• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-08-19 18:44:58 följande:
    Hörrni nu börjars det.... molvärk.... en vecka före bim... lite mer. WHYYYY? Varje månad samma sak... första månaden hoppades jag att det var ett gravtecken men det var det ju inte.... BLÄÄÄÄÄ!!
    Samma här! Helt omöjligt att veta om man inbillar sig eller om man bara är lite trög i magen eller nåt. Man blir ju tokig på detta! Precis som du skriver så har jag trott mig känna saker innan men icke! Den månaden jag plussade förra gången kände jag absolut ingenting. Nu känner jag också den där molvärken + trötthet + att jag var inne i stan igår och tyckte det luktade fan över allt (vilket det kanske gjorde också...), stod och trängdes med folk på tunnelbanan och tyckte verkligen det luktade kräks men det var ingen som hade kräkts vad jag kunde se.
  • Pancakes
    Nästa vecka är det många BIM att följa med spänning!!! MCT79, du och jag har flest försök på nacken nu, hoppas så att det är vår tur nu! Ni andra också så klart :)

BIM AUGUSTI 
    22 aug - Sugarrush (2:a försöket efter MF juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    25 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)
    26- 30 aug - Mallanis (2 försöket efter MF i maj, MA i Nov 09) 

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli )
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    17 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi
    Sofy BF 23/4 2011
    Havsklippan 26/4 2011
  • Alicia 72

God morgon mina nya vänner!

Hoppas ni alla sovit gott och är glada att det är helg på ingång!
    Man hör ju ofta att man av någon anledning lättare blir gravid direkt efter ett mf.
    Vad är eran erfarenhet av det?
    Jag blev ju gravid direkt efter mitt första mf men å andra sidan blev jag gravid med graviditeten som slutade i missfall på första försöket också så det är svårt att veta vad som bidrog till vad.

Jag vill bara sluta blöda nu!! Är så sugen på att sätta igång verkstan igen!!!!
    BLÄ, vad drygt det är när man inte ser någon skillnad från dag till dag, varken mer eller mindre, bara brunt klet i trosskyddet... 3 veckor på dagen idag från missfallet.

Berätta gärna några solskenshistorier för mig! Solig

Ha en bra dag! //Alicia

• Pancakes

Sugarrush, har du testat nåt idag?

• sugarrush

Jajamen! Jag var sååååå nervös innan. Trodde de bruna flytningarna (som INTE slutat droppa) pajat allt. Men det blev faktiskt liiiite starkare streck idag!
    Nu ska jag ringa BM och fråga om de bruna flytningarna!
    Håller tummarna för er alla! Kram!

• sugarrush

Nu har jag ringt BM, hon trodde inte det var ngn fara. Och så bokade hon in mig på inskrivning i slutet på september... Sjukt... Jag som knappt tror att jag kommer behålla graviditeten över helgen. Det känns så absurt och overkligt det
    här, med de bruna flytningarna.
    Om jag klarar helgen vågar jag nog skriva in mig på listan som gravid. Vill liksom inte ta ut något i förskott...!

• sofy
    sugarrush skrev 2010-08-20 09:41:19 följande:
    Nu har jag ringt BM, hon trodde inte det var ngn fara. Och så bokade hon in mig på inskrivning i slutet på september... Sjukt... Jag som knappt tror att jag kommer behålla graviditeten över helgen. Det känns så absurt och overkligt det
    här, med de bruna flytningarna.
    Om jag klarar helgen vågar jag nog skriva in mig på listan som gravid. Vill liksom inte ta ut något i förskott...!
    Heja heja!!! :D Jag fick inskrivning direkt.. konstigt men skönt! Hon va så stöttande o förstående! Klart de ska gå vägen nu! :D

Jag vaknade illamående imorse, och kräktes.. Kul! Hur kan de börja redan NU? 4+2 liksom.. de e liiite väl tidigt?! Min man tror på tvillingar, haha! (Han va själv tvilling men den dog i magen)
  • sugarrush

Jadu Sofy, inte omöjligt. Du verkar ju ha väääldigt mycket hormoner så han kanske har rätt. Ska bli spännande att se om han har rätt!

• Alicia 72
    sofy skrev 2010-08-20 09:44:55 följande:
    Heja heja!!! :D Jag fick inskrivning direkt.. konstigt men skönt! Hon va så stöttande o förstående! Klart de ska gå vägen nu! :D

Jag vaknade illamående imorse, och kräktes.. Kul! Hur kan de börja redan NU? 4+2 liksom.. de e liiite väl tidigt?! Min man tror på tvillingar, haha! (Han va själv tvilling men den dog i magen)
    Ja du, sällan är man så glad över en spya som när man är nygravid
    Kan vara tvillingar då man får mer hormoner med dem. Dock är det inte ärftligt från pappans sida så är det så beror det inte på att din man var tvilling.
    Eller så kanske du hade tidigare äl än du trodde och att ägget dessutom fäste tidigt. Då kanske du i verkligheten gått ytterligare några av graviditeten och därmed mår sämre. Men det är ju tidigt ändå!
    Bara att vara glad - gravhormoner är underbara!!

Alicia
  • Muffe80

Testade fet-neg imorse och är så deppad så jag snart bryter ihop. Tre dagar kvar till bim men känns som mensen kommer snart...
    ska bort hela helgen och har noll lust till detta

Varför gick det inte lika bra denna gång? Plus att samma minut som jag låg och väntade på grav.testet så messade en kompis ochsa att on var gravid.... gissa om jag blev ledsen

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3