Inlägg från: marytose |Visa alla inlägg
  • marytose

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Muffe - håller tummarna! Jag har också haft missfall, 3 st, men också två välskapta barn! Ge dig inte

• marytose
    Muffe80 skrev 2010-09-03 16:08:59 följande:

Ska försöka ta det lugnt. Skippar festen med jobbet ikväll, tyvärr...

Vet bara inte vad jag ska säga nästa gång jag ska iväg? Kan ju inte ha ont i magen jämt. I dag var jag nästa på väg att säga som det var till chefen faktiskt... men hejdade mig. Vill inte att ngn ska veta!

man kanske kan boka tider efter 16.30 på sjukhus? Tror ni det? Då hinner jag jobba klart nämligen.

Så tråkigt för dig.... Lessen för din skull. Men du, man behöver inte förkalra allt för folk. Man kan säga att man fått förhinder bara, något akut inom familjen. Du behölver inte ens skylla på att det är dig det rör.
    Ta hand om dig nu
  • marytose

Tog cytotec mot MA för två veckor sedan och gjorde efterkoll idag. Fortf. blödningar och allt var inte ute, så jag fick methergin. Ingen ÄL i sikte, sa hon efter vul:et...

• marytose

Pilgrimmen, tråkigt! Skickar styrkekramar

MCT79, va bar att din kropp e på banan igen. Känns som mitt missfall pågått i EVIGHETER. Fick svar om MA runt 10 aug. Gjorde cytotec abort 24 aug tror jag det var. Men blöder ännu! Hatar dessa bindor!!! Skrikandes Känns som min kropp e för gammal och långsam!

• marytose

Pilgrimmen, ta hand om dig massor!
    Skönt du har den bästa mannen hos dig !

MCT - jag plussade på 2 dagar efter BIM. Var till MVC i vecka 6+4 och fick svar att det var i rätt storlek men inget hjärta kunde dom se. Väntade en vecka till men fortf. inget hjärta, så det var MA. Sedan skulle jag få vänta två veckor på tid för skrapning, men orkade inte med. I vecka 8+5 åkte jag in akut och fick cytotec. Det var för snart tre veckor sedan. Fröet satt i magen, så inget utomkved, men jag är en "blödig" person. Min mens håller på 7-8 dagar.. så detta är nog normalt. På efterkollen häromdagen fick jag methergin för att driva ut det sista....
    Ang. ÄL-flytningar tycker jag de kommer i shok, om man säger så. Plötsligt när man kissar kan det komma så mkt att det rinner,  sedan kan det vara torrt nästa gång jag kissar. Mys på vetja! Skönt ÄL är i gång redan!
    Du har inga ärrbildningar efter utomkvedet?

• marytose

E det bara jag som blödit rött i 14 dagar och forsätter blöda nu uppe i 20 dagar, fast mest brunt.. men fortf. slemmiga klumpar och lite rött ibland...?

• marytose

Jag har för mig att vid mitt första MA 1992, blödde länge, 10-12 dagar. Då skrapades jag.

Vid nästa missfall 1999 var det vanlig spontan missfall utan skrap eller tabletter. Då var det som mens. Mycket dag 1, lite dag två, men sedan mycket igen några dagar. Sedan klart.

Nu MA år 2010 är min kropp tydligen seg o gammal och jag blöder fortfarande mycket och länge 20 dagar.

Pilgrimmen. Det kan vara så att det kommer tillbaka i morgon igen. Skulle tro att det ska komma mer än 1 dags blod. Annars, kolla upp det! Kram

• marytose
    MCT79 skrev 2010-09-12 20:33:11 följande:
    Jag hade en tubarabort i januari... lite blödde ut i buken och en del blödde vaginalt. De vaginala blödningarna pågick 10 veckor...vad blir det....70 dagar?
    MCT - vad är tubarabort? Är det när det sitter i äggledaren`?
  • marytose

Sugar... förstår att du känner som du gör. För jäkligt, Men tänk på att det kommer en dag när fröet växer hela vägen fram! Det kommer bli så! Ge inte upp!

