• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • kajsalisa

Mariatösen; Måste först bara beklaga det du går igenom. Skönt att du har en härlig familj som stöttar dig. När det gäller cytotec... Jag tog första tabletten vid fyra på eftermiddagen och andra tabletten tre timmar senare. Hade sammandragningar från åtta till halv elva ungefär, å då drog blödningen igång med dunder och brak och höll i sig intensivt till tre på natten ca....

• MCT79

Hörrni jag måste fråga.. de andra månderna har jag haft mer som molvärk mitt över livmodern... nu ilar och drar det mer på höger sida... ingen central molvärk alls... tankarna går direkt till utomkveds även om jag vet att något sånt skulle vara omöjligt att känna nu....

*rädd*

• Muffe80

Jag tror inte det är någon fara för utomkveds.. jag kände massa skumma saker förra månaden och även denna månad...

nu känner jag iofs den där skumma känslan jag hade när jag plussade, liksom en känsla under naveln precis... MEN, den är inte lika rolig när jag känner efter hur mycket mensvärk jag har

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-23 21:57:36 följande:
    Jag tror inte det är någon fara för utomkveds.. jag kände massa skumma saker förra månaden och även denna månad...

nu känner jag iofs den där skumma känslan jag hade när jag plussade, liksom en känsla under naveln precis... MEN, den är inte lika rolig när jag känner efter hur mycket mensvärk jag har
    Hoppas hoppas!!!!
  • Mamaobabba
    Muffe80 skrev 2010-08-23 21:57:36 följande:

Håller också tummarna och hoppas! {#emotions_dlg.flower}

Hej alla här.. Har inte hittat hit förrän nu, hoppas det är okej att jag hoppar in.. Vissa av er känner jag ju igen från andra trådar.
    Själv inväntar jag ÄL igen efter första mensen sen MA:t, som var i juni..
    Fick reda på att våra tvillingar som skulle vara i vecka 13 inte hade blivit äldre än 7, resp. 8 veckor gamla.
    Fick vänta på att det skulle blöda ut av sig själv, vilket det inte gjorde, så det blev skrapning.
    Slutade sen inte att blöda och det visade sig att de inte lyckats skrapa ut allt och jag fick skrapas en gång till.
    Nu äntligen verkar allt vara tillbaka till "normalt" igen.
    Så efter en låång väntan hoppas jag att vi ska få plussa igen.
    Hade ju väntat ca 18 månader på första pluset, och just beslutat oss för att söka för fertilitetsutredning då vi plusade. Men, nu får vi se hur vi gör.. Ska nog bara försöka ha det lite lugnt och mysigt ihop nu ett tag och hoppas att det leder till plus.
    Reser bort till helgen, på förväntad ÄL, så det känns mindre roligt.
    Men, vi tar det som det kommer nu..
  • Pancakes

Godmorgon!
    Har precis testat negativt :( Fast det blev inget kontrollstreck, eller snarare det kom ett jääääättesvagt kontrollstreck efter 10 minuter. Enligt bruksanvisningen ska man bortse från testet då. Men jag vet inte...det är ju inget jättebra tecken det här direkt.

• Pancakes

Uppdaterar lite i listan, mensen är ju lite oregelbunden

BIM AUGUSTI

24 aug- Muffe80 (2:a försöket efter MA juni-10)
    25-27 aug - Pancakes (4:e försöket, MA början på april-2010) -testat neg. 24/8, inget kontrollstreck dock
    27 aug - MCT79 (5:e försöket efter X i jan -10)
    26- 30 aug - Mallanis (2 försöket efter MF i maj, MA i Nov 09) 

BIM SEPTEMBER
    1 sept - Pixan ( 4 försöket efter mf april även mf feb)
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)
    7 sept - Pilgrimmen ( 2 försöket efter mf i juli )
    15 sept - Atti (3:e försöket efter MA i juni-10)
    15 sept - Knuts76 ( försökt sen -05)
    17 sept - Mimmi80 (4:e försöket efter MF)

VI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Lillamy3 (3e efter mf i maj. Denna gång utan pergo... Förvantar inte äl alls.)
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi
    Sofy BF 23/4 2011
    Havsklippan 26/4 2011
    Sugarrush 30/4 2011

• Muffe80

Ingen mens inatt, men flytningar nu och lite ont till och från, dock inte som riktig mensvärk.
    Har mensen inte kommit under dagen kanske jag kan börja hoppas... det blir en lång dag!

Kan någon hjälpa mig att räkna lite?

Förra månaden hade jag utslag den 9 och 10 juli och fick mens den 25 juli, med liten början den 24 juli.

Nu hade jag utslag den 8 och 9 augusti, när tror du jag ska få mensen då?

Jag är tom i huvudet... :)

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-08-24 07:55:35 följande:
    Ingen mens inatt, men flytningar nu och lite ont till och från, dock inte som riktig mensvärk.
    Har mensen inte kommit under dagen kanske jag kan börja hoppas... det blir en lång dag!

Kan någon hjälpa mig att räkna lite?

Förra månaden hade jag utslag den 9 och 10 juli och fick mens den 25 juli, med liten början den 24 juli.

Nu hade jag utslag den 8 och 9 augusti, när tror du jag ska få mensen då?

Jag är tom i huvudet... :)
    Mensen borde komma 24/8, dvs idag, om det ska följa förra månadens statistik! Jag håller tummarna för att den inte dyker upp.

Själv känner jag mig riktigt ledsen nu. Kollade testet en halvtimme efter att jag skrev det där imorse och då hade det blå kontrollstrecket dykt upp. Så jag antar att jag ska tolka detta som ett negativt resultat... :(
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3