• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • marytose
    Pancakes skrev 2010-08-23 13:21:23 följande:
    Det kan nog ta ett par timmar. Jag hade också tagit alla de där smärtstillande tabletterna innan så jag hade inte ont alls. Fick efter ett par timmar som en liten mensvärk och sen kom det ut som en klump (ursäkta!) och sen slutade det nästan blöda och jag var hur pigg som helst. På VUL efteråt kunde de konstatera att allt var borta.
    Skönt höra det gick bra för dig. OK, vill ju bara få ut det nu - efter haft det dött i magen 2 veckor.
    1 1/2 timme nu - känner inget
  • Pancakes
    Alicia 72 skrev 2010-08-23 13:20:13 följande:
    Molvärken, den råkar inte sitta längre ned, precis ovanför blygdbenet? För så hade jag från kvällen då ägget fäste (fick en nidisblödning, därav denna vetskap) och till och från under graviditeten. Till skillnad från mensvärk, det sitter på mig i alla fall lite högre upp.
    Svårt att veta vad som är molvärk verkligen. Jag hade så som att det liksom högg till ibland förra veckan, men så var jag lite allmänt körig i magen också så det kan ju berott på det.

Det här med kissandet som flera skrivit om...kan man verkligen få det symtomet så tidigt? Jag kan förstå senare när det är nån större grej som trycker på. Men när det är tidigt, hur funkar det? Jag har varit så kissnödig senaste dagarna så det är svårt att inte hoppas lite..
  • Pancakes
    mariatösen skrev 2010-08-23 13:24:17 följande:
    Skönt höra det gick bra för dig. OK, vill ju bara få ut det nu - efter haft det dött i magen 2 veckor.
    1 1/2 timme nu - känner inget
    Jag ställde klockan på sex på morgonen. Gick upp och tog tabletterna, somnade om och den där "klumpen" kom väl på förmiddagen nån gång, 11-12 nånting tror jag.
  • Alicia 72
    Pancakes skrev 2010-08-23 13:24:43 följande:
    Svårt att veta vad som är molvärk verkligen. Jag hade så som att det liksom högg till ibland förra veckan, men så var jag lite allmänt körig i magen också så det kan ju berott på det.

Det här med kissandet som flera skrivit om...kan man verkligen få det symtomet så tidigt? Jag kan förstå senare när det är nån större grej som trycker på. Men när det är tidigt, hur funkar det? Jag har varit så kissnödig senaste dagarna så det är svårt att inte hoppas lite..
    Fast kissandet i början har inte med att det trycker på att göra, det är hormonellt. Så ja, det kan vara ett tidigt gravsymtom. Dock är det rätt få gravsymtom som dyker upp innan BIM. Om inte ägget fäst tidigt och man har ovanligt höga hormonnivåer.

Alicia
  • marytose
    Pancakes skrev 2010-08-23 13:26:06 följande:
    Jag ställde klockan på sex på morgonen. Gick upp och tog tabletterna, somnade om och den där "klumpen" kom väl på förmiddagen nån gång, 11-12 nånting tror jag.
    väntar och väntar!
  • mallanis
    mariatösen skrev 2010-08-23 12:58:46 följande:
    Tog 4 st. cytotek vaginalt kl 11.48 idag. Samt 2 x volatareen och 2 x alvdedon. Känner mig ytterst snurrig, men ingen värk, inga blödningar. När kommer det igång? Känner mig säker på att det inte har någon verkan på mig?
    46 år snart, då biter väl inget sånt längre? Gahhh!
    Ja visst blir man besviken när man har gått och burit på det i flera veckor och trott att det är något!
    Jag tog först 2 (har jag för mig) och sen 2 till vid 18 tiden. Det hände inget förrän vid 4 tiden på morgonen men då kom det ordentligt!  Men som allt annat det är naturligt att tiden det tar innan det sätter igång varieriar. Det kommer nog säkert ska du se, ta hand om dig!

Alica 72 - jo ungefär men det känns mest på vänster sida och det är på v-sida jag brukar få mensvärk så jag intalar mig att det är det jag känner....Jag är på dag 23 idag så det borde vara försent att det är ägget som fäster så det är nog mensvärk men det är så ihållande.
  • Alicia 72
    mallanis skrev 2010-08-23 14:21:50 följande:
    Alica 72 - jo ungefär men det känns mest på vänster sida och det är på v-sida jag brukar få mensvärk så jag intalar mig att det är det jag känner....Jag är på dag 23 idag så det borde vara försent att det är ägget som fäster så det är nog mensvärk men det är så ihållande.
    Visst är det för sent för ägget att fästa nu, jag menade att jag hade så FRÅN att ägget fäste och framåt.

Alicia
  • marytose
    Alicia 72 skrev 2010-08-23 14:26:26 följande:
    Visst är det för sent för ägget att fästa nu, jag menade att jag hade så FRÅN att ägget fäste och framåt.

Alicia
    Samma här, precis ovanför blygdbenet kunna jag känna små stick vid alla mina graviditeter, redan innan BIM.
  • mallanis
    Alicia 72 skrev 2010-08-23 14:26:26 följande:

Alicia
    ahh, Jag tänkte iom att du nämnde nidis =)  att du menade att det jag känner nu kanske var att ägget fastnade. Nu är jag med!  Men kände du mer på en sida?  När jag blivit gravid tidigare så tycker jag att jag inte har kunna känna det på någon sida utan att det har molat lite överallt.
  • mallanis

Åh, jag verkligen avskyr dagarna innan BIM och nu vet jag inte om jag har att vänta BIM den 26 eller om tanten inte tänkt komma förrän 28-29.... Hellre BIM och mens än dagarna innan, får iget gjort och kan inte fokucera på annat!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3