• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Längtan efter liten
    Dag och natt skrev 2010-08-19 18:33:33 följande:
    Vad intressant diskussion om åldersskillnad förresten! Bara häromdagen pratade jag med sambon om vi skulle ha tätt mellan barnen eller inte och jag har mest varit inne på tätt, kanske just på grund av min erfarenhet av mina egna syskon när jag tänker efter. Jag har många äldre syskon, jag har tre år upp till min yngsta storebror, och vi bråkade massor när vi var små! Samma med honom och min syster där det skiljer fyra år, de bråkade förmodligen ännu mer. Flört Och de två äldsta syskonen känner inte jag att jag har så bra kontakt med jämfört med de andra två just för att de är så pass mycket äldre än mig, den äldsta 14 år äldre. Så det kan ju vara väldigt olika det där. Jag känner att jag blir ju inte heller yngre och hittills har jag önskat mig tre barn ungefär, men igår kläckte jag ur mig till sambon att det vore trevligt med en skock ungar, typ fem som jag och mina egna syskon!! Haha men då får vi verkligen se till att köra hårt framöver. Flört
    jag har alltid sagt att jag vill ha tätt, högst 2 år mellan mina...
    nu hinner tyvärr min dotter bli nästan 4 år om det går vägen den här gångne.. men sammtidigt tycker jag det känns okej nu för då har hon en helt annan förståelse och mognad (om man kan kalla en 4 åring mogen) när det gäller nya bebisen...
    Längtan efter liten är stor
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-08-19 18:31:28 följande:
    hej tjejer. har inte läst allt ni hunnit skriva och orkar verkligen inte göra det heller..
    sover så dåligt om nätterna... kuddarna är verkligen inte sköna längre. får ont i övre delen av ryggen och nacken/nedre delen av huvudet!
    Det är sååå frustrerande...
    Känner en massörr och skrev till henne inatt att jag behövde akut massage, men hon rekomenderade inte det nu när jag är gravid och allt är riskabelt.. hon tyckte jag skulle höra av mig när jag kommit förbi v.12...
    suck, så jag ska sova så här pissigt i flera veckor till :(
    känner mig som en zombie... Några råd?
    prova ligga på en värmedyna/kudde och stretcha lite efteråt?
  • MCT79

Hörrni nu börjars det.... molvärk.... en vecka före bim... lite mer. WHYYYY? Varje månad samma sak... första månaden hoppades jag att det var ett gravtecken men det var det ju inte.... BLÄÄÄÄÄ!!

• Längtan efter liten
    MCT79 skrev 2010-08-19 18:44:01 följande:
    prova ligga på en värmedyna/kudde och stretcha lite efteråt?
    får försöka testa mig fram..
    och du... molvärk kan u vara ett gravsymptom, så ge inte upp än :)
    Längtan efter liten är stor
  • FruW

MCT - visst är det surt! Jag har insett att jag alltid har halsbränna några dagar innan BIM, tidigare tolkat det som ett bra tecken, men nepp, antagligen bara tecken på att mensen är på g! Vem har bestämt att gravsymptom o menssymptom ska vara lika?? Kunde de inte vara helt olika i stället, tex att kisset blir blått när man blivit gravid, eller ngt annat supertydligt!!

Håll ut - om några dagar vet du! Kram till dig!

Ang ålder på barn-diskussionen.. nu har vi ju ännu inga, men vi har alltid pratat tidigare om att ha 2-3 år emellan barnen, vi önskar oss 2 barn, men nu, med de här erfarenheterna, tänker vi nog börja testa för 2an så fort äl är tillbaka efter första barnet (om nu det ngnsin kommer..) eftersom ettan verkar ta sån tid på sig, så känns det lika bra att köra på direkt för att försöka få syskon.. men det är ju vi det..

• MCT79
    FruW skrev 2010-08-19 18:52:13 följande:

MCT - visst är det surt! Jag har insett att jag alltid har halsbränna några dagar innan BIM, tidigare tolkat det som ett bra tecken, men nepp, antagligen bara tecken på att mensen är på g! Vem har bestämt att gravsymptom o menssymptom ska vara lika?? Kunde de inte vara helt olika i stället, tex att kisset blir blått när man blivit gravid, eller ngt annat supertydligt!!

Håll ut - om några dagar vet du! Kram till dig!

Ang ålder på barn-diskussionen.. nu har vi ju ännu inga, men vi har alltid pratat tidigare om att ha 2-3 år emellan barnen, vi önskar oss 2 barn, men nu, med de här erfarenheterna, tänker vi nog börja testa för 2an så fort äl är tillbaka efter första barnet (om nu det ngnsin kommer..) eftersom ettan verkar ta sån tid på sig, så känns det lika bra att köra på direkt för att försöka få syskon.. men det är ju vi det..

Ja... klara och tydliga symtom tack! Gröna symtom är graviditet och röda symtom mens. Tack och bock.

Faaan om vi fick bestämma Mimmi....
  • Alicia 72

Sugarrush; har du ont på något sätt i kombination med de bruna flytningarna? FÖr var för sig, ont och blod, är de oftast ofarliga. Det är när de kombineras som det ofta varslar om ett kommande missfall.

Har läst tillbaka lite och sett att en del har sk spottings några dagar före mens. Har fått lära mig att det ofta tyder på nedsatt ägglossning. Har själv spottings någon dag innan mens ibland och har googlat en del på det. Kan vara värt att kolla upp!

Alicia

• sugarrush
    Alicia 72 skrev 2010-08-19 21:21:24 följande:
    Sugarrush; har du ont på något sätt i kombination med de bruna flytningarna? FÖr var för sig, ont och blod, är de oftast ofarliga. Det är när de kombineras som det ofta varslar om ett kommande missfall.

Har läst tillbaka lite och sett att en del har sk spottings några dagar före mens. Har fått lära mig att det ofta tyder på nedsatt ägglossning. Har själv spottings någon dag innan mens ibland och har googlat en del på det. Kan vara värt att kolla upp!

Alicia
    Nej jag har inte ont. Jag kände lite mensvärk igår, men inte så farligt mycket. Idag har jag bara känt av den där lite "stickande" känslan i livmodern. Nu på kvällen har det knappt kommit några spottings, förhoppningsvis slutar det imorgon. Avtar det så ska jag försöka att sluta noja. Ska testa igen imorrn, förhoppningsvis blir testen ännu starkare då, det hade ju verkat positivt.

Nedsatt ägglossning, det hade jag ingen aning om att det hade med spottings att göra. Jag brukar alltid ha lite spottings dagarna innan mens så det kanske man har då...intressant!
  • mallanis

Sugar - grattis och hoppas på ännu tydligare i morgon! Stickande är bra så har iaf jag känt vid mina graviditeter!

Mimmi- Helt inne på din linje får jag barn så kommer jag inte vänta några år innan jag börjar jobba på tvåan. Man vet ju aldrig om det tar lång tid eller aldrig tar sig igen.

MCT- japp bara gröna gubbar hädanefter!! grönt grönt grönt!!!

• sugarrush

Jag är också inne på att sätta igång snabbt, om det går, med nr 2. För man vet ju inte hur lång tid man har på sig. Tänk om man känner för att få fyra-fem knoddar, då gäller det att ligga i och skynda på ju.

Fast jag tror i ärlighetens namn att det blir tre här, om vi kan och om vi hinner. Kanske blir det fler år mellan barnen om det inte tar sig så snabbt, men det gör faktiskt ingenting.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3