• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-08-24 08:46:15 följande:
    Hörrni.. jag tog ett test nu på morgonen....bim -3... jag tycker mig se en skugga där strecket ska komma... tidigare när jag testat (andra månader) så har det varit totalt snövitt och inget annat.... nu hoppas jag ju...  :S
    Wow, spännande! Är det CB? Jag tog ju CB imorse och det var totalt snövitt så är det en skugga låter det ju mycket lovande. Har du en bild?
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-08-24 08:51:12 följande:
    Tack snälla ni gulliga tjejer! Ja, enligt bruksanvisningen så ska ju inte testet vara giltigt men jag känner det på mig ändå. Kontrollstrecket och det andra strecket dök ju upp så varför skulle det tredje strecket inte kommit också om det funnits något där? Inte en tillstymmelse till spökstreck ens... Jag ska ta ett till för säkerhets skull men måste nog vänta tills imorn bitti eftersom det är innan BIM. Har mycket små förhoppningar dock.

Ja Sugarrush, jag vet ju att du var i min sits för bara en vecka sen och se så bra det gått för dig nu! Du inger hopp!

Sofy, håller alla tummar för att allt ser bra ut idag! Vilken vecka är du i? Hoppas de ser något och att du får se hjärtat slå. Om det inte kommit mer blod så är det nog ingen fara. Speciellt inte om du har symtom!
    Jag är bara i 4+6 idag. Går in i v 6 imorn, 5+0. Då ska jag på VUL hos min MF läkare. Men vet inte va läkaren från spec MVC vill göra idag, nervös!!

Springer ner till bilen nu, återkommer när jag är hemma! Har tid 9.20. Håll tummarna!!!

Svarar på de du skrivit då, blev stressigt nu! :/

KRAM!!
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-24 08:51:12 följande:
    Tack snälla ni gulliga tjejer! Ja, enligt bruksanvisningen så ska ju inte testet vara giltigt men jag känner det på mig ändå. Kontrollstrecket och det andra strecket dök ju upp så varför skulle det tredje strecket inte kommit också om det funnits något där? Inte en tillstymmelse till spökstreck ens... Jag ska ta ett till för säkerhets skull men måste nog vänta tills imorn bitti eftersom det är innan BIM. Har mycket små förhoppningar dock.

Ja Sugarrush, jag vet ju att du var i min sits för bara en vecka sen och se så bra det gått för dig nu! Du inger hopp!

Sofy, håller alla tummar för att allt ser bra ut idag! Vilken vecka är du i? Hoppas de ser något och att du får se hjärtat slå. Om det inte kommit mer blod så är det nog ingen fara. Speciellt inte om du har symtom!
    Inte ge upp nu, då ger jag också upp!  Som sagt, vi är före bim!
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-08-24 08:46:15 följande:
    Hörrni.. jag tog ett test nu på morgonen....bim -3... jag tycker mig se en skugga där strecket ska komma... tidigare när jag testat (andra månader) så har det varit totalt snövitt och inget annat.... nu hoppas jag ju...  :S
    De va ju så Sugarrush fick? Knappt synligt men blev starkare varje dag! :D

Hoppas!!!
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-24 08:53:58 följande:
    Wow, spännande! Är det CB? Jag tog ju CB imorse och det var totalt snövitt så är det en skugga låter det ju mycket lovande. Har du en bild?
    Näe det var ett från testlagret, ingen bild tyvärr!
  • Blinkaa

Hej
    Är helt ny här..
    Jag har 2 fickor o är nu gravid med vår tredje flicka i v25
    Jag har fått efter min första graviditet 96- många många många missfall. Man vet inte varför. Men dom är tidiga allihopa.
    Sen har jag förslappad livmodertapp. Så jag får mina barn prematur. I denna graviditet har jag nu legat inne efter öppning igen. Men denna gång öpnnades jag innifrån o uppifrån så dom har nu opererat in ett band runt livmobertappen o dragit åt. Än funkar det. Operationen gjordes 10 augusti nu.

Är ni utredda varför ni får missfall?
    Har ni en koppling mellan missfallen och prematurfödslar?

Carpe Diem
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-08-24 08:54:53 följande:
    Inte ge upp nu, då ger jag också upp!  Som sagt, vi är före bim!
    Nej då, än är inte hoppet ute! Ditt låter väldigt lovande tycker jag!

Jag har rätt dåliga erfarenheter av testande, har inte hållt på så mycket, så jag vet inte vad det innebär det där att kontrollstrecket inte dyker upp inom tio minuter. Vad är ett kontrollstreck egentligen?
  • MCT79
    Pancakes skrev 2010-08-24 08:57:58 följande:
    Nej då, än är inte hoppet ute! Ditt låter väldigt lovande tycker jag!

Jag har rätt dåliga erfarenheter av testande, har inte hållt på så mycket, så jag vet inte vad det innebär det där att kontrollstrecket inte dyker upp inom tio minuter. Vad är ett kontrollstreck egentligen?
    Det är väl bara en bekräftelse på att testet har fungerat som det är tänkt. Så om strecket kom upp efter to minuter hade jag räknat det som misslyckat. Kontrollstrecket brukar ju dessutom komma upp omedelbart... iaf enligen den erfarenhet jag har...
  • Muffe80

Ni har nog rätt iera uträkningar, troligen mens idag, mensvärk nu :( :( :(

• MCT79
    Muffe80 skrev 2010-08-24 09:05:36 följande:
    Ni har nog rätt iera uträkningar, troligen mens idag, mensvärk nu :( :( :(
    Neeeeej! :(( Det är inte kört förrän det är kört Muffe!!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3