• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Dag och natt

Åååh så många som är på G nu, håller tummarna stenhårt för alla BIM-damer här i dagarna!! {#emotions_dlg.flower} 

• En Elva

Hejsan!

Hängde här ett tag, men tog en paus och är nu tillbaks i ny skepnad.

Fick mens igår så det är bara att kämpa vidare, mot försök 16 då.

• marytose

Skriver lite igen, efter ha sovit en stund med abort-piller i mig...
    Detta är mitt tredje missfall (MA), ny i tråden, men kommer nog inte försöka få ett barn till efter detta. Jag är snart 46 och haft jättesvårt att bli gravid hela mitt liv. Detta var en helt oplanerad graviditet, men givetvis är små mirakel  välkomna till mig!
    Så det är med sorg jag återigen upplever att det inte blev något mer barn. (Försökte som mest när jag var 34 - 40, blev inget då och accepterade faktum)
    Haft cytotec i mig i 7 timmar nu. Ringde KK och frågade att det var normalt att inget hände, och hon sa att det var det, upp till 12-24 timmar kan det ta innan reaktionen händer. Alltså jag har ju som lite mensvärk, men inga sammandragn, och inget blod. Någon mer som vet?

Jag har trots allt två underbara tonåringar hemma, som hjälper sin mamma idag

Hoppas ni andra därute som längtar, inte ger upp. Det finns hjälp att få, men stå på er. Kräv att få både trombyl och progesteron. Be om den hjälp som finns att få. Stå på er. Det e så trist när månader går och blir till år. Och kvinnor e så uppmanade och vana att tiga och lida.

• MCT79

Hörrni tjejer kolla in "the great sperm race" på youtube! Inte konstigt man inte blir gravid! ;)

• Muffe80

Ingen mens än men lite svag mensvärk så den kanske kommer inatt eller imorgon.
    I övrigt lite ömma bröst men det hade jag även förra månaden när mensen kom...

Fick nyss reda på en kompis som är gravid.... vi skulle ungefär varit i samma vecka nu

• Alicia 72
    Längtan efter liten skrev 2010-08-23 17:23:16 följande:

Mammas hjärta.. En liten böna på 15mm.
    Allt såg bra ut.
    Hon sa att blödningarna kommer från livmodertappen och är helt ofarligt för barnet OM jag inte stressar upp mig vill säga. Så ska köpa cyklo.f som jag ska ha med mig till Grekland. Dom stoppar blödningen.
    Fortfarande sjukskriven och får inte anstränga mig, inte ens bära dottern och har sexförbud.
    Blödde såklart lite när hon var inne och gojsade, men frågade bestämt om det var för att hon var där och ja det var det. så punkt slut inget oro för det.
    Så nu känns det bra igen. Ska dit på tisdag för en sista koll innan resan så man kan känna sig lite trygg på resan.
    Älskar redan den här bönan så enormt....
    Härligt! Grattis!
    Har inte hängt med så länge i tråden, har du blödit mycket? Länge? Och har det gjort ont?
    Vilket mirakel! En solskenshistoria!

Alicia
  • kajsalisa

Visslar bara förbi och smittar ner er med lite gravidbaciller. Lycka till tjejer, det är snart er tur!! :)

• MCT79
    kajsalisa skrev 2010-08-23 20:28:10 följande:
    Visslar bara förbi och smittar ner er med lite gravidbaciller. Lycka till tjejer, det är snart er tur!! :)
    *suuuuuuuger åt mig*
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-23 19:57:50 följande:
    Ingen mens än men lite svag mensvärk så den kanske kommer inatt eller imorgon.
    I övrigt lite ömma bröst men det hade jag även förra månaden när mensen kom...

Fick nyss reda på en kompis som är gravid.... vi skulle ungefär varit i samma vecka nu
    Neeeej menshäxan ska hålla sig borta!!
  • sugarrush

Håller tummarna för er sååå mycket tjejer!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3