• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Muffe80

Ja vi måste åka, det är sambons vän som fyller år och det är massa folk som ska dit hela helgen så det måste vi nog. Sambon ser fram emot det och jag kan inte säga nej....

Vet inte om jag kommer tänka på annat, troligen är det minst en gravid brud där som jag kommer hata.....

Negativ till världen? Nej då!!!

• Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-08-20 17:03:25 följande:
    Ja vi måste åka, det är sambons vän som fyller år och det är massa folk som ska dit hela helgen så det måste vi nog. Sambon ser fram emot det och jag kan inte säga nej....

Vet inte om jag kommer tänka på annat, troligen är det minst en gravid brud där som jag kommer hata.....

jag förstår dig, det gör jag verkligen.. har själv suttit ti den sitsen. men man måste faktiskt försöka att inte vara negativ om inget annat för din sambos skull.. Kram
    Längtan efter liten är stor
  • sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-20 17:03:25 följande:

Vet precis hur det känns.
    Och det är verkligen sjukt hur okänsliga vissa kan vara. Som bara förväntar sig att alla ska vara glada för dem och att deras mage ska vara i världens centrum.
    Även om jag plussat nu så är jag fortfarande riktigt sur och arg på min syster som betedde sig sjukt okänsligt mot mig förra helgen. Man är så känslig, och vissa verkar inte fatta! Min sambo vill inte ens berätta för min syster nu, för han tycker inte hon förtjänar att få veta. Och det tycker inte jag heller!

Du, jag har också hatat och svurit den sista tiden KONSTANT. Nästan funderat på att ta livet av mig. Jag vet att det är sjukt jobbigt. Men du kommer klara det. Lite till bara, kämpa lite till. Vi är många som är med dig!
  • FruW

Åh Muffe - jag vet hur det känns! *kramar om* I morgon beger vi oss iväg på bröllop, med minst 2 gravida kompisar, varav den ena ska jag umgås med hela helgen, men hon är en av mina bästa vänner, så det är helt ok! Samtidigt sitter man här med mens o mensvärk, hade hoppats att jag hade fått dricka alkoholfritt jag med på bröllopet...

Men, måste du följa med då, din sambo kan inte åka själv? Säg till vännerna att du blivit sjuk kanske? Annars - följ med och försök ha kul, det kan bli en rolig helg ändå, du blir ju tyvärr varken mer eller mindre gravid för att du undviker andra gravida... även om det ibland är superjobbigt att träffa dom!

Stor kram till dig vännen!

• Längtan efter liten
    FruW skrev 2010-08-20 18:31:32 följande:
    Åh Muffe - jag vet hur det känns! *kramar om* I morgon beger vi oss iväg på bröllop, med minst 2 gravida kompisar, varav den ena ska jag umgås med hela helgen, men hon är en av mina bästa vänner, så det är helt ok! Samtidigt sitter man här med mens o mensvärk, hade hoppats att jag hade fått dricka alkoholfritt jag med på bröllopet...

Men, måste du följa med då, din sambo kan inte åka själv? Säg till vännerna att du blivit sjuk kanske? Annars - följ med och försök ha kul, det kan bli en rolig helg ändå, du blir ju tyvärr varken mer eller mindre gravid för att du undviker andra gravida... även om det ibland är superjobbigt att träffa dom!

Stor kram till dig vännen!
    usch ja det är verkligen jätte jobbigt.. och bara för att man är så vresig och sur så ser man gravida överallt..
    jag jobbar som pizzabagare och såg gravida flera gånger om dagen, ville bara kasta pizzorna i ansiktet på dom och be dom dra åt helvete!! men det kan man ju inte :D
    Längtan efter liten är stor
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-20 14:51:26 följande:
    Visst hoppet är inte ute än men jag har mensvärk och känner mig inte gravid. Allt är pest och pina och jag klarar inte av folk sm blir gravida, kanske inte ens borde vara inne på fl förrän jag plussar...

Okrar fan inte åka  borto ch sova borta två nätter i helgen och vara social... Säkert är det ngn som kommer och säger de ska ha barn i januari eller februari också, då sätter jag mig ner och grinar helt allvarligt....

