• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Muffe80

Ja jag menade att jag är rädd att få missfall eller blod av sex, men vi kanske äntligen ska våga oss på det ikväll.. om jag inte somnar innan han kommer hem förstås

Mina blödningar och bruna flytningar är borta sedan två dagar tillbaka, sååå skönt.

Nu vill sjukhuset ha mig tillbaka på fredag, v 6+4 typ för att se om det finns ngt där, men jag vill nog vänta två veckor till 8+2 för att se hjärtat... tills dess får jag hålla mig, men även vara beredd på att det är som sist, att det är en tom säck...

Hur skulle ni göra?

Nu har jag iaf bokat tid för KUB 1800 fattigare... Men vi får med oss en film samt bilder från undersökningen!

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-07 12:24:28 följande:
    Nu vill sjukhuset ha mig tillbaka på fredag, v 6+4 typ för att se om det finns ngt där, men jag vill nog vänta två veckor till 8+2 för att se hjärtat... tills dess får jag hålla mig, men även vara beredd på att det är som sist, att det är en tom säck...

Hur skulle ni göra?
     Det är ju vettigt tänkt av dig men jag skulle nog aldrig kunna låta bli att gå om man blir erbjuden en tid. Även om de inte kan se så mycket så kanske de åtminstpne kan konstatera OM det skulle vara missfall så att du får reda på det direkt och inte behöver gå två veckor och spekulera.
  • Muffe80

Jo iofs, men jag lär ju få betala 300 även denna gång plus att jag inte vet vad jag ska säga på jobbet + att jag inte vill göra massa VUL i onödan heller... ser hellre ett hjärta om två veckor faktiskt, om jag får välja...

Nu i 6+4 kommer troligen inget hjärta synas eller hur?

Visst, de såg inget vitt i säcken sist, så de vill väl kolla om det är mf på gång, då kanske de kan sätta igång det eller?

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-07 12:42:44 följande:
    Jo iofs, men jag lär ju få betala 300 även denna gång plus att jag inte vet vad jag ska säga på jobbet + att jag inte vill göra massa VUL i onödan heller... ser hellre ett hjärta om två veckor faktiskt, om jag får välja...

Nu i 6+4 kommer troligen inget hjärta synas eller hur?

Visst, de såg inget vitt i säcken sist, så de vill väl kolla om det är mf på gång, då kanske de kan sätta igång det eller?
    Ja, det är där med jobbet är ju alltid jobbigt. Man får hitta på mycket lögner. Om du klarar av att vänta, så gör det! Men 300 kr behöver du väl inte betala...har du inte kommit upp i högkostnadsbeloppet nu? Det gjorde jag rätt fort i och med missfallet så nu behöver man ju inte betala nåt på ett år.
  • Muffe80

Hm, har inte stämplat ngt högkostnadskort eller så... men de kanske har koll på detta? Jag har noll koll

Jag orkar nog vänta, men visst, när du säger så där så vill man ju kolla att allt är ok. Men jag tänker att om vi väntar lite till och ser hjärtat slå så kanske det är rätt säkert att det kommer gå bra sen....

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-07 12:48:27 följande:
    Hm, har inte stämplat ngt högkostnadskort eller så... men de kanske har koll på detta? Jag har noll koll

Jag orkar nog vänta, men visst, när du säger så där så vill man ju kolla att allt är ok. Men jag tänker att om vi väntar lite till och ser hjärtat slå så kanske det är rätt säkert att det kommer gå bra sen....
    Man kan stämpla i efterhand också. Men gör det, man behöver bara komma upp i 900 kr så är det gratis efter det.

Åh, vad svårt. Jag förstår ditt dilemma. Båda alternativen har ju sina fördelar. Men du verkar vara en person som är bra på att hålla ut...tänker på när du inte tog gravtest för att du lovat sambon :)
  • Muffe80

Ja eller hur, haha, men man klarar mer än man tror Dock skulle jag bli knäckt om jag väntar två veckor och det visar sig att det inte finns någon där inne.... men då är det väl så...

• Annica P
    sofy skrev 2010-09-06 22:42:13 följande:
    Hej!

Jag vet inte om du varit inne på denna tråden innan, men kolla där annars. Dom har haft upprepade MF/MA och har inom svensk sjukvård inte fått några vettiga svar eller så, och därför sökt sig till London osv. Kan vara värt o kika iallafall!

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m49826574.html

Lycka till! :)
    Tack för tipset, har plöjt upprepade missfalltrådar, men inte denna. Är nog inte beredd att lägga så mycket tid, energi och pengar som att åka utomlands tyvärr. Svår balansgång hur mycket man ska satsa på syskon när man faktiskt redan fått ett barn. Om man ändå hade facit... Är det omöjligt kunde man lika gärna släppa det helt. Är dessutom 37 år så tiden börjar rinna ut.

Grattis och lycka till till er som plussat och är i början av graviditeter!
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-09-07 12:00:32 följande:
    Min man vill inte har "produktionssex" alls, han vill bara ha när man känner för det och är mån om att inte ta död på passion och lust och sånt. Jag håller väl med till viss del men kan inte låta bli att försöka tima i alla fall. Att ha sex fem-sex dagar i rad har vi inte haft sen vi träffades. Vi båda mycket mer av typen "kvalitet hellre än kvantitet" så det lär väl ta lååååång tid innan man plussar då. När jag plussade förra gången hade vi haft sex två gånger bara under ÄL-helgen men hade väl tur antar jag.

Usch, jag tycker det här är jobbigt...
    Mmm... jag förstår... det är helt klart knepigt... idka avhållsamhet direkt efter mens nån vecka kanske leder till att lusten infaller mer precis kring äl? Fast då är man ju ändå där och styr liksom...
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-09-07 12:57:52 följande:
    Ja eller hur, haha, men man klarar mer än man tror Dock skulle jag bli knäckt om jag väntar två veckor och det visar sig att det inte finns någon där inne.... men då är det väl så...
    Jag hade nog inte kunnat vänta... men sån är jag... testar på bim-3... ;)  Vem ska nu balansera upp mig när du hänger i plustråden! ;)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3