• marytose

Stackars Muffe - läser och blir så ledsen. Vet hur ont det gör.  I själ och hjärta och kropp. Tänker på dig idag !

• marytose
    Längtan efter liten skrev 2010-09-18 14:04:44 följande:
    hej allesammans. kommer in en snabbis fran Kreta.
    Hoppas ni alla har det bra.
    Jag hoppas att allt star ratt till for min lilla bebis i magen.
    2 dagar efter vi kommit hit borjade flytningarna igen. De kom varje gang vi gick mycket och jag anstrangde mig.
    de kom varje dag fran till i tisdags. sa ons,tors,fre, och idag har jag lyckats vara utan dom.
    det har inte varit mer an kanske hogst en 5 krona forutom den forsta dagen som det faktiskt kom lite blod pa natten, dock bara en gang pa pappret sen ingen mer. kollade vad ett ultraljud har i grekland skulle kosta och det skulle bli 150 euro... sa jag hoppade over det och var helt forstord hela den dagen. (torsdagen)
    Sen har det kannts battre. traffade en tjej har som miste sitt barn i manad 6 och efter det tog sprutor och har da fatt 2 barn. sa hon stottade mig enormt... nu langtar jag bara till mandag da jag ska fa gora mitt ultraljud i Sverige.
    Och jag kan lova att jag bett om att min bebis ska fa overleva denna gangen mer an allt annat.

Forutom de trakigheterna har min semester varit helt underbar, solsken varenda dag, endast 1 dag med 5 min regn. Sa inget att klaga pa. men ska man klaga sa ar det pa toook for varmt idag, maste vara over 40 grader, men nu raknar vi ner till bussen ska ga till flygplatsen. den lyfter grekisk tid 23:40.. och bussen gar 20:35...
    Kan inte ha haft det battre :)
    Njut av sista dagen på Kreta. Du kan inget göra ändå än att ta ut det sista av sol och ledighet! Vi gjorde vårt mirakelfrö på Kreta i somras, så där är goda vibbar! Platanias - blir en repris nästa sommar!
    (Tyvärr blev det ju missfall sedan, men att bli gravid vid 45 års ålder efter 13 års barnlöshet är ganska sensationellt!)  LYCKA till när du kommer hem sedan!
  • marytose
    sugarrush skrev 2010-09-19 18:33:39 följande:
    Man vet aldrig..... det kanske du VISST gör!
    Jag trodde ju inte jag ägglossade, jag fick ju ALDRIG något starkt streck på stickorna, testade som en tok. På CB-testet fick jag glad gubbe en enstaka dag, men då trodde jag det var ngt fel på det testet eftersom de andra var långt från positiva. Men gravid blev jag ju ändå!
    Är du gravid fortfarande? Håller tummarna
  • marytose
    sugarrush skrev 2010-09-19 21:31:29 följande:
    Ja, jag tror det. Mina bruna flytningar som jag fick i tisdags varade bara under en dag, och sedan har de inte synts till. Mina symptom håller i sig. Vi får väl se på tisdag när vi ska på VUL, men jag tror att det är bra, jag tycker mig känna mer och mer symptom.
    Härligt. Du ska se att det viftar en liten buse där inne! Tungan ute
  • marytose
    Pancakes skrev 2010-09-20 10:25:56 följande:
    Tack gulliga du! Känns lite hopplöst att det tar sån tid och tror mensen dyker upp som vanligt. Men lite hoppfull är man allt ändå, svårt att låta bli.

Jag ska på fest både fredag och lördag och skulle helst bara vilja skita i att testa och avvakta och se om mensen dyker upp och om inte testar jag på söndag. Men det är ju det där med drickandet.. Ska man bara "låtsas som det regnar" och sen testa efter helgen om mensen inte dykt
    Ha ett glas i handen, men drick inte mer än att smutta på det. Ingen märker nåt. Alla e så upptagna av sig själva ofta! .)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3