• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Längtan efter liten
    Jania skrev 2010-08-23 12:00:03 följande:
    Inte meningen att oroa. Jag tror att man lugnt kan ha sex under en graviditet, de sa på gyn att de flesta kvinnor bär på bakterien. Så troligen hade jag den redan innan graviditeten, men att den gav en inflammation i livmodern antingen under grav. eller vid öppningen då livmodern stötte ut fostret.

Jobbet är på Svenska kyrkan så man kan ju tycka att de har överseende med att människor råkar ut för mänskliga saker, men är nervös ändå eftersom de trots allt är en arbetsgivare....
    Jobbet i sig är inte särskilt krävande rent fysiskt så det kommer nog att gå bra.
    Det ger ju en känsla av trygghet att ha ett jobb, även om det som vanligt är sex månaders provanställning. Skönt att komma ut och inte bara sitta hemma...
    okej men svenska kyrkan om någon borde väl förstå om du förklarar. eller du ska inte ens behöva förklara..
    Längtan efter liten är stor
  • Jania

Jag måste få fråga er; tar ni några såna ägglossningstest å grejer för att veta när ni ska göra era försök? Är de säkra? Är det inte dyrt att köpa såna hela tiden? Och besvärligt att ta test som man kanske tivlar på?

Själv har jag en bok som jag läst (finns nog bara på bibliotek nu för tiden) om 'naturlig födelsekontroll'. Så jag tar min temperatur varje morgon ungefär samma tid och jag lyckades bli gravid på första försöket. Sen att det blev missfall var ett bakslag, men metoden verkar funka.
    Slutade med P-spruta för ca fyra år sedan och har undvikit att bli gravid med samma metod under hela den tiden. Nå'n annan som kör på samma grej eller är jag ett "orginal"?

• Jania
    Längtan efter liten skrev 2010-08-23 12:05:44 följande:
    okej men svenska kyrkan om någon borde väl förstå om du förklarar. eller du ska inte ens behöva förklara..
    Det har du faktiskt helt rätt i
  • Längtan efter liten
    Jania skrev 2010-08-23 12:10:12 följande:

Jag måste få fråga er; tar ni några såna ägglossningstest å grejer för att veta när ni ska göra era försök? Är de säkra? Är det inte dyrt att köpa såna hela tiden? Och besvärligt att ta test som man kanske tivlar på?

Själv har jag en bok som jag läst (finns nog bara på bibliotek nu för tiden) om 'naturlig födelsekontroll'. Så jag tar min temperatur varje morgon ungefär samma tid och jag lyckades bli gravid på första försöket. Sen att det blev missfall var ett bakslag, men metoden verkar funka.
    Slutade med P-spruta för ca fyra år sedan och har undvikit att bli gravid med samma metod under hela den tiden. Nå'n annan som kör på samma grej eller är jag ett "orginal"?

jag har kört med äl test i stort sett hela tiden..AKTIVT, men denna gången jag plussade la jag ingen tyngd på dom utan tog ett test tror jag.. och det lyckades.. Tror inte man ska ha för stor koll på ens kropp. men man ska självklart ha det till en viss del..
    det med tempen har jag hört ba om, men det skulle jag aldrig orka hålla på med.
    Längtan efter liten är stor
  • Alicia 72
    mallanis skrev 2010-08-23 11:55:52 följande:
    Näe förlåt det var bara min historia! Har du blött innan och vilken vecka var du i?

Japp det var säkert cytotec du fick då tidigare! Jag var ju i v 10 och kroppen hade inte fattat att embryot var dött så min kropp fortsatte som att jag var gravid så det var mycket som skulle ut i mitt fall. Jag har blivit sövd tidigare och är inte rädd för det,  jag vakanade och allt var klart - jag tyckte det var skönt!

Har du inte gått så länge så pröva gärna då med cytotecen är det inte mycket som ska ut så går det säkert bra OM du nu kommer att behöva det du kanske får ett positivt besked!!
    Ok, det vill jag nog inte uppleva hemma. Hade så ont att jag hamnade i någon slags dvala och ssk fick ge mig smärtlindrande intravenöst. Hela den dagen fick man stanna på sjukhuset och jag kom knappt ihåg någonting när jag kom hem. Men när jag väl "vaknade till" så mådde jag jättebra!

Fostret mättes till 6+4 dagen då jag fick mf.

