• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Alicia 72
    Pancakes skrev 2010-08-23 09:19:43 följande:
    Låter som en sund inställning Alicia! Det måste vara supersvårt att inte börja hoppas! Oavsett vilket så kommer det bli skönt att få det där VUL:et så att du får ett "avslut" på något sätt och kan gå vidare! Om du i det värsta av dina scenarion mot förmodan skulle behöva skrapas så kommer du få göra det fort. Alternativt ta Cytotec och försöka driva ut det sista. Jag slapp skrapas, fick ta Cytotec i två omgångar istället och det funkade bra och slutade blöda direkt efter i stort sett.
    Ah, tack för informationen om Cytotec! Det kommer jag absolut vilja ha som ett första försök. Bra att veta att det finns, det är inte alltid allt för informativa inom vården...
    Det är precis så jag tänker - jag har inga förhoppningar alls om att det inte är ett mf. Jag kommer bli jätteglad om hon bara säger att allt kommer snart vara ute och sen kan ni tuta och köra igen!
    Det är bara det där sista alternativet som jag verkligen inte vill ha. Jag är ju så sugen på att sätta igång nu!!
    Pancakes skrev 2010-08-23 09:15:48 följande:
    Den här veckan innan BIM brukar jag vara lite hoppfull men nu känner jag mig bara ledsen. Orkar inte sitta där på toa och se mensen komma igen och sen gå ut och låtsas vara trevlig på jobbet. Funderar på att ta ett test redan nu bara för att få det överstökat så man kan gå vidare. Men det är BIM-2 så jag borde väl vänta till morgonkisset imorn antar jag.

Sorry för deppigt inlägg... Är glad att den här tråden finns!!!
    Vet precis hur du känner! Det höll på att ta knäcken på mig/oss i våras.  Bebisverkstan med alla dess måsten och (för oss i alla fall) sex på kommando. Bara för att varje månad, hur mycket man än jobbat i precis rättan tid, få mens.
    Jag vet, jag vet... När vi väl nu får sätta igång kommer vi inte köra så seriöst. Det funkar inte alls för oss och då blir alternativet istället att vi inte orkar hålla på med syskontillverkning öht.
    Det kan nästan vara mer spännande att skrota äl-stickorna och köra lite mer när man har lust och blir det så blir det. Men det är supersvårt att ha den inställningen också.

Ta ett test med morgonurinen i morgon, vem vet, du kanske slipper deppa!! Du kanske hoppar jämfota till jobbet i morgon istället?

Det tror jag!

kram Alicia
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-08-23 09:19:43 följande:
    Låter som en sund inställning Alicia! Det måste vara supersvårt att inte börja hoppas! Oavsett vilket så kommer det bli skönt att få det där VUL:et så att du får ett "avslut" på något sätt och kan gå vidare! Om du i det värsta av dina scenarion mot förmodan skulle behöva skrapas så kommer du få göra det fort. Alternativt ta Cytotec och försöka driva ut det sista. Jag slapp skrapas, fick ta Cytotec i två omgångar istället och det funkade bra och slutade blöda direkt efter i stort sett.
    Jag fick också cytotec och andra tabletter i två omgångar men fick ändå skrapas. Hamnar jag i den situationen igen så kommer jag välja skrapning direkt! Cytotecen tyckte jag inte om!
  • Pancakes
    Alicia 72 skrev 2010-08-23 09:43:02 följande:
    Vet precis hur du känner! Det höll på att ta knäcken på mig/oss i våras.  Bebisverkstan med alla dess måsten och (för oss i alla fall) sex på kommando. Bara för att varje månad, hur mycket man än jobbat i precis rättan tid, få mens.
    Jag vet, jag vet... När vi väl nu får sätta igång kommer vi inte köra så seriöst. Det funkar inte alls för oss och då blir alternativet istället att vi inte orkar hålla på med syskontillverkning öht.
    Det kan nästan vara mer spännande att skrota äl-stickorna och köra lite mer när man har lust och blir det så blir det. Men det är supersvårt att ha den inställningen också.

Ta ett test med morgonurinen i morgon, vem vet, du kanske slipper deppa!! Du kanske hoppar jämfota till jobbet i morgon istället?

Det tror jag!

kram Alicia
    Tack gulliga du! Fattar inte varför jag känner mig ledsen redan. Försöker väl gardera mig antar jag så jag inte blir så besviken. Men det kommer jag bli ändå.

