• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-07 15:24:36 följande:
    Mmm... jag förstår... det är helt klart knepigt... idka avhållsamhet direkt efter mens nån vecka kanske leder till att lusten infaller mer precis kring äl? Fast då är man ju ändå där och styr liksom...
    Mmmm, lite så känner jag också. Hade sex i lördags men sen tänkte jag att det får vara nog tills ÄL faktiskt. Jaja, vi får se hur det blir. Misstänker att jag får fullt på stickan imorn eller på torsdag så det blir väl sex nån dag i veckan nu och till helgen kanske.
  • Atti
    Muffe80 skrev 2010-09-07 12:42:44 följande:
    Jo iofs, men jag lär ju få betala 300 även denna gång plus att jag inte vet vad jag ska säga på jobbet + att jag inte vill göra massa VUL i onödan heller... ser hellre ett hjärta om två veckor faktiskt, om jag får välja...

Nu i 6+4 kommer troligen inget hjärta synas eller hur?

Visst, de såg inget vitt i säcken sist, så de vill väl kolla om det är mf på gång, då kanske de kan sätta igång det eller?
    Vad skönt att blödningarna/flytningarn är borta.

När jag var på daterings vul i v. 6+3 så fick vi se ett tickande hjärta, så det tror jag att du kan se om du går nu. Tyvärr så slutaden den graviditeten i ma i v.13
    Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • Atti

Förresten, om jag räknar på en 28 dagarscykel så ska jag ha bim den 15/9 men min senaste cykel var bara 24 dagar och då blir det bim på lördag.
    Nu är det så att jag har tid för cellprov på torsdag och om jag mot all förmodan skulle ha blivit gravid denna månad, tror ni det kan orsaka ett mf då, blev så osäker nu.

• FruW

MCT - tack för armen!! Glad Det känns lite bättre idag iaf, tack för all förståelse för gårdagens ledsna inlägg! Har bestämt mig för att inte ringa igen, utan vänta ut antingen telefonsamtalet från läkaren den 16 eller brev på posten...

En liten fråga - hade ju äl i onsdags och har i dag fått lite rosaaktiga flytningar, samt lite blod på pappret när jag torkade mig.. Varför?? Borde va försent för en nidis, eller? Har ju ibland spottings ett par dagar innan mensen, men de brukar inte komma så här tidigt! Förvirrad!!

Var o köpte mig en muntermometer idag, tänkte testa tempmetoden.. Ngn som har erfarenheter av detta o tips att dela med sig? Jag har fattat det som om man kan se när äl redan har varit, men kan man se att den är på gång med? Har hört om tjejer som använder det som preventivmedel, o då borde man ju kunna förutspå äl eller..?

Grattis förresten till Pilgrimm!! Jag hade lite svårt att se plusset på diitt cb, men anade en skugga. Oftast blir det ju sämre när man fotar testerna! Men kunde se strecket på testlagrets sticka, så stort GRATTIS till dig!!!

• Atti
    FruW skrev 2010-09-07 19:30:11 följande:
    En liten fråga - hade ju äl i onsdags och har i dag fått lite rosaaktiga flytningar, samt lite blod på pappret när jag torkade mig.. Varför?? Borde va försent för en nidis, eller? Har ju ibland spottings ett par dagar innan mensen, men de brukar inte komma så här tidigt! Förvirrad!!
    Det låter absolut som en nidis tycker jag. Skrattande 
    Hoppas du orkar kämpa vidare, trots tjuriga motgångar.
  • Atti

Pilgrimm, GRATTIS, det är klart det är pluss....

• Pilgrimmen
    MCT - tack för armen!! Glad Det känns lite bättre idag iaf, tack för all förståelse för gårdagens ledsna inlägg! Har bestämt mig för att inte ringa igen, utan vänta ut antingen telefonsamtalet från läkaren den 16 eller brev på posten...

Var o köpte mig en muntermometer idag, tänkte testa tempmetoden.. Ngn som har erfarenheter av detta o tips att dela med sig? Jag har fattat det som om man kan se när äl redan har varit, men kan man se att den är på gång med? Har hört om tjejer som använder det som preventivmedel, o då borde man ju kunna förutspå äl eller..?

Grattis förresten till Pilgrimm!! Jag hade lite svårt att se plusset på diitt cb, men anade en skugga. Oftast blir det ju sämre när man fotar testerna! Men kunde se strecket på testlagrets sticka, så stort GRATTIS till dig!!!
    Tack, hoppas jag iaf! Kommet nog tro det mera om det visar bättre imorgon. men visst syns det, hihi

Blir så glad när det är fler än jag som ser det och att strecket faktiskt kom upp inom tidsramen
  • Odetta

Mimmi

Vad bra att du hittade en termometer! Såg att du frågade efter mig i andra tråden och jag letade och letade men jag hittar inte vart jag köpte min. Och så fick du en bra länk så jag tänkte att jag väntar med att svara tills jag har lugn och ro -dvs först nu.

du kan gott börja tempa redan nu ÄL har ju varit, men du kan se om det verkar ha tagit sig eller inte! Om tempen går upp och stannar uppe så är det ett bra tecken. Har det inte tagit sig så är tempen, även om högre, oftast lite oregelbunden. Innan mens går den sedan ner igen till din innan-ÄL-temp. Detta kan ske dagen innan eller samma dag som mensen kommer. Har det dremot tagit sig så stannar tempen uppe

Och ja, man kan förutspå ÄL...typ. Men det krävs någon månad för att lära sig hur just DIN kurva ser ut (jag kan inte rekomendera denna metod som preventivmedel dock by the way....jag körde med den som det och fick en dotter )

det som utmärker ÄL när man tempar är att tempen dippar och sedan stiger i 3 dagar för att sedan hålla sig på en något högre nivå än innan....jag ska leta rätt på några av mina kurvor som exempel så kan du få se

***kram***
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Här kommer två av mina kurvor sm exempel hur en typisk tempkurva kan se ut (för mimmi80 och alla andra som kanske är intresserade)

Den här första kurvan är en vanlig mens cykel, altså en cykel som det inte hade tagit sig. Röda krysset markerar ÄL, - tecknen negatova test jag tog och M & L är blödningar. dagen innan mensen kom viste jag att jag skulle få mens då tempen sjönk.

detta är min gravid-kurva för denna graviditet Återigen markerar krysset ÄL, linjen blev grön eftersom jag testade + och dippen på dag 25 är troligtvis då ägget fäste ordentligt (det utsöndrar ju redan hcg innan det har fäst ordentligt...testen innan dippen var svaga som skuggor, sedan blev dem snabbt starka). - och + är test jag tagit (tog ett på dag 7 i cykeln då cykeln är i direkt anslutning till mf och jag ville se att testen skulle vara - igen.) X markerar när vi hade sex och * är spotting

Jag tycker att tempmetoden är den absolut bästa metoden för att ha koll på sin cykel

*kram*

• Odetta
    En nidis kan man få i genomsnitt runt 7 (+- någon dag) dagar efter ÄL, så hade du ÄL i onsdags är det absolut inte för sent för en nidis *håller mina tummar stenhårt*
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3