• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes
    Atti skrev 2010-08-18 14:17:01 följande:
    Hej på er. Sitter på jobbet och har precis fått tant röd. 5 dagar tidigt, har aldrig haft så kort cykel som 24 dagar, förstår inte. Tänker på dig sugarrush.
    Jag har också fått kortare och kortare cykler sen missfallet. Hade 32 dagar innan MF och sen efter var det 31, sen 29 och nu senast 26 dagar. Nåt händer väl med kroppen antar jag.  Rätt bra att man slipper vänta så länge på BIM men det blir lite svårare att hålla koll på ägglossningen.
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2010-08-18 13:24:20 följande:

Sugarrush, hur är det med dig vännen?

Ser att du har BIM på söndag först. Verkar ju konstigt om du skulle få mensen redan idag?

Ja, lördag eller söndag hade väl varit mest rätt. Har haft 27-28-dagarscykler. Men min mens börjar alltid med spotting några dagar innan, sen så kommer den rejäla blödningen på dagen.
    Känns så jävla surt!

En annan grej som tynger mig nu är strul på jobbet.
    Min närmaste chef erbjöd mig ett jätteroligt nytt uppdrag i somras, när jag var i vecka 8. Jag var ärlig och sade i förtroende till denne att jag var gravid. När jag fick missfall veckan därpå mailade jag samma chef och sade att jag gärna tog uppdraget eftersom jag inte var gravid längre. Hon skule vidarebefordra detta. Nu i veckan fick jag veta att en annan person, med mycket kortare erfarenhet, fått uppdraget istället! Och suck, jag som hade tänkt att jaja, som tröst för missfallet får jag iallafall det här dröm-uppdraget. Men nähäpp!
    Känns som om man får en teaser av allt roligt men att allt bara tas ifrån en. Och gravid blir man ju uppenbarligen inte igen så lätt.... blä!
    Nä nu ska jag inte dra ner er i min deppighet...

Tack för ert stora stöd. Det värmer verkligen, mitt i sorgen.
  • Dag och natt
    sugarrush skrev 2010-08-18 10:27:33 följande:
    Jag bara gråter just nu.
    Det fanns fortfarande inget plus imorse. Bara antydan till ett streck, som dök upp efter 15-20 minuter - testets utgångtid var efter 10 minuter. Strecket är precis lika svagt som igår. Och när jag gick på toa nyss hade jag fått en BLÖDNING, precis som mens.
    Nu ger jag upp den här skiten och accepterar att det bara var spökstreck.
    Nej nej nej nej nej kära du!! :( Det som såg så bra ut, beklagar verkligen *kramar om* Det kan ju vara som MCT79 skrev att det återigen var ett tidigt mf? Tänker på dig/er! Och typiskt det där med drömjobbet, dåliga saker verkar alltid hända flera samtidigt. Jag hoppas att ni rår om varandra riktigt mycket nu!
    Hej på er. Sitter på jobbet och har precis fått tant röd. 5 dagar tidigt, har aldrig haft så kort cykel som 24 dagar, förstår inte. Tänker på dig sugarrush.
    Inte du också! :( Det kan inte vara så att du fått ett tidigt mf? Min mens var iofs konstig efter mf:t. Hoppas på att nästa månad blir en bättre månad på plusfroten... *kramar om*

Nu känns det inte riktigt som jag kan glädjas åt mitt resultat när jag läste om vad som hänt er, men jag tog ett vanligt CB test och ett digitalt test imorse som visade att jag är gravid, kan ju inte bli mer klart än med det digitala så nu tror även min sambo på det! Förra gången var jag så glad och ringde till BM dagen efter eller två dar efter, men nu vet jag inte när jag ska våga ringa igen ifall det blir mf igen. :(
    Ska i alla fall börja med att uppdatera listan. 

• sugarrush
    Happiness skrev 2010-08-18 18:42:35 följande:
    sugarrush: Jag kramar om dig också....Har du testat med CB?
    Nej det känns lite onödigt. Är övertygad att det inte är något. Testar nog med ytterligare en billig sticka imorrn dock, mest för att vara säker på det.
    Tack för omtanken, snälla. Jag får väl kämpa vidare ett tag till. Fast just nu vet jag inte hur jag ska kunna vara glad alls längre. Blir väl bättre snart....
  • sugarrush
    Attans vad trist! Cykeln kan ju verkligen strula till sig efter mf har jag förstått... *krama om*
    Dag och natt skrev 2010-08-18 19:20:43 följande:
    Nu känns det inte riktigt som jag kan glädjas åt mitt resultat när jag läste om vad som hänt er, men jag tog ett vanligt CB test och ett digitalt test imorse som visade att jag är gravid, kan ju inte bli mer klart än med det digitala så nu tror även min sambo på det! Förra gången var jag så glad och ringde till BM dagen efter eller två dar efter, men nu vet jag inte när jag ska våga ringa igen ifall det blir mf igen. :(
    Ska i alla fall börja med att uppdatera listan. 

Klart du vågar ringa! Är så glad för din skull! Grattis igen!!!!!!!
  • Dag och natt
    BIM AUGUSTI 
    20 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF)
    22 aug - Atti ( 2:a försöket efter MA i juni-10)
    22 aug - Sugarrush (2:a försöket efter MF juni-10)
    23 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    24 aug - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010)
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)
    30 aug - Mallanis (2 försöket efter MF i maj, MA i Nov 09) 

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli )

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 26/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi
    Sofy BF 23/4 2011
    Havsklippan 26/4 2011
  • Dag och natt

Vad gullig du är, tack, jag tror jag väntar till nästa vecka med att ringa iaf. Hur är det med blödningen nu då Sugarrush, har den ökat, minskat? 

• sugarrush
    Dag och natt skrev 2010-08-18 19:35:12 följande:
    Vad gullig du är, tack, jag tror jag väntar till nästa vecka med att ringa iaf. Hur är det med blödningen nu då Sugarrush, har den ökat, minskat? 
    Imorse var det färskt blod, nu är det bruna flytningar. Brukar ha så innan mens. Har redan börjar ställa om och börjat hoppas på en junibebis... Menmen, skam den som ger sig!
  • FruW

Sugarrush - usch vad tråkig!! Gråter Skickar en stor stor kram till dig! Jag tror också som ngn tidigare skrev att det kan ha varit ytterligare ett tidigt mf, jag har fått svaga svaga streck ibland i början, starkare sen eller att de försvinner o mensen kommer, men när jag inte är gravid finns det absolut inte några svaga streck, går inte ens med bästa vilja att ana ett streck, definitivt inte fota det!! Känns kanske inte lättare för dig, oavsett vad är det supertråkigt!! Men - skulle det va så att din tant kommer har jag gärna sällskap in i nästa månad, junibebis is the shit

Havsklippan - GRATTIS!! Visst är det ngt magiskt över att få se "GRAVID" på cb digital!! Så glad för din skull!

Här har de bruna flytningarna fortsatt 3 dagar i rad, mensen har inte kommit igång, vilket givetvis sätter i gång hoppet, men nepp, total-minus på testerna, så.. nu vill jag bara att mensen ska komma så jag slipper blöda massor o ha jätteont på lördag, då vi ska på bröllop o jag ska ha en vit (!!!) kjol på mig, så där matchning kanske...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3