• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Längtan efter liten
    Jania skrev 2010-08-23 10:35:13 följande:
    GBS är tydligen en vanlig bakterie som kan överföras vid sexuell kontakt. Denna kan sedan överföras till barnet vid födseln och i vissa fall orsaka sjukdom å skada på det lilla livet. I sällsynta fall kan bakterien tydligen orsaka mf. Läkaren sa att man inte kan säga om så var fallet denna gång.
    okej, trodde han att det kunde vara så eller? de såg ingen annan anledning?
    Längtan efter liten är stor
  • Pancakes
    Alicia 72 skrev 2010-08-23 10:16:03 följande:
    Dubbla bindor.... Hade du blödit något innan eller var det allt som kom ut då?
    Låter jätteläskigt om jag, som blödit i 24 dagar, skulle få en sån blödning att dubbla bindor behövs...
    Uhhh, vill inte alls!
    Muffe80 skrev 2010-08-23 10:09:33 följande:
    Tack Sugar, har tänkt på dig med och du ska veta hur avis jag är och hur gärna jag vill hänga med på ditt tåg... NU!!! Men om det inte blir nu blri det kanske ett juni-barn, och det är bra det med ;)
    Det får du nog inte! Du har säkert fått ut det mesta om du blödit så länge. Har du blödit jättekraftigt och haft ont nån gång eller har det bara småblödit hela tiden?
  • Alicia 72
    Pancakes skrev 2010-08-23 10:43:34 följande:
    Det får du nog inte! Du har säkert fått ut det mesta om du blödit så länge. Har du blödit jättekraftigt och haft ont nån gång eller har det bara småblödit hela tiden?
    Jag hade ont första dygnet. Jag har aldrig blödit kraftigt. Aldrig så mkt som en vanlig mens till exempel.
    Mest brunt "klet"... Uhhhäh vad äckligt det låter. Men så är det.

Alicia
  • mallanis
    Alicia 72 skrev 2010-08-23 10:02:15 följande:
    Nehe, Vad var det inte tyckte om? Hur reatgerar man? Har ingen aning om vad det är för något?
    Muffe80 skrev 2010-08-23 09:55:48 följande:
    Jaha, nu är kanske bim-dagen inne men tror mer på imorgon...

Vet inte när jag hade äl men fick utslag både den 8 och 9/8, när tror ni äl var då?

Hade sist 14 dagar efter äl, då kom mensen... så det är idag eller imorgon. Inget ont på flera dagar, mensvärken är som borta men den kommer väl snart här på jobbet....

flytningar har jag, så det känns som mensen är på gång....
    Stegrar man två dagar säger de att man har äl inom 12 timmar efter senaste stickan.
    Jag fick cytotec när jag hade ma i v 10.  Så jag hade nog mer att blöda ut också iof! Men Jag har aldrig varit med om att blöda så mycket 2 bindor räckte inte lång jag blödde nog två bindor från sängen till toaletten. =( blödningen kom så häftigt att jag svetten lackade och jag svimmade till på toalettstolen. och inte helt smärtfritt trots starka tabletter.  tyckte verkligen att jag blödde massor men vid koll hade inte allt kommit ut och fick tabletter igen. Blödde mer och sen på kollen så konstaterades det att det fanns kvar så det blev ändå skrapning. så jag var hemma i 2 veckor och blödde och sen fick jag ändå skrapas. Men jag fick ett mf  (v 7 nånting)nyss och då blödde jag lite innan och fick då tabletter (inte cytotec) och då var det inte så mycket kvar att blöda ut och då var det en annan sak. Men skulle jag få mf/ma igen fram mot v 10 så väljer jag skrapning. Min läkare sa att det var ytterst ovanligt att man får någon infektion efter skrapning och att med dagens metoder så skulle det inte innebära några risker för framtida graviditeter. Men sjukvården ser ju gärna att man tar tabletterna enkelt för dem man behöver inte operation och det är ju alltid en "risk " med att sövas...
    oj va långt Förvånad sorry
  • Jania
    Längtan efter liten skrev 2010-08-23 10:36:31 följande:
    okej, trodde han att det kunde vara så eller? de såg ingen annan anledning?
    Nja, de kan nog inte säga vad som orsakade missfallet egentligen.
    Men nu har jag pratat med Gyn och där sa de att jag bara får lyssna på min kropp och ta det lite lugnare eftersom jag trots allt har en infektion i kroppen. Den här bakterien har hur som helst vid missfallet orsakat en inflammation i livmodern och det gör att jag är öm och kan blöda lite längre. Men jag ska avvakta tills jag är klar med pennicillinkuren. Är jag inte bättre då ska jag höra av mig så kanske de måste ge mig nån annan antibiotika som biter bättre på infektionen. Man vill ju inte hålla på och äta en massa antibiotika heller, det är ju inte bra...

