Inlägg från: marytose |Visa alla inlägg
  • marytose

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Tog 4 st. cytotek vaginalt kl 11.48 idag. Samt 2 x volatareen och 2 x alvdedon. Känner mig ytterst snurrig, men ingen värk, inga blödningar. När kommer det igång? Känner mig säker på att det inte har någon verkan på mig?
    46 år snart, då biter väl inget sånt längre? Gahhh!

• marytose
    Pancakes skrev 2010-08-23 13:21:23 följande:
    Det kan nog ta ett par timmar. Jag hade också tagit alla de där smärtstillande tabletterna innan så jag hade inte ont alls. Fick efter ett par timmar som en liten mensvärk och sen kom det ut som en klump (ursäkta!) och sen slutade det nästan blöda och jag var hur pigg som helst. På VUL efteråt kunde de konstatera att allt var borta.
    Skönt höra det gick bra för dig. OK, vill ju bara få ut det nu - efter haft det dött i magen 2 veckor.
    1 1/2 timme nu - känner inget
  • marytose
    Pancakes skrev 2010-08-23 13:26:06 följande:
    Jag ställde klockan på sex på morgonen. Gick upp och tog tabletterna, somnade om och den där "klumpen" kom väl på förmiddagen nån gång, 11-12 nånting tror jag.
    väntar och väntar!
  • marytose
    Alicia 72 skrev 2010-08-23 14:26:26 följande:
    Visst är det för sent för ägget att fästa nu, jag menade att jag hade så FRÅN att ägget fäste och framåt.

Alicia
    Samma här, precis ovanför blygdbenet kunna jag känna små stick vid alla mina graviditeter, redan innan BIM.
  • marytose

Skriver lite igen, efter ha sovit en stund med abort-piller i mig...
    Detta är mitt tredje missfall (MA), ny i tråden, men kommer nog inte försöka få ett barn till efter detta. Jag är snart 46 och haft jättesvårt att bli gravid hela mitt liv. Detta var en helt oplanerad graviditet, men givetvis är små mirakel  välkomna till mig!
    Så det är med sorg jag återigen upplever att det inte blev något mer barn. (Försökte som mest när jag var 34 - 40, blev inget då och accepterade faktum)
    Haft cytotec i mig i 7 timmar nu. Ringde KK och frågade att det var normalt att inget hände, och hon sa att det var det, upp till 12-24 timmar kan det ta innan reaktionen händer. Alltså jag har ju som lite mensvärk, men inga sammandragn, och inget blod. Någon mer som vet?

Jag har trots allt två underbara tonåringar hemma, som hjälper sin mamma idag

Hoppas ni andra därute som längtar, inte ger upp. Det finns hjälp att få, men stå på er. Kräv att få både trombyl och progesteron. Be om den hjälp som finns att få. Stå på er. Det e så trist när månader går och blir till år. Och kvinnor e så uppmanade och vana att tiga och lida.

• marytose
    sofy skrev 2010-08-24 10:28:04 följande:
    Bra fråga.. känns som ett jävla skämt! Sparka gärna på den som ligger.. liksom! Kan man inget eller är osäker på något så är man TYST! Jävla idiot. Nu är ja oroad över gravtestet som va "svagt" (enligt mig va de inte svagt även om de inte va knallrött) men jaja, hon "vet" ju tydligen, eller näe. Jävla fanskap! De här förstörde hela min dag!

Och näe, inge HCG prov heller..
    varför är detta så typiskt??? hon kan väl undersöka dej, känna livmodertappen, ta hcg prov? fy fan vad e det med vår sjukvård? känner samma sak här, fått mer hjälp här igenom av vad cytotec vid MA har för verkningar, än av läkarna. Tror det är att kvinnors hälsa har fortf. låg prio inom sjukvården-
  • marytose
    Muffe80 skrev 2010-08-24 18:39:41 följande:
    Ja mina flytningar är nog lite tjocka och vita... är lika rädd varje gång det "rinner till" haha!

nu kom dock  värken tillbaka, trycker lite ner neråt, kanske mensen som är på väg ut? :(
    kändes exakt som mensen skulle komma 2 dagar för beräkn. mens och fram till 2 dagar efter. Sedan försvann mens värken och jag testade plus. Fick dock missfall nyss, men det beror ju på att jag är nästan 46 och uppenbarligen missfalssbenägen. Mitt tredje missfall.....
    Ge inte upp Muffe, vita tjocka flytningar kan vara bebis!
  • marytose
    sofy skrev 2010-08-24 18:52:26 följande:
    Kändes samma för mig. Centrerat över livmodern och neråt :)
    Hugget ovanför blygdbenet har varit likadant varje gång jag plussat.
  • marytose
    Muffe80 skrev 2010-08-24 19:03:52 följande:
    Fast ibland har jag värk på båda sidorna, men mest på höger sida och ibland i höger ben haha...
    är väl inte så bra om verken sitter på båda sidorna och går neråt?
    Förstår om du såå gärna vill testa. Jag gjorde det själv första gången och sedan nästa gång ihop med gubben, men låtsades som jag inte visste det hade varit pluss innan. För även om det är pluss första gången, och man längtat och längtat så länge, så tror man inte på det, så man blir ju glad även andra gången man ser plusset.
    Nu har jag ju inte sagt att du ska testa... Flört
  • marytose
    MCT79 skrev 2010-08-24 20:33:09 följande:
    Okej jag har testat.... absolut inget maxutslag på äl-testet... alls. Kanske 70%?  Tog ett gravtest från billiga tester också... nejdå jag har inte alls för lite att göra eller en massa tester liggandes... inte alls...

Alltså.. ett annat märke på gravtest än från i morse... och även denna gång... en svag svag skugga på rätt ställe, rätt bredd... definitivt inte grå men så satans svag att den inte går att få på bild....

GAAAAAH!!!haha så du testade i morse oxå.
    haha så du testade i morse oxå.... en svag skugga kommer ju inte från inget!Flört
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3