• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-08-20 10:06:45 följande:

Testade fet-neg imorse och är så deppad så jag snart bryter ihop. Tre dagar kvar till bim men känns som mensen kommer snart...
    ska bort hela helgen och har noll lust till detta

Varför gick det inte lika bra denna gång? Plus att samma minut som jag låg och väntade på grav.testet så messade en kompis ochsa att on var gravid.... gissa om jag blev ledsen

Vännen, vad jobbigt för dig!! Finns inget man kan säga men jag VET hur det känns. Jag tycker alla är gravida omkring mig och sitter och fnissar över hur otroligt fertila de är osv.

Men du, tre dagar innan BIM behöver inte betyda nåt. Läste imorse i instruktionerna på CB-testen och där står det att det är 99% chans att det visar rätt på BIM-dagen och sen är det mindre och mindre dagarna innan. Tror det var 53 % chans bara tre dagar innan.
  • Alicia 72

Testade fet-neg imorse och är så deppad så jag snart bryter ihop. Tre dagar kvar till bim men känns som mensen kommer snart...

Varför gick det inte lika bra denna gång? Plus att samma minut som jag låg och väntade på grav.testet så messade en kompis ochsa att on var gravid.... gissa om jag blev ledsen

Näe vilken käftsmäll!! Att i samma sekund som man läser av sitt eget negativa gravtest få ett sms att en kompis är gravid...
    Men du, BIM-3 kan vara alldeles för tidigt att testa. Har ditt ägg dessutom fäst sent så är det inte alls konstigt om gravhormonerna inte syns på stickan.
    Jag har som policy att inte testa förrän någon dag efter BIM. Varför?
    - Det går massa tester helt i onödan, visar det neg så kan man i alla fall inte vara säker på någonting
    - Man blir bara deprimerad om det visar neg, kanske i onödan
    - Visar det positivt så kan det ändå vara så att man får mens någon dag senare som då faktiskt är ett missfall. Väldigt vanligt! Då hinner man gå och glädja sig någon dag bara för att fara i marken med en smäll. Då tycker jag personligen det är bättre att bara bli sur och lite deppig över att mensen kommit. Att sörja ett missfall, om än så tidigt, är mycket värre. Tycker jag.

Kram/Alicia
  • MCT79

Jag har en otroligt bra app till min iphone... vilket datum var din sista mens och hur lång cykel har du? SÅ kan jag kolla lite datum åt dig..
  • MCT79
    MCT79 skrev 2010-08-20 10:20:30 följande:
    Jag har en otroligt bra app till min iphone... vilket datum var din sista mens och hur lång cykel har du? SÅ kan jag kolla lite datum åt dig..
    Jag hade tex min senaste mens 30 juli, har en cykel på 28 dagar och enligt denna (Baby Med) så ska jag ha min ägglossning 13 aug (vilket stämde), inplantation runt 22 aug, möjlighet att mäta hcg i blodet först 24 aug och 50% får pos grav test 26 aug.
    Enligt appen förväntad nästa mens 27 aug och ÄNDÅÅÅ står det att 95% får post gravtest i urin dagen efter bim.

Så min poäng.... bim-3 är väldigt tidigt... inte ge upp än!
  • sugarrush

Nej nej nej! Men lilla vännen, jag blir så ledsen för dig att jag vill gråta!
    Fy fan för mens, för negativa test... jag som verkligen hoppades att du skulle få positivt idag!
    Usch. Deppa så mycket du vill och ta nya tag till nästa månad.
    Vet precis hur ledsen man blir när andra lyckas, det gör så ont att man nästan hatar dem... fast det gör man ju EGENTLIGEN inte, det känns mest så just då.
    Stoooor kraaaaam älskade Muffe!
  • färnik

Flyttar fram listan, har blivit lite flyttad nu med senaste ultraljudet. Lilla fröet där inne har exakt samma BF som våran dotter hade, fast 5 år senare. =) Lätt att förstå vad jag och maken har för oss på semestern... Flört

BIM AUGUSTI 
    22 aug - Sugarrush (2:a försöket efter MF juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    25 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)
    26- 30 aug - Mallanis (2 försöket efter MF i maj, MA i Nov 09) 

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli )
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    17 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi
    Sofy BF 23/4 2011
    Havsklippan 26/4 2011

• Pancakes

Intressant läsning MCT79 och Alica! Jag var lite sugen på att testa på måndag eller nåt men väntar nog till onsdag (BIM). Jag har också haft som policy att vänta nån dag efter BIM med att testa men när jag hade sen mens förra månaden fick jag verkligen upp förhoppningarna och blev glad varje gång jag var på toa och mensen inte kom. Helt i onödan och jag blev så grymt besviken när mensen kom två dagar senare. Hade kännts bättre att testa direkt när mensen inte kom och inte bli så besviken.

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-20 11:01:26 följande:
    Intressant läsning MCT79 och Alica! Jag var lite sugen på att testa på måndag eller nåt men väntar nog till onsdag (BIM). Jag har också haft som policy att vänta nån dag efter BIM med att testa men när jag hade sen mens förra månaden fick jag verkligen upp förhoppningarna och blev glad varje gång jag var på toa och mensen inte kom. Helt i onödan och jag blev så grymt besviken när mensen kom två dagar senare. Hade kännts bättre att testa direkt när mensen inte kom och inte bli så besviken.
    Jo min mens var sen 3 dagar förra månaden... vet inte varför men fick aldrig något såntdär kanonutslag på äl-stickorna så kanske uteblev min ägglossning? Man är ju ingen ungdom längre... :S
  • sugarrush

MCT, det fick inte jag heller! Jag testade med stickor två gånger om dagen, och det blev bara halvstarkt, teststrecket. Jag blev så sur! Men de dagarna det var halvstarkt dubbeltestade jag med CB också, och så en dag fick jag glad gubbe, trots att stickorna bara visade halvstarkt. Nästa dag var den glada gubben borta, så det visades nog superkort tid (brukar ha stegring två dagar åtminstone)
    Och jag blev ju på smällen!
    Så hoppet är INTE ute!

• sofy
    sugarrush skrev 2010-08-20 09:51:14 följande:
    Jadu Sofy, inte omöjligt. Du verkar ju ha väääldigt mycket hormoner så han kanske har rätt. Ska bli spännande att se om han har rätt!
    Haha nej, ingenting e väl omöjligt nu känner jag.. ;) Ja blev mest chockad att de på BIM -2 visade "Gravid 1-2" mitt i natten, när ja varit uppe hela dan o kissat o allt. Men vi får se, blir ju VUL på onsdag för o se om allt sitter som de ska o då får vi ju se om de e en eller två. :)

Hur känner du dig nu då? Flytningarna borta?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3