Blir ju stressad med eftersom jag ska börja nytt jobb. Jag vill ju inte gärna börja med att säga att jag måste till sjukhuset litegranna
    De vet ju inte heller hur situationen är.
  • sugarrush
    mallanis skrev 2010-08-23 11:05:41 följande:
    Jag fick cytotec när jag hade ma i v 10.  Så jag hade nog mer att blöda ut också iof! Men Jag har aldrig varit med om att blöda så mycket 2 bindor räckte inte lång jag blödde nog två bindor från sängen till toaletten. =( blödningen kom så häftigt att jag svetten lackade och jag svimmade till på toalettstolen. och inte helt smärtfritt trots starka tabletter.  tyckte verkligen att jag blödde massor men vid koll hade inte allt kommit ut och fick tabletter igen. Blödde mer och sen på kollen så konstaterades det att det fanns kvar så det blev ändå skrapning. så jag var hemma i 2 veckor och blödde och sen fick jag ändå skrapas. Men jag fick ett mf  (v 7 nånting)nyss och då blödde jag lite innan och fick då tabletter (inte cytotec) och då var det inte så mycket kvar att blöda ut och då var det en annan sak. Men skulle jag få mf/ma igen fram mot v 10 så väljer jag skrapning. Min läkare sa att det var ytterst ovanligt att man får någon infektion efter skrapning och att med dagens metoder så skulle det inte innebära några risker för framtida graviditeter. Men sjukvården ser ju gärna att man tar tabletterna enkelt för dem man behöver inte operation och det är ju alltid en "risk " med att sövas...
    oj va långt Förvånad sorry
    Jag hade MF i vecka 8 men fick ingen cytotec. Blödde ut allt snabbt på tio dagar, det var rejäla forsar i början och tjocka nattbindor som fick bytas en gång i timmen. Jag hade i början så sjukt ont och kunde varken sitta eller stå, bara ligga raklång på rygg i tre dagar.
  • Alicia 72

Men näe, hörni, nu skrämmer ni livet ur mig! Cytotec låter ju sådär, ungefär som när jag gjorde en medicinsk abort i unga år. Kan det vara samma medicin kanske?
    Och skrapning?? Jag är LIVRÄDD för att sövas, det här hade jag inte alls med i planerna! FY, vad orolig jag blev nu!

Alicia

• Längtan efter liten
    Jania skrev 2010-08-23 11:18:02 följande:
    Nja, de kan nog inte säga vad som orsakade missfallet egentligen.
    Men nu har jag pratat med Gyn och där sa de att jag bara får lyssna på min kropp och ta det lite lugnare eftersom jag trots allt har en infektion i kroppen. Den här bakterien har hur som helst vid missfallet orsakat en inflammation i livmodern och det gör att jag är öm och kan blöda lite längre. Men jag ska avvakta tills jag är klar med pennicillinkuren. Är jag inte bättre då ska jag höra av mig så kanske de måste ge mig nån annan antibiotika som biter bättre på infektionen. Man vill ju inte hålla på och äta en massa antibiotika heller, det är ju inte bra...

Blir ju stressad med eftersom jag ska börja nytt jobb. Jag vill ju inte gärna börja med att säga att jag måste till sjukhuset litegranna
    De vet ju inte heller hur situationen är.
    det låter ju som att det kan ha varit denna bakterie som orsakat det. läskigt i såna fall då vågar man inte riktigt ha sex vid en graviditet...
    och det med jobbet tycker jag inte du ska bry dig om vad de tycker eller tänker för det här är något du inte kunde göra något åt och inte helelr velat.
    så de får helt enkelt ta det som det är..
    vad är det för slags jobb du ska börja på?
    Längtan efter liten är stor
  • mallanis
    Alicia 72 skrev 2010-08-23 11:27:18 följande:
    Men näe, hörni, nu skrämmer ni livet ur mig! Cytotec låter ju sådär, ungefär som när jag gjorde en medicinsk abort i unga år. Kan det vara samma medicin kanske?
    Och skrapning?? Jag är LIVRÄDD för att sövas, det här hade jag inte alls med i planerna! FY, vad orolig jag blev nu!

Alicia
    Näe förlåt det var bara min historia! Har du blött innan och vilken vecka var du i?

Japp det var säkert cytotec du fick då tidigare! Jag var ju i v 10 och kroppen hade inte fattat att embryot var dött så min kropp fortsatte som att jag var gravid så det var mycket som skulle ut i mitt fall. Jag har blivit sövd tidigare och är inte rädd för det,  jag vakanade och allt var klart - jag tyckte det var skönt!

Har du inte gått så länge så pröva gärna då med cytotecen är det inte mycket som ska ut så går det säkert bra OM du nu kommer att behöva det du kanske får ett positivt besked!!
  • Jania
    Längtan efter liten skrev 2010-08-23 11:50:33 följande:
    det låter ju som att det kan ha varit denna bakterie som orsakat det. läskigt i såna fall då vågar man inte riktigt ha sex vid en graviditet...
    och det med jobbet tycker jag inte du ska bry dig om vad de tycker eller tänker för det här är något du inte kunde göra något åt och inte helelr velat.
    så de får helt enkelt ta det som det är..
    vad är det för slags jobb du ska börja på?
    Inte meningen att oroa. Jag tror att man lugnt kan ha sex under en graviditet, de sa på gyn att de flesta kvinnor bär på bakterien. Så troligen hade jag den redan innan graviditeten, men att den gav en inflammation i livmodern antingen under grav. eller vid öppningen då livmodern stötte ut fostret.

Jobbet är på Svenska kyrkan så man kan ju tycka att de har överseende med att människor råkar ut för mänskliga saker, men är nervös ändå eftersom de trots allt är en arbetsgivare....
    Jobbet i sig är inte särskilt krävande rent fysiskt så det kommer nog att gå bra.
    Det ger ju en känsla av trygghet att ha ett jobb, även om det som vanligt är sex månaders provanställning. Skönt att komma ut och inte bara sitta hemma...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3