Vi började så där "oseriöst" men ju mer tiden går desto mer stressad blir man. Har låtit bli ÄL-stickorna in i det sista men nu tog jag dem sist ändå.

Ja, jag tar ett morgontest imorn. Mensen är ju lite oregelbunden nu för tiden och jag orkar inte gå runt och spekulera i flera dagar och få upp hoppet. Lika bra att få veta på en gång. Mycket deppigare än jag är idag kan jag ändå inte bli.

Sorry brudar, jag måste rycka upp mig, jag vet!!!
  • Pancakes

Havsklippan och Alica, det verkar väldigt olika det där med skrapning vs Cytoec. Alla verkar tycka olika. Fördelen med skrapningen är väl att man blir av med allt på en gång. Nackdelen är väl att det kan göra ont efteråt och ev. (i ovanliga fall) ge men senare?

• Muffe80

Jaha, nu är kanske bim-dagen inne men tror mer på imorgon...

Vet inte när jag hade äl men fick utslag både den 8 och 9/8, när tror ni äl var då?

Hade sist 14 dagar efter äl, då kom mensen... så det är idag eller imorgon. Inget ont på flera dagar, mensvärken är som borta men den kommer väl snart här på jobbet....

flytningar har jag, så det känns som mensen är på gång....

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-08-23 09:55:48 följande:

Vet inte när jag hade äl men fick utslag både den 8 och 9/8, när tror ni äl var då?

Hade sist 14 dagar efter äl, då kom mensen... så det är idag eller imorgon. Inget ont på flera dagar, mensvärken är som borta men den kommer väl snart här på jobbet....

Flytningar är väl ett grav.symtom också?

Du hade säkert ÄL 9-10 nånting. Då borde mensa komma idag eller imorn...eller förhoppningsvis INTE kan man säga. Håller tummarna för dig! Jag tänker som sagt ta ett test innan BIM för jag orkar inte hålla på och springa på toa och leta efter mensen hela tiden.
  • Muffe80

Den kommer nog inatt, känner det på mig!

Om den inte kommer bli det en seg vecka för jag kommer testa först på söndag när sambon kommer hem
    Men, jag hoppas inget...

• Alicia 72
    mallanis skrev 2010-08-23 09:43:46 följande:
    Jag fick också cytotec och andra tabletter i två omgångar men fick ändå skrapas. Hamnar jag i den situationen igen så kommer jag välja skrapning direkt! Cytotecen tyckte jag inte om!
    Nehe, Vad var det inte tyckte om? Hur reagerar man? Har ingen aning om vad det är för något?

Stegrar man två dagar säger de att man har äl inom 12 timmar efter senaste stickan.
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-23 10:02:01 följande:
    Den kommer nog inatt, känner det på mig!

Om den inte kommer bli det en seg vecka för jag kommer testa först på söndag när sambon kommer hem
    Men, jag hoppas inget...
    Åh vad jag har tänkt på dig Muffe. Vill så gärna att du plussar, vi har ju hängt ihop ett bra tag nu... Blir så tomt att inte ha dig med på tåget.
    Men vet du, även om du plussar nästa månad kommer vi ju vara nära varandra, bara 4 veckor ifrån ju. Om du inte plussar nu så VET jag att du plussar...jättesnart!
  • Pancakes
    Alicia 72 skrev 2010-08-23 10:02:15 följande:
    Nehe, Vad var det inte tyckte om? Hur reagerar man? Har ingen aning om vad det är för något?

Stegrar man två dagar säger de att man har äl inom 12 timmar efter senaste stickan.
    Aha, det visste jag inte. Då prickade vi in ganska bra senast men vågar inte hoppas ändå. Det känns som om det är så mcyket som ska till, Även om man prickar in rätt så är det ingen garanti för att det tar sig ändå. Dumma kropp!

Ang Cytotec så tycte jag det var helt ok eftersom man tar en massa smärtstillande innan. Jag hade som ondast när jag inte var beredd och kroppen själv började stöta ut det. Då tog jag alvedon och trodde det skulle räcka men icke! När jag fic Cytotec fick jag en massa piller att ta en halvtimme innan och då var jag ju beredd. La mig och sov ett par timmar med dubbla bindor och sen var det klart. Men som sagt, det är nog olika hur man upplever det.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3