• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Alicia 72
    Odetta skrev 2010-08-19 12:17:45 följande:
    Välkommen hit! Fast skit också att du behöver en tråd som denna....*kram*

MEN, alla är hur goa som hellst härinne så behöver man nu en sådan här tråd så är detta den absolut bästa!

Vilken vecka fick du ditt mf nu? Hur kroppen hanterar det hela är så olika dels från person till person men också från mf till mf. Tror att så länge du inte är helt blödningsfritt är det bra att avstå från bebisverkstaden, men sen är det bara att köra på.

För egen del har dem flesta av mina mf varit så tidigt...runt v5 bara. Det har min kropp hantera som en vanlig mens och äl har kommit igång med det samma. Mitt MA jag fick i v16 i januari blödde jag i ca 2 veckor, men sedan blev kroppen som normal igen. Men det är jag det....och jag har fått höra att det är mer ovanligt att vara så fertil som jag (och mannen) är än att behöva gå igenom så många mf som vi har haft.

*kram*
    Tack för det varma välkomnandet!
    Jag var i vecka 7+2 när det satte igång. Förra mf för faktiskt precis 4 år sedan var jag i vecka 8+0.
    Jag blev gravid  och plussade samtidigt med denna graviditet som för 4 år sen med den grav som slutade i mf. Jag fick mf ungefär samtidigt och verkar nu blöda ett bra tag efteråt, precis som då.
    Mitt hopp just nu är att det ska finnas ett samband mellan dessa år, dvs att jag den 1 oktober kommer att plussa och i juni kommer vårt fina syskon att födas, precis 4 år yngre än storasyster.

Men om det går åt skogen vet i 17 var jag ska vända mig för att få hoppet tillbaka.
    Börjar nu även känna stress att det blir för långt mellan barnen och att min ålder tickar iväg....
    Jag var som sagt sååå oförberedd på att det kunde bli så här. Trodde jag var superfertil...

Ska bli kul att följa er alla!

Alicia
  • Pancakes

Välkommen Alicia och jag beklagar ditt missfall. Förstår att besvikelsen är jättestor. Men du ska se att det tar sig och går bra nästa gång. Din kropp verkade ju vilja bli gravid förra gången du fick mf och det kanske den vill nu igen direkt.

Ja visst är det jobbigt när man är stressad pga en massa andra saker också som ålder, timing rent generellt och sånt. Dock spelar ju faktiskt inte några månader hit eller dit nån roll, det är så man får försöka tänka annars blir man galen. Jag och min bror har fem år mellan oss och vi har och har alltid haft jättebra kontakt ändå!

Jag är snart 32 och har inga barn alls och omgivningen trycker på som sjutton, så jobbigt! Man får försöka koppla bort det helt enkelt och tänka att de helt enkelt inte vet bättre.

Som sagt, välkommen till en mycket bra och stöttande tråd! Lägg gärna in dig i listan. Jag ska plocka fram den!

• Pancakes

BIM AUGUSTI 
    20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
    22 aug - Sugarrush (2:a försöket efter MF juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    24 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)
    26- 30 aug - Mallanis (2 försöket efter MF i maj, MA i Nov 09) 

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli )
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi
    Sofy BF 23/4 2011
    Havsklippan 26/4 2011

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-08-19 11:26:53 följande:
    Åh jag vet precis hur det känns. Men plusset kommer snart, I promise! Du kommer att få bebis i slutet av maj istället, det blir ju superhärligt!

Men jag är så nervös att skriva in mig, tänk om det kommer mer blod? Tänk om det blir ett tidigt MF? Fast, hormonerna har ju ökat iofs, så man kanske inte ska noja...
    BF är 30 april, men jag väntar till helgen med att skriva in mig på listan...
    Wow, är det sant?? Måste varit en nidis i såna fall!? Prova med en CB digital kanske så att du slipper spekulera.
  • FruW

Sugarrush - men hallå där plusset!! Skrattande Så glad för din skull, tänk vad det kan vända va!! Det kommer gå bra nu, det känner jag på mig! Stor grattiskram till dig!!