Alicia
  • marytose

Tog 4 st. cytotek vaginalt kl 11.48 idag. Samt 2 x volatareen och 2 x alvdedon. Känner mig ytterst snurrig, men ingen värk, inga blödningar. När kommer det igång? Känner mig säker på att det inte har någon verkan på mig?
    46 år snart, då biter väl inget sånt längre? Gahhh!

• mallanis
    Alicia 72 skrev 2010-08-23 12:17:34 följande:
    Ok, det vill jag nog inte uppleva hemma. Hade så ont att jag hamnade i någon slags dvala och ssk fick ge mig smärtlindrande intravenöst. Hela den dagen fick man stanna på sjukhuset och jag kom knappt ihåg någonting när jag kom hem. Men när jag väl "vaknade till" så mådde jag jättebra!

Fostret mättes till 6+4 dagen då jag fick mf.

Alicia
    Jag fick erbjudandet att stanna på sjukhuset när jag tog tabletterna men trodde nog att det skulle funka bra hemma. =/
    Om du är rädd för att bli sövd så är ju cytotecen bättre om du ens behöver ytterligare åtgärder kanske är det redan klart? Vid mitt senaste mf så tyckte jag att jag inte blödde så där mycket alls så då funkade tabletter.

Ursäkta igen det var inte min mening att skrämma upp dig men jag personligen gillar inte cytotecén!

Jana- Jag har tagit äl tester och tempat. Tempningen tycker jag är kanon men det kan ju vara bra att komplettera med äl tester, det är inte alltid så himla lätt det där med flytningarna tycker jag. Jag har köpt äl tester från nätet och då blir priset mycket bättre. det är ju så att man inte vet hundra heller med äl-test om ett ägg släppt men via tempmetoden så kan man ju fastställa att den har skett! Åh du är ju du urduktig om du kört tempmetoden så länge, va bra då kanske man kan få fråga lite, jag är bara inne på månad 2 med tempning nämligen.

åhh sitter här med molvärk men den är så snarlik det jag brukar känna innan mens men mer ihärdig......åhhh vad man hoppas!
  • Pancakes

Alicia, det finns nog skräckhistorier om båda metoderna tror jag. Jag har hört om flera helt odramatiska skrapningar och min egen cytotec-upplevelse var inte farlig alls. Jag var jätteuppskrämd innan så jag blev helt förvånad över att det fick så smidigt. Skräm inte upp dig själv för mycket, det kanske redan är fixat och klart alltihopa? Eller så lever den lille....

Det kommer gå jättebra och skönt att du får komma dit och få ett slut på den här ovissheten!

• Alicia 72
    mallanis skrev 2010-08-23 13:04:09 följande:
    Jag fick erbjudandet att stanna på sjukhuset när jag tog tabletterna men trodde nog att det skulle funka bra hemma. =/
    Om du är rädd för att bli sövd så är ju cytotecen bättre om du ens behöver ytterligare åtgärder kanske är det redan klart? Vid mitt senaste mf så tyckte jag att jag inte blödde så där mycket alls så då funkade tabletter.

Ursäkta igen det var inte min mening att skrämma upp dig men jag personligen gillar inte cytotecén!

åhh sitter här med molvärk men den är så snarlik det jag brukar känna innan mens men mer ihärdig......åhhh vad man hoppas!
    Inget att be om ursäkt för, jag ville veta verkliga erfarenheter! Tack för att du delar med dig. Och nu visade det ju sig att jag redan hade egen erfarenhet av cytotec...

Molvärken, den råkar inte sitta längre ned, precis ovanför blygdbenet? För så hade jag från kvällen då ägget fäste (fick en nidisblödning, därav denna vetskap) och till och från under graviditeten. Till skillnad från mensvärk, det sitter på mig i alla fall lite högre upp.

Alicia
  • Pancakes
    mariatösen skrev 2010-08-23 12:58:46 följande:
    Tog 4 st. cytotek vaginalt kl 11.48 idag. Samt 2 x volatareen och 2 x alvdedon. Känner mig ytterst snurrig, men ingen värk, inga blödningar. När kommer det igång? Känner mig säker på att det inte har någon verkan på mig?
    46 år snart, då biter väl inget sånt längre? Gahhh!
    Det kan nog ta ett par timmar. Jag hade också tagit alla de där smärtstillande tabletterna innan så jag hade inte ont alls. Fick efter ett par timmar som en liten mensvärk och sen kom det ut som en klump (ursäkta!) och sen slutade det nästan blöda och jag var hur pigg som helst. På VUL efteråt kunde de konstatera att allt var borta.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3