Jag förstår precis... min sambo har ju varit oerhört ledsen över folk som blivit gravida omkring oss.. jag tog det mer med jämnmod...
    I måndags på jobbet berättade en kollega att hon är gravid, vilket gjorde mig alldeles kall.. och jag ville bara gråta. Hon sa sent i våras att hennes sambo längtade men inte hon.... nu är hon i v 15 vilket i praktiken betyder att hon blev gravid ganska direkt efter det samtalet..
    I går pratade jag med pappa... han jobbar med en gammal kompis till mig så berättar han att "hon e med barn"... å samma sak.. alldeles kall och ville gråta... så jag vet vad du menar gumman...
  • mallanis

Muffe- Jag förstår också allt för väl hur du känner dig! Kämpa på och försöka att ha det kul om inte annat för att du själv ska orka det är så jobbigt när man bara tänker på mf-äl-bim-andra gravida.  

Sugarrush- ja det är ju inte helt ovanligt att man får lite blödningar vid de tillfällen man skulle haft mens! Håller tummarna nu!!!

• LillaMy3

Jag har också en kompis som berättade att hon var gravid precis när vi fått vårt mf. Men jag har bestämt att jag är glad för hennes skull (lätt sagt, svårare att genomför). För det är jag ju... Fast väldigt svartsjuk också. Jag skulle varit två veckor längre än henne bara så jag blir ju påmind varje gång jag ser henne. Pga av graviditeten vill jag inte alls umgås med henne, men det är ju dumt tycker jag. Så jag försöker umgås med henne extra mkt istället. Ser det som terapi! Dessutom gillar jag ju hennes sälskap

Jag har lärt mig att man mår bättre i längden av att utsätta sig för sånt man tycker är jobbigt eller är rädd för (ja inte dumma och farliga saker då såklart)

Mår förvisso också dåligt över och är ledsen övar att det inte blir någon bebis här, men det blir inte bättre för att man helt låter känslorna styra en. Man skall såklart känna sina känslor, men inte låta dem styra om ni förstår hur jag tänker. Det är jättesvårt, men man vinner på att försöka. Känner sig stark!

Brukar säga till mig själv ibland att jag gör som Pippi Långstrump. Säger till mig själv på skarpen Tror jag skall ha ett snack med hormonerna också. Kanske de går att säga till på skarpen?

Just idag är jag på ganska bra humör ändå. Men känner mig lite stressad över att syskon tar tid... Är inte heller 20 längre

• Dag och natt

Vad ni skriver

muffe80: Jobbigt att behöva vara muntergök på en fest när man helst egentligen hade sluppit vara där. Jag blev rätt sur på min kompis när jag hade fått mitt mf, jag hade inte hunnit berätta för henne att jag var gravid och det blev att jag sa det på telefonen ett par dar efter att det hade hänt. Då kläcker hon ur sig att "men vet du, X är med barn och ska föda i aug, och XX är också gravid i femte veckan!". Kul att höra! Jag förstår inte hur man kan vara så okänslig när jag PRECIS hade berättat om mitt missfall... Hon verkade inte förstå hur fel det var heller, man är ju inte direkt superglad över att träffa gravida eller höra om kompisar som är gravida just då. Sa aldrig nåt till henne och sen rullade livet på som vanligt, och vi är fortfarande bra vänner men ibland undrar man hur människan tänker! Flört 

MCT79: Hoppas det har tagit sig med allt ert toksexande!! Det vore väl självaste fan om det inte har gjort det. Skrattande Vi lyckades ju faktiskt bara ha sex två dar innan ÄL för att sen vara helt stopp pga min blåskatarr så det verkar ju funka helt ok det med. Flört

• Dag och natt

Helt off topic om det går för sig.Glad Är det nån annan som fått mail idag från Familjeliv om "bekräftelse på registrering" av konto på FL med ert användarnamn, och med uppmaning att man måste logga in på kontot med ett helt annat lösenord för att kontot inte ska stängas ned? Kändes mycket lurt eftersom jag haft mitt konto sen 2008... 

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3