Här har nu äntligen tanten kommit igång efter att ha tassat runt med bruna flytningar sen i måndags,,, mensvärk o blod kom igång rejält, så det var bara att säga tack o hej på jobbet o åka hem till soffan.. men skönt att det kom igång iaf, fick upp hoppet där under några dagar, trots fet-minus på testerna.. Nu vill jag bara att det snart ska va över igen så vi kan få testa nästa äl..

Alicia - välkommen hit!! Jättetråkigt att du behöver söka dig till en mf-tråd, men den här är underbar!! Så varmt välkommen hit!

• Pancakes
    FruW skrev 2010-08-19 13:43:30 följande:
    Här har nu äntligen tanten kommit igång efter att ha tassat runt med bruna flytningar sen i måndags,,, mensvärk o blod kom igång rejält, så det var bara att säga tack o hej på jobbet o åka hem till soffan.. men skönt att det kom igång iaf, fick upp hoppet där under några dagar, trots fet-minus på testerna.. Nu vill jag bara att det snart ska va över igen så vi kan få testa nästa äl..
    Trist med mensen men tycker du tar det jättebra ändå och är duktig som kan se framåt. Jag brukar tycka som du -  att det är lika bra att det sätter igång ordentligt så att det snart är över och man kan gå vidare och så brukar jag gå hem till soffan, kolla på film, ta en alvedon och tycka lite synd om mig själv ett par timmar. Sen går man vidare!

Hos mig lever hoppet fortfarande. Men tycker den här tiden är lite jobbig ändå. Så svårt att låta bli att grubbla, få upp förväntningar och känna efter om man har symtom. Det som borde vara en spännande och rolig förväntan är mer tortyr tycker jag. Kan jag få svaret så jag kangå vidare liksom känner jag.
  • Alicia 72
    Pancakes skrev 2010-08-19 13:40:02 följande:
    Välkommen Alicia och jag beklagar ditt missfall. Förstår att besvikelsen är jättestor. Men du ska se att det tar sig och går bra nästa gång. Din kropp verkade ju vilja bli gravid förra gången du fick mf och det kanske den vill nu igen direkt.

Ja visst är det jobbigt när man är stressad pga en massa andra saker också som ålder, timing rent generellt och sånt. Dock spelar ju faktiskt inte några månader hit eller dit nån roll, det är så man får försöka tänka annars blir man galen. Jag och min bror har fem år mellan oss och vi har och har alltid haft jättebra kontakt ändå!

Jag är snart 32 och har inga barn alls och omgivningen trycker på som sjutton, så jobbigt! Man får försöka koppla bort det helt enkelt och tänka att de helt enkelt inte vet bättre.

Som sagt, välkommen till en mycket bra och stöttande tråd! Lägg gärna in dig i listan. Jag ska plocka fram den!
    Hej Pancakes!
    Tack för pepp - kloka ord i denna tråd!

Angående åldersskillnad så känns det när man tänker efter mer som en "samhällsfråga", hur det "SKA" vara. Och så blir man påverkad av det.
    Personligen har jag faktiskt aldrig sett barn med liten åldersskillnad som gör annat än slåss och gnäller och skvallrar på varandra. Så man borde kanske inte känna denna stress, utan i stället se fördelarna med längre emellan barnen. Som att den äldsta har lättare att förstå att det kommer ett syskon, får vara med och längta, kan kommuniceras med och därmed minska svartsjuka. Kan få känna sig stor genom att få vara med och hjälpa till med lättare bebissysslor.
    Tack!

32 är ingen ålder på en häst! Jag var själv 35 när jag fick mitt första och är ganska glad att jag hann resa, plugga och göra lite karriär. Och bara "vara" några år med sambon. Sen blir det inte så mkt sånt de första åren
    Men visst är det stressande när folk lägger sig i. Speciellt om man redan har ett barn, då tar folk förgivet att man kan få fler så då är det tydligen helt fritt fram att klampa på och påpeka att det minsann börjar bli dags för oss att skaffa syskon. Som om bara ETT barn vore helt åt skogen??

