• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-07 10:42:50 följande:
    Wow! Vecka 8! Tänk vad tiden går fort!
    Jag går in i vecka 8 i helgen, när jag är i New York!
    De är heeeelt sjukt! Men de känns - illamåendes is killing me idag!
  • sofy
    Pilgrimmen skrev 2010-09-07 10:56:28 följande:
    Haha åh vecka 8 redan?? Haha tyckte det var nyss du fick plusset Skoj att tiden inte sniglar sig fram iaf, haha!!

Haha jo testmoman som man är lär jag testa ett redan ikväll igen och imorgon och i övermorgon Men testen här hemma måste ju ta slut, hihi! Har beställt ett digitalt iof som jag tänkte ta på torsdag då min troliga BIM är

Tusen tack!! Känns ju som sagt ganska ofattbart!
    Haha japp, imorn! ;) Jag tycker också de.. men trots dom sömnlösa nätterna, dom ångestladdade dagarna och tårarna som runnit av oro så har tiden gått fort! Över 3v sen ja plussade nu! :D

Hahaha jaa jag har testat me 3 digitala o 4 vanliga trorja denna gång.. Testade senast igår för o se o de va sååå fint så! O så starkt! :D Så nuuu ere slut på testandet. Jag har ju sett på VUL också men jag e väl liiite för trög för mitt eget bästa ;)

Jag förstår dig ;) Uppdatera när du testat igen! Men testlagrets sticka ser kanonfin ut såhär tidigt! :D
  • MCT79

Oj här händer det saker!!
    Grattis Pilgrimmen!! Nu håller jag alla tummar och tår för att det blir starkare! Woohooo!!!  bebis!!

Mimmi, håll mig om armen så håller vi varann upp! Jag kan inte föreställa mig hur det är att vara i din sits faktiskt... jag har ju i allafall kroppen på min sida! Hoppas såååå att reder ut sig för dig snart!

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-09-07 10:53:43 följande:
    Skönt att tiden går fort! Minns när man var gravid och tyckte det kändes som en eeeevighet till vecka 12. Nu tror jag inte det skulle kännas likadant.

En liten fråga...ni andra som tar ÄL-test, har ni sex flera dagar i rad så fort ni får utslag på stickan eller kör ni varannan dag-metoden? Eller bara den dagen ni får utslag eller dagen efter? Sexlusten är inte superstor just nu pga jobb och annat så vill inte "tjata ut det" liksom.
    Tidigare månader har vi kört varannan dag.. förra månaden när det tog sg körde vi faktiskt varje dag från det jag fick utslag och tre dar framåt. Men visst.. det är som du säger...man tjatar ut det lite just då.
    Jag tror det är viktigt att man pratar om det, så ingen känner sig utnyttjad... att man är på det klara med vad risken är.. vi tvingar oss inte men självklart handlar sexet runt äl mer om produktion är ren lust... iaf när det blev varje dag. Sen har vi varit noga med att faktiskt ha mys/njut/lek sex andra tider i månden... så sexet inte bara handlar om att göra bebis...
  • Muffe80

Haha, fler än vi som inte haft sex sedan man plussade? Känns hemskt och tråkigt...

• Pilgrimmen
    Muffe80 skrev 2010-09-07 11:51:18 följande:
    Haha, fler än vi som inte haft sex sedan man plussade? Känns hemskt och tråkigt...
    Hahaha!
  • Muffe80

Jag är så rädd att börja blöda... och få missfall, men risken kanske inte är stor??

• Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-07 11:46:30 följande:
    Tidigare månader har vi kört varannan dag.. förra månaden när det tog sg körde vi faktiskt varje dag från det jag fick utslag och tre dar framåt. Men visst.. det är som du säger...man tjatar ut det lite just då.
    Jag tror det är viktigt att man pratar om det, så ingen känner sig utnyttjad... att man är på det klara med vad risken är.. vi tvingar oss inte men självklart handlar sexet runt äl mer om produktion är ren lust... iaf när det blev varje dag. Sen har vi varit noga med att faktiskt ha mys/njut/lek sex andra tider i månden... så sexet inte bara handlar om att göra bebis...
    Min man vill inte har "produktionssex" alls, han vill bara ha när man känner för det och är mån om att inte ta död på passion och lust och sånt. Jag håller väl med till viss del men kan inte låta bli att försöka tima i alla fall. Att ha sex fem-sex dagar i rad har vi inte haft sen vi träffades. Vi båda mycket mer av typen "kvalitet hellre än kvantitet" så det lär väl ta lååååång tid innan man plussar då. När jag plussade förra gången hade vi haft sex två gånger bara under ÄL-helgen men hade väl tur antar jag.

Usch, jag tycker det här är jobbigt...
  • Pilgrimmen
    Muffe80 skrev 2010-09-07 11:57:09 följande:
    Jag är så rädd att börja blöda... och få missfall, men risken kanske inte är stor??
    Nä det ska det inte vara. Om du menade att ha sex?
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-07 11:57:09 följande:
    Hur går det för dig Muffe med blödningar och sånt?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3