är slut i hela stockholm troligen i hela landet eftersom leverantören inte ens har det inne.
    Så det var bara hem och fösöka vända upp och ner på hemmet igen. Har grävt lite men inte hittat det än.
    Kan inte fatta att det bara försvinner i ett hem sådär.
    Nu skulle jag allt vilja vara lite synsk och veta var det ligger för jag håller på att tappa förståndet. Jag var så jäkla säker att det låg på ett ställe, minns varför jag la det just där också.

Så suuuuuuurt
    Hoppas du hittar dem snart! Ja Pergotime har varit restnoterade länge nu. Tålamodsprövande....

MCT och Pankaces. Jag är mitt emellan er Hoppas min äl får "draghjäp" av er och förstår att inträtta sig efter att jag skall var där jag är på BIM-listan. Kroppen borde ju fatta att nu när jag satt upp mig på BIM-listan måste man ju få äl Så man hamnar rätt.

Börjar närma sig exaKt två år sen sonen skapades. Kan det betyda tur tro?
  • MCT79
    LillaMy3 skrev 2010-09-06 19:06:51 följande:
    Hoppas du hittar dem snart! Ja Pergotime har varit restnoterade länge nu. Tålamodsprövande....

MCT och Pankaces. Jag är mitt emellan er Hoppas min äl får "draghjäp" av er och förstår att inträtta sig efter att jag skall var där jag är på BIM-listan. Kroppen borde ju fatta att nu när jag satt upp mig på BIM-listan måste man ju få äl Så man hamnar rätt.

Börjar närma sig exaKt två år sen sonen skapades. Kan det betyda tur tro?
    Perfekt med en mitt emellan! Då håller vi spänningen uppe i tråden, så det alltid är en BIM på gång! :)
    Jag tror det betyder tur... om inte annat är det mer än din tur nu va?
  • FruW

Hej flickor!

Skönt att höra att du slutat blöda MCT79, det brukar kännas sååå mkt bättre då! Är impad av din inställning - smitta gärna mig är du söt! Är SÅ under isen idag Gråter Det här med att försöka få barn känns hopplöst! Skulle ju ringa till den där läkaren idag, men fick bara prata med en sur sköterska.. hon kunde som bäst erbjuda mig en telefontid med läkaren om 1,5 vecka - jag har ju BIM på måndag, o testerna ska ju tas i början av mensen, så det är bara att vänta ytterligare en månad då.. Kromosomtesterna tar tydligen flera veckor att få svar på (8 har jag hört) så det lär ju dröja innan vi får veta om det är något som är fel... Blev så besviken, o sköterskan som jag pratade med var allt annat än trevlig! Blä... så anti idag! Efter samtalet med sur-sköterskan bröt jag ihop totalt på jobbet och började gråta, satt på mitt rum en halvtimma innan jag kunde visa mig för folk...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3