Klistrar in mig på listan under väntan på mens/äl:
    BIM AUGUSTI 
    20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
    22 aug - Sugarrush (2:a försöket efter MF juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    24 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)
    26- 30 aug - Mallanis (2 försöket efter MF i maj, MA i Nov 09) 

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli )
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi
    Sofy BF 23/4 2011
    Havsklippan 26/4 2011
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2010-08-19 13:43:11 följande:
    Wow, är det sant?? Måste varit en nidis i såna fall!? Prova med en CB digital kanske så att du slipper spekulera.
    Ja idag kom ju strecket på 5 minuter och var tydligt, brett och rosa. Igår kom det efter 15 minuter och var urlöjligt och svagt. Så hormonerna måste ju ha ökat.

Testade CB digital imorse men det visade förstås "ej gravid". Men hormonerna är ju så svaga än, så det förvånade mig inte. Ska lyxa till med ett nytt sånt där dyrt snajsigt till helgen tänkte jag .
  • Alicia 72

Sugarrush, vet du hur många dagar efter äl som blödningen kom? Kan ha varit en nidis. Det fick jag på dag 10 efter äl och la mig i sinnet på golvet, sparkade, slog och grät över att mensen var på ingång. Ännu en gång.
    Sen hände inget mer och när jag testade några dagar senare fick jag ett plus.

Grattis!!

Alicia

• Pancakes
    Alicia 72 skrev 2010-08-19 13:55:16 följande:
    Hej Pancakes!
    Tack för pepp - kloka ord i denna tråd!

Angående åldersskillnad så känns det när man tänker efter mer som en "samhällsfråga", hur det "SKA" vara. Och så blir man påverkad av det.
    Personligen har jag faktiskt aldrig sett barn med liten åldersskillnad som gör annat än slåss och gnäller och skvallrar på varandra. Så man borde kanske inte känna denna stress, utan i stället se fördelarna med längre emellan barnen. Som att den äldsta har lättare att förstå att det kommer ett syskon, får vara med och längta, kan kommuniceras med och därmed minska svartsjuka. Kan få känna sig stor genom att få vara med och hjälpa till med lättare bebissysslor.
    Tack!

32 är ingen ålder på en häst! Jag var själv 35 när jag fick mitt första och är ganska glad att jag hann resa, plugga och göra lite karriär. Och bara "vara" några år med sambon. Sen blir det inte så mkt sånt de första åren
    Men visst är det stressande när folk lägger sig i. Speciellt om man redan har ett barn, då tar folk förgivet att man kan få fler så då är det tydligen helt fritt fram att klampa på och påpeka att det minsann börjar bli dags för oss att skaffa syskon. Som om bara ETT barn vore helt åt skogen??
    Tack själv för dina kloka ord! Det gör mig jättegott att höra känner jag. Det har blivit så mycket fokus på barnverkstaden att jag glömt bort att vara glad och tacksam över att jag hunnit resa jättemycket, bott utomlands, skaffat mig bra jobb, lägenhet och hunnit lära känna min man i 8 år.

Angående att ni vill ha tätt mellan syskonen så tror jag att det är en trend det där. Plötsligt ska alla ha så otroligt tätt mellan dem av någon anledning. Jag har nära vänner som bara har ett år mellan sina killar och de är helt galna och slåss och är extremt intensiva att umgås med. Men anledningen till att de skaffade så tätt emellan är  att "de har så mycket glädje av varandra".... Jag har som sagt fem år mellan mig och min bror och det har aldrig varit nån konkurrens och han har alltid tagit hand om mig på ett gulligt sätt. Även idag har vi en tajt relation och umgås alla fyra ofta då hans fru är lika gammal som mig.

Med andra ord, stressa inte upp dig över detta! Det finns för- och nackdelar med allt och det tjänar ingenting till att g och gräma sig över att det inte blev som man tänkt.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3