• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Men alltså, allvarligt, nu kollade jag på mitt spökstreck idag och det är klart tydligare än igår! Det ser till och med ut att ha fått lite rosa färg. (Strecket från igår har inte någon färg, det är mest bara som en "skugga".)
    Dock har ju båda strecken dykt upp efter utgångstid, men ändå, varför är det starkare idag om det nu vore ett fejkstreck? (Shit vad man kan analysera alltså...)
    Vad tror ni, tjejer? Ni brukar ju var så kloka och uppmuntrande. (Kan tillägga att jag har NOLL symptom, men ändå)

• Pancakes
    sugarrush skrev 2010-08-17 13:07:41 följande:
    Jag älskar också den här tråden. Jag blir verkligen genuint jätteglad över när vi här i "vår" tråd plussar. För vi har, om någon, verkligen "förtjänat" det! Så härligt att få uppleva plus igen efter att ha förlorat våra småttingar tidigare.

Förra månaden var en riktig minus-månad i tråden, men den här månaden verkar det vara en riktig plus-månad! Hurra!
    Ja, verkligen! Hoppas att det gäller oss också! Mycket spännande BIM-lista vi har ju nu. Nästan en BIM:are om dagen veckan som kommer.
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-08-17 13:14:45 följande:
    Men alltså, allvarligt, nu kollade jag på mitt spökstreck idag och det är klart tydligare än igår! Det ser till och med ut att ha fått lite rosa färg. (Strecket från igår har inte någon färg, det är mest bara som en "skugga".)
    Dock har ju båda strecken dykt upp efter utgångstid, men ändå, varför är det starkare idag om det nu vore ett fejkstreck? (Shit vad man kan analysera alltså...)
    Vad tror ni, tjejer? Ni brukar ju var så kloka och uppmuntrande. (Kan tillägga att jag har NOLL symptom, men ändå)

Kan du inte lägga ut testet så kan vi analysera? Det är så otroligt svårt det där verkligen.. Är du på BIM-5 alltså? Allt kan ju hända fortfarande! Bara för att du plussade på BIM-5 förra gången behöver du ju inte göra det nu. Är det lite svagt idag kommer du säkert plussa starkt om ett par dagar! Heja heja!

Eller köp ett CB digital, där slipper du ju tolka eftersom CB tolkar spökstrecken åt dig!

• Jania

Hej
    Är ganska ny på familjeliv. Överhuvudtaget ny på "skaffa-barn-fronten". Har länge velat skaffa barn men blev aldrig med exet, nu har jag och min nuvarande gjort ett försök. Blev missfall och det var ju lite synd. Men eftersom det var mitt första försök någonsin (är 31) så är jag glad att veta att jag och min partner åtminstone KAN bli gravida tillsammans.

Men nu måste jag få fråga er en sak; vem kan förklara alla dessa förkortningar? BIM, MA osv. Var jag än läser i forumet så tycker jag att jag snubblar över mängder av förkortningar och om jag ska vara ärlig så fattar jag inte ett dugg vad ni pratar om.
    Jag vill också vara med å prata...Obestämd

• sofy
    Jania skrev 2010-08-17 13:25:01 följande:
    Hej
    Är ganska ny på familjeliv. Överhuvudtaget ny på "skaffa-barn-fronten". Har länge velat skaffa barn men blev aldrig med exet, nu har jag och min nuvarande gjort ett försök. Blev missfall och det var ju lite synd. Men eftersom det var mitt första försök någonsin (är 31) så är jag glad att veta att jag och min partner åtminstone KAN bli gravida tillsammans.

Men nu måste jag få fråga er en sak; vem kan förklara alla dessa förkortningar? BIM, MA osv. Var jag än läser i forumet så tycker jag att jag snubblar över mängder av förkortningar och om jag ska vara ärlig så fattar jag inte ett dugg vad ni pratar om.
    Jag vill också vara med å prata...Obestämd
    Välkommen hit!! :D

BIM - Beräknad Inte Mens
    MA - Missed abortion (fostret dör i magen men de märks inte direkt utan upptäcks oftast senare)
    MF - Missfall
    BF - Beräknat födelsedatum
    BM - Barnmorskan
    FVP - Fostervattenprov
    MKP - Moderkaksprov

några mer? ;)
  • Muffe80

Sugar, kan du inte lägga upp en bild?

Om strecket syns mer än i går låter det lovande tycker jag, men det är ju långt till bim så egentlgien borde du kanake vänta två dagar innan du testar igen.

Jag är himla sugen på att börja testa men ska hålla mig till fredag i alla fall.

Känner mig febrig nu så nu blir det nog soffan! :(

• Jania

Hehe....tack. Inga fler just nu, tror jag. Men om du kan utveckla detta Beräknad Inte Mens...Räknar ni då på när man skulle fått mens men hoppas "slippa" och istället få plocka fram ett graviditetstest istället för påsen med bindor?

• Muffe80
    Jania skrev 2010-08-17 13:33:09 följande:
    Hehe....tack. Inga fler just nu, tror jag. Men om du kan utveckla detta Beräknad Inte Mens...Räknar ni då på när man skulle fått mens men hoppas "slippa" och istället få plocka fram ett graviditetstest istället för påsen med bindor?
    BIM är den dagen du ska få mens, men som sagt hoppas att du är gravid istället Helt rätt.
  • sofy
    Jania skrev 2010-08-17 13:33:09 följande:
    japp, precis :)
  • Jania

okay...
    Då ska jag kanske klara mig lite bättre hoppas jag. Tack.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3